Triade pakt draad weer op!

By 19 februari 2012 Nieuws

Nu bijna al het ijs gesmolten is, zijn we al bijna vergeten dat er vorig weekend geschaatst kon worden. Gelukkig voor Triade zijn er geen gewonden, binnen de vereniging, gevallen tijdens het schaatsen. Bijna alle teams hebben weer een prestatie van formaat neergezet.

Tijdens een gezellige korfbalochtend in De Reiger, was er winst en verlies. Van de vijf jeugd team hebben er twee gewonnen met precies dezelfde uitslag, 6 -5.
Voor de E, wilde de bal weer niet door de korf vallen. Er viel maar één keer te juichen, ACKC E, wist te scoren. Wat de E ook probeerde en ook met hulp van het publiek werden er wel kansen gecreëerd, maar er kwam geen doelpunt. Tijdens de strafworpen werd er wel gescoord.
Er werden doelpunten genoeg gescoord, in totaal 19, maar dit was niet genoeg voor de D om te winnen van Emergo. Het spel was prima van de D, goede aanvalsopzetten, alleen de afronding blijft een moeilijk gegeven. Ook het verdedigen van Emergo was sterk, wat een aantal keer een score tegen hield van Triade. 7 – 12 werd de eindstand.
In een leuke en spannende wedstrijd kon de C, Ventura Sport op afstand houden door ook deze ontmoeting te winnen. Zeker in het begin van de wedstrijd waren er veel kansen, alleen lukte het niet om te scoren. Mocht de C, iets scherper zijn geweest, dan hadden zij makkelijk met veel verschil kunnen winnen van Ventura sport. Nu werd het 6 – 5.
In Zwijndrecht, Albatros B, speelde de B een zwakke partij. Waardoor Albatros zeer makkelijk kon scoren. Dit keer begon de B zeer sterk en kwamen op een voorsprong van drie doelpunten. Dit verschil kon niet vast gehouden worden, waardoor Albatros terug kwam. Bij een gelijke stand, 5 – 5, kreeg Martijn een mooie kans met een doorloper, hij scoorde. Dit werd de eindstad 6 – 5.

De A moest winnen om zelf het initiatief te houden in de race om het kampioenschap. Helaas is dit niet gebeurd, tegen Korbis ging de oudste jeugd ten onder met 8-10. Het was een gelijk opgaande strijd tussen de nr’s 2 en 3. De eerste helft was het initiatief voor Triade A, maar door onnodige fouten bleef de ploeg uit Waddinxsveen bij. De 2e helft had Triade moeite om het scoren bij te houden en haakte uiteindelijk af in de wedstrijd….. en dus ook het kampioenschap!

In de ranglijst staat Triade 3, nu, op een tweede plaats, met evenveel punten als Merwede. Alleen Merwede moet nog 4 wedstrijden spelen en Triade nog 1. Voor het derde was het simpel om te winnen van DSO. Het spel werd prima gespeelt en DSO liep heel de wedstrijd achter de feiten aan. Wat resulteerde in een eindstand van 10 tegen 7 voor ons derde team.
Na een nederlaag tegen de koploper, Merwede, was dit keer Oranje Wit de tegenstander van het tweede team van Triade. Uit in Dordrecht stond Triade vanaf het begin niet goed in de startblokken en liep Oranje Wit zo weg met de punten. Daar het tweede tot vorige week toe alle thuis wedstrijden had gewonnen, zou de lijn doorgezet kunnen worden. Bij rust was de stand: 5 – 5. Wat eigenlijk al genoeg zegt over de wedstrijd zelf. Het verdedigen ging Triade prima af, alleen het blijven scoren blijft moeilijk. Vooral het tweede aanvalsvak, had deze wedstrijd moeite om de korf te vinden. Het eerste aanvalsvak, heeft dit keer goed laten zien aan de toeschouwers wat verdedigen is. Uiteindelijk wist Triade 2 te winnen in een geweldige wedstrijd! 10 voor Triade 2 en 9 voor Oranje Wit.

De hoofdmacht was de enige ploeg die afgelopen zaterdag een uitwedstrijd had. In Vlaardingen mochten ze het opnemen tegen Spirit. Na de terleurstellende nederlaag van vorige week, was het belangrijk om de draad weer op te pakken. De eerste helft zag dat er niet naar uit en leek het erop dat de groen-witten het zelfde spel wilden spelen als vorige week. Daardoor stond er dus ook een matige 3-5 stand bij rust. Vertrouwen was er de 2e helft wel. Meer geduld en langere aanvallen zorgde voor een kanteling in de wedstrijd. De spelers gingen er weer in geloven en begonnen met een inhaalrace. De aanval van Spirit werdt uitgeschakeld en aanvallend werd er een tandje bijgeschakeld. Hierdoor wist men een nederlaag te voorkomen worden en stapte Triade met een 7-9 winst van het veld. Geen goede wedstrijd dus, maar wel mooi om te zien dat er hard werd gewerkt om het vertrouwen terug te krijgen!

Ook deze zaterdag hebben de scheidsrechters hun best gedaan om de wedstrijden op een goede manier te leiden. Dank!