Wat een waanzinnige opening…!?

By 1 april 2012 Nieuws

Wat een opening. Met muziek, veel supporters en belangstellenden, spelers en een mascotte. Rond 15.15u werd er begonnen door onze voorzitter met een toespraak gevolgd door de wethouder en de openingshandeling. Het hijsen van de Triade vlag. Ook werden er wedstrijden gespeeld. Alle teams hebben hun kunsten vertoond tijdens hun eerste competitiewedstrijd.

In de vroege ochtend begonnen de voorbereidingen al voor de happening rond de officiële opening van het veld. Er werden vlaggetjes opgehangen, spandoeken vast gemaakt aan de hekken langs het veld, verschillende borden geplaats met o.a. Triade brug erop. Maar ook de E en de D waren in voorbereiding op hun eerste buitenwedstrijd in 2012.
SKV E maakte het opnieuw Triade E heel lastig, de punten gingen mee naar Sleeuwijk. Toch is het positief om te zien dat de jongen en meisjes van Triade E steeds meer kansen krijgen om te scoren. Helaas lukt dit nog net niet, maar blijf volhouden hoor!
Ook de D, speelde voor het eerste met twee vakken, wist helaas niet te winnen van ACKC D. Het spel ging wel gelijk op, maar het balbezit was wel meer voor ACKC. Ondanks alles helemaal niet slecht om voor het eerst op zo’n groot veld te spelen en met zoveel teamgenootjes! Goed gedaan!
In Papendrecht werd er opnieuw door een Triade team verloren, nu door de C. 5 tegen 1 voor PKC/Hagero C. Ondanks het weer en regen, kwamen er uit Gorinchem punten mee naar Langerak/Nieuwpoort en wel door Triade B. In een matige wedstrijd werd er gewonnen met 6 tegen 2 van GKV B. Mogelijk waren er teveel kansen of kwam het door de wind, maar de B kon het verschil niet groter maken.

Over wind gesproken….. dat gaan we vaker tegenkomen op ons nieuwe veld. Triade A had er gezien de score niet zoveel last van. Er werd gemakkelijk gewonnen van Oranje Wit uit Dordrecht. In de 1e helft waren er genoeg kansen maar werden die te weinig benut (4-1). De 2e helft was stukken beter en met goed uitgespeelde kansen liep het A-team uit naar een ruime overwinning 13-2. Klasse!
Voor Triade 3 begrippen was het erg vroeg. Om 12.00 was het team, met het opvallende paarse inlooptenue, klaar voor hun wedstrijd. Tegenstander DSO kwamen al met een achterstand binnen, doordat ze maar 7 spelers hadden. Vooral in de 1e helft werd dat goed uitgespeeld, alhoewel het 3-tal van DSO ook nog geregeld wist te scoren. Toch speelde het 3e de wedstrijd gecontroleerd uit en wisten hierdoor de 1e wedstrijd van het veldseizoen te winnen; 13-8!

Ook Triade 2 wist hun 1e wedstrijd van het nieuwe seizoen positief af te sluiten. De 1e helft was een gelijkopgaande strijd, waardoor beide ploegen in balans waren bij rust. Na rust maakte Triade het verschil en gaf dit niet meer uit handen. Oranje-Wit mocht ook na deze wedstrijd huiswaarts zonder de punten; 11-9!

Ondertussen passeerde een mensenmassa de Triade-brug om uiteindelijk het nieuwe veld te betreden. Ondanks het gemene koude windje, mochten ze getuigen zijn van een spetterende opening van het nieuwe tijdelijke veld! Na een toespraak van zowel de voorzitter Peter Vroon als de wethouder Cees van de Vlist, werd de Triade vlag officieel gehesen. Niet meer weg te denken zijn ‘de Fanatics’ die er wederom een spetterende show van maakte samen met de nieuwe en zeer enthousiaste levende mascotte van Triade.

De hoofdmacht van Triade stond ondertussen klaar om het koploper GKV uit Den Haag lastig te gaan maken. Beide ploegen werden gepresenteerd aan de toeschouwers begeleidt door onze jongste jeugd. Aanstormend tallent Triade E en de door De Lek Beton in het nieuw gestoken Triade D brachten de spelers het veld op. Al met al een mooie show die helaas geen vervolg kreeg. Alhoewel Triade 1 het GKV in de 1e helft nog klap lastig maakte. In de uitwedstrijd van het najaar was de wedstrijd binnen 10 minuten gespeeld. Nu zette de groen-witten meer druk en kwam de tegenstander niet in hun spel. De ruststand van 4-7 was toen nog veelbelovend. Door een doelpunt gelijk na rust voor GKV en het tot moeite scorende Triade, was een nederlaag onoverkomenlijk. Ondanks de inzet en enthousiasme kwam Triade 1 uiteindelijk gewoon te kort en liep GKV makkelijk uit naar 8-16. Op papier toch een flinke nederlaag, maar Triade mag positief terugkijken op leerzame wedstrijd.

Een dag vol met spektakel, waarop een ieder met een goed gevoel mag terugkijken. Als dit de voorbode is van een nieuwe periode voor Triade dan zal het vaker feest zijn op en rond het nieuwe veld. Via deze weg dank aan het bestuur en de organisatie voor het mogelijk maken van deze dag. Dank aan de trainers/coaches die altijd maar weer klaar staan voor de jeugd. Dank aan de enthousiaste ‘Fanatics’ die weer van zich lieten horen. Maar uiteindelijk ook dank aan jullie, die met zovelen dit met ons wilde vieren. Hopelijk zien we jullie vaker langs het veld om onze teams te supporteren. Bedankt!