Wat een dag…!

By 20 mei 2012 Nieuws

De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Dat geldt ook voor KV Triade. Want wat was het een fantastische korfbaldag met heerlijk weer en mooie wedstrijden om naar te kijken. In de avond uren de huldiging van Triade B en een heus feest!

De jongste leden, de E, wisten zelfs tweemaal te scoren bij Vitesse. Helaas, helaas was het niet genoeg, 2 – 4, maar wel een opsteker door twee mooie doelpunten. Voor de D was het geen leuke zaterdag, zij kwamen er niet aan te pas. Bij Oranje zwart werd het 6 – 0.
De C heeft gedaan wat ze moesten doen en dat is winnen. Thuis werd er nog tegen ACKC verloren, maar in de uitwedstrijd ging het beter. Er werd in een spannende wedstrijd gewonnen met 4-6. Dit was tevens het laatste duel van de C in de competitie. Stiekem had er misschien wel meer in gezeten?!
Kampioen waren ze al, maar er stond nog een wedstrijd op het programma. In Zwijndrecht bij Albatros B werd er even een visitekaartje afgegeven, zo van: “Korfballen is toch een makkie”. Het was warm op het kunstgrasveld, er stond bijna geen wind. Ideaal weer om te schieten van ver, daar zijn een aantal spelers(ters) heel goed in, want al snel was er een voorsprong van twee doelpunten. In de tweede helft werd er op een simpele manier weg gelopen van 3 -5 bij rust naar 4 – 10. Wat zeker het vermelden waard is: dat Rebecca haar eerste doelpunt heeft gemaakt in een wedstrijd! 4 -11. Complimenten voor de B voor het spel gedurende dit veldseizoen. Tegen Albatros werd er gewonnen met 5 tegen 12.
Het derde speelde ook een wedstrijd voor de vorm. Tegen Kinderdijk, altijd een lastige tegenstander. Dat bleek ook nu weer. Maar met een heerlijk zonnetje erbij, viel het helemaal niet tegen. Kinderdijk ging met lege handen naar huis. 6 tegen 5 voor Triade 3.
Triade 2 kon/kan op papier kampioen worden. Dan moest wel GKV verslagen worden. Tijdens de eerste 35 minuten was er veel “spektakel”. Fysieke duels, verbale uitingen richting tegenstanders, ook de scheidsrechter was daar soms de dupe van. Maar het tweede kon de gemaakte voorsprong vasthouden in de tweede helft. Die langs de lijn een stuk saaier was dan de eerste gedeelte. Het scoren ging voor beide ploegen moeizaam, mogelijk door het goede verdedigingswerk, maar uiteindelijk kon ook GKV met lege handen naar huis worden gestuurd. Het kampioenschap komt daarmee een stukje dichterbij. Als over twee weken bij Kinderdijk word gewonnen, zij zijn gedeeld kampioen met Kinderdijk, wat natuurlijk fantastisch zou zijn!
De hoofdmacht van Triade mocht nog een wedstrijd spelen voor de statistieken. Al weken is alles al verdeeld in de poule, toch werden de mouwen opgestroopt om de nr. 2 Reeuwijk het flink lastig te maken. Dat viel vooral de 1e helft niet mee. Al snel werd het krachtsverschil duidelijk en speelde Reeuwijk op scherp. Triade daarentegen had te veel ballen nodig om te scoren, maar daar had het te weinig rebound voor. Bij rust keek men al aan tegen een grote achterstand van 4-11. Tijdens de thee werd er afgesproken om de laatste wedstrijd van de veldcompetitie niet op zo’n manier af te sluiten. Daarom was de 2e helft voor de groen-witten. Via 4-12 kwam Triade knap terug tot 8-12 en 11-14. Helaas kon dit niet doorgezet worden en kwam de eindstand onofficieel op 12-16. Fair-play prijs zal de ploeg uit Reeuwijk niet winnen; een gele kaart voor het vroegtijdig afbreken van het veld door hun aanvoerder wel.

Rond 20.00u liep de kantine vol met feestgangers, omdat het derde en de B kampioen zijn geworden. De B werd gehuldigd door de voorzitter en daarna ging de muziek aan, waar lekker op gedanst werd. En het werd later en later en later en….