Weinig resultaat voor Triade!

By 19 januari 2015 Nieuws

Vorige week waren de resultaten nog om over naar huis te schrijven, helaas kunnen we dat niet zeggen van afgelopen zaterdag. We kunnen er snel en duidelijk over zijn: 6 verliespartijen, 1x gelijk en 1x winst. Uiteraard willen we niet te kort doen aan Triade 4 die hun eerste overwinning van het seizoen wist te boeken. Verder zijn er misschien wel goede wedstrijden gespeeld, maar zat er helaas niet meer in!

In alle vroegte en koude stonden Triade D en E al klaar bij de korfbal om af te reizen naar Zwijndrecht en Dordrecht. Tegen de, nu nummer 3, wist Triade D wat ze te wachten stond. Vooral opblijven letten en uitgaan van je eigen kracht. Bij vlagen kwam het eigen spel goed tot zijn recht, maar bij een onderschepping was het oppassen en proberen zo goed mogelijk voorkomen dat er gescoord werd. Albatros scoorde 17 tegen 3 van Triade D. Tijdens de wedstrijd in Dordrecht waren er maar drie scores te tellen. Twee voor Oranje Wit en helaas één puntje voor Triade E. Ook de koploper kan wel eens een off-day hebben.

Nog een koploper van Triade ging afgelopen weekend onderuit. We hebben het dan over Triade B. In het thuisduel waren de ploegen al aan elkaar gewaagd en zo was het beeld ook in de return. Helaas in dit geval viel de score verkeerd uit en na deze 5-4 nederlaag voeren beide ploegen de ranglijst aan.

Triade A had een paar weken geleden geen moeite met PKC als tegenstander. Nu was dat wel anders en is onderschatting misschien wel de grootste tegenstander geweest. Wel veel doelpunten, maar in dit geval ook voor de tegenstanders. Eindstand 18-16, een gevoelige nederlaag in de strijd om de 2e plaats.

In hun eerst zaalwedstrijd thuis tegen Zevenbergen, werd er nipt verloren. Nu was Triade 4 aan de winnende hand. Bij rust een stand van 2 tegen 6 voor de Nieuwpoorters. Door de ruime voorsprong kon het vierde tijdens de tweede helft wel wat tegendoelpunten incasseren, maar Zevenbergen deed daar niet aan mee. Stand tijdens de tweede 30 minuten: 1 – 3. Eindstand: 3 – 9.

Voor Triade 2, was het na vorige week, toen er gelijk werd gespeeld, tijd om het tij te keren, door Vriendenschaar te verslaan. Alleen de thuisspelers dachten daar anders over en wilden niet mee werken. Het verschil kon door geen van beide ploegen gemaakt worden. Want de stand bleef steeds een punt verschil. Met nog een aantal minuten te spelen, stond het tweede nog met lege handen, bij een stand van 9 – 8. Maar de gelijkmaker kwam op het scorebord. Positief het tweede ging met, helaas, maar met een punt weer richting Langerak/Nieuwpoort.

Triade 1 ging op bezoek bij Ventura Sport in Strijen. Thuis werd er in een lastige pot gewonnen, maar in de uitwedstrijd moesten alle zeilen bijgezet worden om opnieuw de winst veilig te stellen. Dat ging afgelopen zaterdag dan ook niet goed en moesten de dure punten achtergelaten worden. Coach Yvonne mag al bijna het gehele zaalseizoen puzzelen met haar selectie in verband met afwezigheid, ziekte en blessure-gevallen. Niettemin laten de groen-witten zich met veel doelpunten zien. Toch waren de 20 doelpunten opnieuw te weinig. In Strijen was er een strijd gaande tussen 2 ploegen die aan elkaar gewaagd waren. Triade begon goed, maar zag al snel de tegenstanders langszij komen. Nog voor rust hadden zij een kleine voorsprong in handen. De gehele 2e helft was er het gevoel dat de wedstrijd gekanteld kon worden, maar dan waren de mannelijke scherpschutters van Ventura Sport die weer de trekker overhaalden. Triade, staat na deze 23-20 nederlaag, samen met 3 andere ploegen op de laatste plaats. Een spannende competitie dus, waar elke week hard gestreden moet worden voor de punten!