Voor ieder wat wils…..

By 14 oktober 2019 Nieuws

Het einde van het buitenseizoen nadert en voor veel teams was het alweer de laatste competitieronde voordat er naar binnen gegaan wordt. De een houdt wel van wat Hollandse nattigheid buiten, terwijl de andere met smart uitkijkt naar het zaalseizoen. Hoe dan ook, er is voor alles en iedereen wel wat wils en dat is ook het gave aan korfbal. Benieuwd hoe deze regenachtige dag gegaan is bij de teams?

Triade E1 speelde zaterdag de laatste wedstrijd in Almkerk tegen ACKC. De wedstrijd werd goed begonnen en al snel kwam er een voorsprong. Door wat verwarring hier en daar raakte de kids hun concentratie kwijt en kreeg de tegenstander meer kansen. Waar wij ze niet afronden deed de tegenstander dat wel. Door de 5-2 eindstand ging de E1 zonder punten naar huis.

Triade E2 speelden hun laatste wedstrijd thuis tegen DVS. In het begin was het nog even zoeken naar kansen en het afronden daarvan. Maar na de rust lieten ze hun beste kwaliteiten zien. Doelpunt na doelpunt viel en de vreugde onderling was te zien in het team. Goede wedstrijd met mooie doelpunten (10-2) en prima teamspel.

Triade C2 mocht het thuis opnemen tegen Sporting Delta. Er stond niets meer op het spel en de taak was dan ook om er een leuke wedstrijd van te maken en vrijuit te spelen. De eerste helft ging wat moeizaam; verdedigend stond het goed, de aanval daarentegen liep niet . Door een peptalk in de rust en de opdracht om meer tempo in het spel te houden liep de 2e helft beter. Eindstand 0-7.

Triade C1 moest het opnemen tegen PKC C5. De wedstrijd begon erg slordig met veel balverlies. Verder in de eerste helft begon het beter te lopen. Dit resulteerde in een 10-2 ruststand. 2e helft was opnieuw slordig, maar de winst was al binnen. Triade C1 sluit het veldseizoen af met een 16-5 en is hierdoor ongeslagen kampioen geworden!!

Triade B1 speelde zaterdag tegen Vriendenschaar B2. Triade begon sterk en kwam op 3-0 voorsprong en bouwde dit uit tot 6-3. In de tweede helft was Triade minder gefocust en kwam Vriendenschaar terug. Eindstand 8-8

Triade A2 had hun laatste wedstrijd van het seizoen tegen Albatros A3 in Zwijndrecht. De aanval verliep moeizaam en langzaam. Ook het plaatsen en vangen ging niet zo goed. De verdediging liep wel goed, alleen waren hun schoten gewoon goed. Eindstand; 11-2.

Triade A1 ging op weg naar Dordrecht om tegen Sporting Delta te gaan spelen. Het was regenachtig weer, dus de bal was glad. Triade kwam prima uit de startblokken maar het zat niet mee; 2 doelpunten werden afgekeurd. Frustraties hierdoor bleven niet uit waardoor er met een achterstand gerust werd. Door 2e helft weer te richten op korfbal, kwam hun eigen spel weer terug. Hierdoor was Triade A weer de baas op het veld en won het met 9-11.

Triade 3 speelde de laatste wedstrijd uit bij Nieuwerkerk. De natheid speelden bij beide teams parten, waardoor de balcontrole lastig was. Gelukkig kwam het 3e goed uit de startblokken en was er een voorsprong bij rust. Het strijdlustige Nieuwerkerk kwam in de 2e helft terug tot 2 punten, maar daarna nam Triade weer het initiatief. Ze sloten dit seizoen af met een 8-15 overwinning en eindigde daarom niet op de laatste plaats.

Triade 2 zou bij winst tegen Albatros alleen kampioen zijn. Het eerste kwartier ging gelijk en beide ploegen waren aan elkaar gewaagd. Richting de rust kreeg Triade 2 de controle over de wedstrijd. Met geduld en slim spel kwamen ze tot een 5-8 ruststand. Ook na de thee moesten ze scherp voor de dag komen om de tegenstanders geen kans te geven. Ondanks de strijd van de tegenstanders bleef het 2e hun hoofd cool houden en wisten ze de 8-12 overwinning veilig te stellen.

Triade 1 pakt de winst op Thor 1 na een uiterst moeizame wedstrijd. Met regenachtige weersomstandigheden was het veld zeer lastig bespeelbaar. Dit leidde tot matig korfbalspel van beide ploegen en zo bleven de doelpunten ook uit. Triade, dat uit bij Thor afgelopen jaren niet wist te winnen, tapte dit keer uit een ander vaatje en kon met geduldig en zakelijk korfbal voorkomen dat het opnieuw de fout in zou gaan. Na vele glijpartijen op het modderige veld aan beide kanten en fysiek spel wist Thor echter toch nog aan te haken. Maar verder kwamen ze niet. Triade behield het gat van twee punten en kon zo eindelijk weer een winst in Rotterdam bijschrijven. De scheidsrechter floot af bij een 8-10 eindstand.