Voorjaarsoverwinningen!!!

By 14 april 2013 Nieuws

Het voorjaar komt er dan toch echt aan. Voorgaande competitie rondes waren nog met een winters vleugje. Dit keer kwam toch meer het voorjaarsgevoel naar boven.
Zo ook een voorjaarsgevoel voor de korfballers van Triade. Tenminste voor de meeste teams, op Triade E na wisten ze allemaal te winnen. En ook dit team boekt vooruitgang, maar helaas nog zonder succes. Door de verschillende overwinningen wordt er goed meegedaan om de prijzen die ook dit seizoen weer te behalen zijn. Laat het voorjaar dus maar doorzetten!!!

Een stuk buiten de deur moest Triade 1 hun wedstrijd spelen. In Hilversum trad het aan tegen De Corvers. Deze ploeg was evenals onze hoofdmacht in de zaal kampioen geworden in hun klasse. Vol vertrouwen begonnen ze dan ook aan de wedstrijd.
Opnieuw een strijd die in de beginfase gelijk op ging. Triade wist wel elke keer aan te haken, maar kon het initiatief niet echt in handen nemen. De rust werd dan ook ingegaan met een 6-5 voorsprong voor de thuisploeg.
In het 2e gedeelte wisten de groen-witten meer verdedigende druk op te leggen. Hier kon de ploeg uit de media-stad moeilijk mee omgaan, waardoor Triade de touwtjes in handen kreeg. In het laatste gedeelte van de wedstrijd wisten onze spelers dit niet om te zetten in doelpunten, maar kwam het allerminst meer in gevaar en wonnen verdiend met 9-12. Een noodzakelijke overwinning om in het spoor te blijven van koploper Gemini.

Een ploeg die uit was op sportieve revanche was Triade 2. Vorige week gingen ze nog roemloos ten onder, nu werd dat enigsinds weggepoetst. Tijdens de eerste paar minuten van de partij, kwam een Triade dame en heer met elkaar botsing, wat een blessure opleverde voor de dame. Gelukkig kon er wel verder worden gespeeld met acht tegen acht. Het was erg zoeken om de juiste aanval op te zetten en er een score uit te halen. De verdediging zat overigens helemaal op slot, waardoor Albatros niet aan scoren toe kwam. Na de rust pakte Triade 2 het weer op en na een snelle aanval stond het tweede los van de Zwijndrechters. Triade 2 bleef Albatros van scoren afhouden en wist een mooie overwinning neer te zetten om trots op te zijn. Er werd gewonnen met 5-10!

Opnieuw een wedstrijd zonder coaches voor Triade A. Maar zij hebben ook hun 3e wedstrijd gewonnen en staan fier bovenaan. Dit keer was het Ventura Sport die getrakteerd werd op een 17-6 nederlaag. Zoals de uitslag al doet vermoeden zijn de jongens en meiden geen moment in gevaar geweest. Op de helft van deze competitie zijn alle tegenstanders een keer voorbij gekomen. Erg veel tegenstand is er nog niet geweest, maar is onderschatting niet de grootste tegenstander voor Triade A?

Opnieuw was er in Papendrecht een bijzondere scheidsrechter voor Triade C. Dat topspelers niet gelijk topscheidsrechters zijn is dan ook de conclusie na afloop van de wedstrijd tegen PKC. Maar wie maalt daar nog om als er met 2-4 gewonnen wordt? Opnieuw dus een overwinning voor de C-tjes, die hun najaars-veldtitel maar al te graag willen prolongeren.

De twee thuis wedstrijden. Te beginnen bij Triade D. Ook de D ging het opnemen tegen een ploeg van Albatros uit Zwijndrecht. Vanaf het eerste fluitsignaal van de scheidsrechter werd al heel snel duidelijk, dat de D op zeer makkelijk wijze deze partij kon winnen. Voor Albatros D werd het zeer moeilijk gemaakt om een aanval op te zetten, zij kregen één keer de bal door de korf. Voor de D van Triade, werd iedereen goed gevonden, ging de bal snel rond en kwamen de doelpunten. Zo werkt de D langzamerhand opnieuw naar een kampioenschap, het werd 7 tegen 1.
Net als vorige week, waren er langere kinderen mee gekomen naar Nieuwpoort/Langerak door Kinderdijk E. Wat het rondspelen van de bal er niet makkelijker op werd gemaakt voor onze E. Tijdens deze partij waren er wel wat kansen, maar de bal wilde er niet in. Kinderdijk E wist drie keer te scoren.