Weer even in het ritme komen….!

By 9 september 2019 Nieuws

Na de zomervakantie moet het ‘gewone leven’ altijd weer even opstarten. Werk, school, sporten…. je moet weer even in het ritme komen. Zo ook bij Triade. Maar na een paar trainingen moet je er gewoon weer staan, want de eerste wedstrijd staat zo voor de deur. En voor veel teams van Triade was dat afgelopen zaterdag het geval. Het weer deed ons vermoeden dat de herfst was begonnen. Maar weer of geen weer, de teams waren er klaar voor. Benieuwd hoe het gegaan is? Lees dan snel verder.

Triade E2 speelde hun eerste wedstrijd tegen Oranje-Wit E5. Ze hadden er erg veel zin in ondanks de regen. Bij rust stond het 1-3 en kon het nog alle kanten op. In de 2e helft hebben hebben ze hard hun best gedaan en nog een doelpunt gemaakt. Er werd uiteindelijk wel met 2-6 verloren.

Triade E1 ging op bezoek bij Kinderdijk E2. De E1 had vertrouwen en kon dat ook laten zien. Na 10 minuten stond het dan ook 1-2. Toen kwam er een slechte fase voor Triade en Kinderdijk maakten daar duidelijk gebruik van (6-2).  Na de rust kwam Triade knap terug naar 6-6, maar thuisploeg Kinderdijk begon weer beter te spelen en de wedstrijd eindigde in 11-8.

Triade D1 mocht het opnemen tegen Oranje Hoekse D1 met als invalcoach Diana. De kids waren enthousiast en hadden zin in de wedstrijd. Er werd gefocust op de teambuilding. Na doelpunten werd er aan iedereen een high five gegeven. De D1 speelde goed en wisten met 15-0 te winnen! Een super goed begin van het seizoen.

Triade C2 mocht het thuis opnemen tegen Nikantes. Tussen alle regen door was het gelukkig droog en mocht het een mooi potje worden. Triade ging goed van start. Niet alle kansen vielen, maar toch stonden ze bij rust met 2-1 voor. Doorgaan en niet opgeven was de opdracht voor de 2e helft. Nikantes wist het nog even spannend te maken door terug te komen tot 4-3. Zeker toen zij in de laatste minuut van de wedstrijd nog een strafworp kregen. Gelukkig voor Triade werd deze gemist en sleepte de C2 door keihard werken de punten binnen.

De C1 mocht het opnemen tegen HKC C3. Vorige seizoenen waren de wedstrijden tegen HKC altijd pittige wedstrijden. Niets bleek minder waar zaterdag. Vrijwel alles wat de C1 wilde proberen lukte ook! Diepe passing ging goed, ze waren scherp op het verdedigen en aanvallend gingen de ballen er lekker in. Na 10 seconde stond het al 1-0 en hier stopte het niet. Bij rust stond het al 6-0. De tweede helft waren er prachtig uitgespeelde aanvallen en bleven de doelpunten ook vallen. Het laatste fluitsignaal klonk bij een stand van 17-1. Leuk feitje; iedereen van de C1 heeft gescoord.

Triade B1 speelde thuis tegen ACKC B2. Ze gingen vol goede moed de wedstrijd in. Jammer genoeg kon Triade moeilijk tot kansen komen en was de tussenstand 1-1. In de tweede helft vielen de kansen niet voor Triade. Ondanks het goede verdedigen wist de ploeg uit Almkerk het verschil te maken. Eindstand 1-9.

Triade A2 ging op weg naar Middelharnis om daar te te spelen tegen Good Luck A1. De wedstrijd begon en eindigde slecht. In het begin vanwege de regen en aan het einde vanwege de nederlaag. Good Luck zat erg op de ballijn en haalde bijna elke bal eruit. Hierdoor kon Triade nauwelijks aanvallen en droop het af met een 18-4 nederlaag.

Triade A1 speelde uit tegen ADO A2. De eerste helft was goed en iedereen scoorde lekker. Ook verdedigend stond het goed en bij rust was er al een mooie basis voor de overwinning gelegd (5-10). Tot 10 minuten voor tijd ging dat zo door, alleen toen liet Triade het een beetje liggen. Toch hebben ze een mooie met de 14-18 overwinning een mooie uitslag neergezet.

Triade 4 uit tegen Oranje-Zwart. Ouderwets op gras, wat voor de veteranen van Triade toch wel een beetje nostalgisch is. Beide teams waren aan elkaar gewaagd en het ging dan ook gelijk op. Triade wist elke keer de voorsprong te pakken, maar Oranje-Zwart maakte ook direct weer gelijk. In de laatste fase van de wedstrijd kwam er een klein gaatje (6-4) en dat was uiteindelijk nipt voldoende voor de 5-6 overwinning. Punten gingen dus mee naar Nieuwpoort.

In Capelle aan de IJssel wachtte KCC op Triade 3. De wedstrijd kende uiteindelijk een spannende afloop, helaas net in het nadeel van Triade. Na een uur spelen stond er 11-10 op het scorebord en was hun eerste nederlaag een feit.

Triade 1 start de competitie met een 12-14 verlies tegen Ready’ 60. Een onnodige verliespartij waar persoonlijke fouten aan de kant van de groen witte en slim uitgespeelde kansen bij de uitploeg Triade de das om deden. Het op het oog nog onwennige Triade van hoofdtrainer Sven Kamphuis kwam in de eerste helft tot rust niet verder dan een magere 4-10 stand. Echter kwamen ze wel sterk uit de kleedkamer. Een inhaalrace was het gevolg, maar helaas kon de hoofdmacht dit niet doorzetten. Een valse start en dus de 1e nederlaag van dit veldseizoen.