Triade en de voorjaarsvakantie!

By 4 maart 2019 Nieuws

Terwijl het overgrote deel van korfballend Nederland geniet van het einde van de voorjaarsvakantie, mochten er afgelopen zaterdag nog 4 teams van Triade hun wedstrijdtenue aantrekken. In de ochtend gingen Triade E1 en C2 al op stap naar Hardinxveld en Zwijndrecht. In de middag ontvingen Triade 2 en 3 hun tegenstanders in De Reiger.

Triade E1 ging zaterdag 2 maart op weg naar Hardinxveld om te spelen tegen HKC. Jaylyn van de E2 kwam het team versterken en dat ging prima. Omdat ze vroeg ter plaatsen waren kon er lekker lang voorbereid worden. Triade liet in het begin goed zien wie de sterkste was. Daardoor vielen de doelpunten makkelijk. En zo ging dat de hele wedstrijd door met een overtuigende 3-16 overwinning als gevolg.

Triade C2 ging naar Zwijndrecht om het op te nemen tegen Albatros. Op papier een wedstrijd die te winnen moest zijn, want de tegenstanders hadden dit seizoen nog niet gewonnen. Toch verslikte Triade zich in hun tegenstanders en na een spannende wedstrijd trok Triade met 4-3 aan het kortste uit.

Triade 2 nam het in een inhaalwedstrijd op tegen Stormvogels. In een thuiswedstrijd trad de ploeg niet geheel compleet aan, maar aan enthousiasme en inzet geen gebrek. Lang ging het gelijk op. Toch was het de ploeg uit Zeeland die in de 2e helft de wedstrijd naar zich toe trok. Een uiterste inspanning van Triade 2 zorgde alsnog voor een spannend einde, maar met 13-14 uitslag toch net te kort.

Triade 3 nam het aansluitend op tegen Korbis. Een paar weken geleden verloor Triade in Waddinxveen. Dit keer weer andere spelers bij de tegenstanders, maar het 3e was gewaarschuwd. Opnieuw een stroef begin en Korbis mocht bij rust nog hopen op een goede afloop. In het laatste gedeelte van de wedstrijd gaf Triade eindelijk gas en liep het verschil toch nog op in het voordeel van Triade. Einduitslag: 15-10.