Voorzichtige stijgende lijn voor Triade!

By 13 september 2015 Nieuws

De resultaten bij Triade zijn nog een beetje wisselend. Helaas staan er op het moment in deze najaarscompetitie meer verliespartijen te boek geschreven dan winstpartijen. Toch zien we bij alle ploegen van Triade een stijgende lijn en daar willen we jullie ook deze 3e competitieronde weer van op te hoogte brengen.

Voor de verandering beginnen we een keer aan het einde van de dag. Triade 1 speelde thuis haar wedstrijd tegen ACKC 1 uit Almkerk. Op papier hadden beide ploegen nog geen punten, dus dat beloofde een wedstrijd vol strijd te worden. Al snel werd duidelijk hoe gewaagd de ploegen aan elkaar waren. De punten ging gelijk op. Er werd, zeker de eerste helft, aan beide kanten moeizaam gescoord. Na de 4-4 in rust ging Triade verder, toch pakte ACKC na rust al vrij snel de voorsprong. Triade knokte zich terug en kwam met nog 15 min te spelen op 9-8 voorsprong. Helaas werd dat niet vastgehouden en trok ACKC aan het langste door die stand om te buigen naar een 9-11 eindstand. Opnieuw dus een nederlaag voor de formatie van Marcel le Pair, maar steeds dichterbij de punten komt de hoofdmacht van Triade wel.

Triade 2 wist ook deze zaterdag op een comfortabele voorsprong te komen, net als vorige week. Nu speelde de groen-witten in een thuiswedstrijd tegen Maassluis. De start was scherp en fel zoals we Triade 2 kennen, maar deze keer werd de 3-0 voorsprong niet vastgehouden. Tot het laatste moment was de spanning ongekend hoog, maar stond Triade 2 opnieuw met lege handen. Eindstand 9-10

Triade 3 ging in Rotterdam bij Nikantes op bezoek. Net als bij Triade 2 kwamen zij ook op een voorsprong (0-2), maar zagen ze Nikantes toch terugkomen. Ondanks het prachtige schot van Maarten werd er door Nikantes meer gescoord. Zeker doordat bij Triade de bal er niet in ging, kwam een eindstand van 8-6 op het scorebord.

Als je woensdags tijdens de training naar Triade 4 kijkt, dan zie je naast een grote opkomst ook veel enthousiasme en plezier in het spel. Helaas werd dat afgelopen zaterdag niet omgezet in een overwinning uit tegen ADO. Triade 4 had verdedigend wat missers en was aanvallend niet scherp genoeg in de afronding. Hierdoor kwam de eindstand op 4-9 (rust 2-5).

Triade A1 nam het afgelopen zaterdag in een uitwedstrijd op tegen Kv Vlaardingen A1. Het resultaat mag er zijn, want ze wisten deze pot met 5-10 te winnen. Er werd door onze junioren een zeer goede pot neergezet. Door een andere opstelling, in verband met een blessure, was het de eerste 20 minuten even wennen.  Invaller Matthijs heeft meegedaan en over zijn spel waren de coaches zeer te spreken. Vooral verdedigend werd er erg goed gespeeld! Aanvallend hebben ze over veel verschillende schijven gescoord en daardoor was deze overwinning dik verdiend.

Triade B heeft met 8-10 gewonnen in Schiedam van Nexus. Triade ging in haar eerste wedstrijd fel van start, wat snel leidde tot 0-4 voor Triade. Iedere goede kans werd afgemaakt en dat was mooi om te zien. Toch verdedigend af en toe wat foutjes. Zeker begin de tweede helft lieten ze Nexus terugkomen. maar de overwinning kwam niet meer in gevaar. En nog belangrijker: eerste punten zijn gepakt!

Triade C heeft met 9-2 gewonnen van Conventus. Volgens de coaches was het een goede pot, waarin slimheid van Triade C centraal stond. Bijna gelukkig voor de trainers valt er aan afronding nog te werken, want die was onvoldoende. Verder was Triade gewoon veel feller en beter, daardoor hebben ze terecht met 9-2 gewonnen.

De D2 moest zaterdag tegen HKC. Altijd een moeilijke ploeg om tegen te spelen. En dan blijkt ook elke tegenstander nog een kop groter te zijn. Daarmee was hun spel heel erg doelgericht naar de korf en konden ze elke keer de rebound pakken. Desondanks dat heeft de D2 wel gestreden, maar na de 10-0 gingen de hoofdjes omlaag en werd de strijdbijl toch begraven. De tegenstander gooide vanaf toen nog evenveel doelpunten erin. Volgende week maar hopen op wat kleine dwergen!

Triade E2 is op bezoek geweest bij Sporting Delta. Aan de warming-up heeft het niet gelegen, want het was wachten op een scheidsrechter. Uiteindelijk ging de coach van de tegenstander het veld op om te fluiten. Met een prachtig schot vanTtessa wisten ze vandaag 1x te scoren. Verdedigen is toch nog best wennen. Vandaag vonden ze de strakke ballen ook wel lastig, waardoor de tegenstanders uit Dordrecht alle ballen uit de lucht konden vissen en gelijk terug konden om te schieten. Eindstand 9-1. Triade heeft alle strafworpen genomen op de manier hoe ze horen. Hier worden ze steeds beter in: 2-2!