Volop strijd bij Triade!

By 10 mei 2015 Nieuws

Soms heb je het idee dat je nog maar net aan de veldcompetitie bent begonnen. Maar de verschillende ranglijsten zeggen ons dat er al geweldig strijd wordt geleverd. En voordat je het weet is ook deze competitie alweer ten einde. Gelukkig is het nog niet zo ver en hoe het er dan nu met de teams van Triade voor staat leest u verder in dit verslag. We kunnen wel verklappen dat er afgelopen zaterdag door bijna alle teams goede zaken zijn gedaan!

Net nadat de wedstrijd van Triade F2 was afgelopen, spraken we de coach van dit team. Vol emotie vertelde hij ons het volgende:
‘Zojuist de spannendste en beste wedstrijd van Triade F2 ooit gecoacht. Eerst kwamen we op 1-3 voorsprong, maar PKC kwam weer terug tot 3-3. Zo bleef het eigenlijk de gehele wedstrijd doorgaan tot 7-7 met nog 10 minuten op de klok. Zelfs toen PKC 2x scoorde en op 9-7 kwam, gaven we niet op en knokte we voor wat we waard waren. Maar goed, we hadden nog maar 4 minuten te gaan….. BAM… een schot: 9-8. Gelijk daar achteraan een heerlijke onderschepping en BOEM….. 9-9. Laatste minuut was aangebroken en PKC kreeg nog een geweldige kans….oeffff net mis…. maar in de counter ging de bal door de korf….. BAMBOEMBAM 9-10!!!!! Echt wat een wedstrijd, we zijn zo trots op onze toppers. Als team gestreden en iedereen heeft minimaal 2x gescoord!’

Dat was natuurlijk een lekker begin voor Triade, maar daarbij stopte het niet. Triade D2 heeft ook een geweldige wedstrijd gespeeld en voor het eerst in de D gewonnen. ACKC D werd in een thuiswedstrijd aan de kant gezet met 6-2. Voor elke bal werd hard gevochten en dat leverde uiteindelijk ook deze mooie overwinning op.

Triade C en Triade A gingen zaterdag op bezoek bij Sporting Delta. Over beide wedstrijden valt inhoudelijk weinig te melden, maar wel dat er 3 punten werden opgehaald. Triade C heeft dit seizoen de smaak te pakken en wist hun vierde wedstrijd te winnen met 3-6. Hierdoor voeren zij de ranglijst aan. Dat kunnen we ook (tijdelijk) zeggen van Triade A. Ondanks deze remise (7-7) en 2 wedstrijden minder gespeeld door de nr. 2, mogen zij gewoon zeggen dat ze koploper zijn in de 3e klasse!

En als we dan toch praten over de bovenste plaatsen in de competitie komen we vanzelf bij Triade 4 uit. In de uitwedstrijd tegen NIO werd er nog verloren, maar nu werd er thuis revanche genomen. Door aanvallen goed op te zetten en rekening te houden met de wind werden de kansen de 1e helft goed benut (6-2). Na de thee iets slordiger en kwam NIO meer in de aanval. Triade 4 herpakte zich weer en wist deze wedstrijd met 9-5 winnend af te sluiten.

Waar Triade 4 thuis speelde tegen NIO, ging Triade 2 op bezoek bij NIO. In Rotterdam, waar de wind bij vlagen over het veld heen waaide, kon Triade 2 niet tot scoren komen. Er waren kansen te over, maar NIO pakte het scoren wel op. Zij wisten 15 keer de bal door de korf te laten gaan. Triade 2 scoorde 2 keer.

Triade 1 heeft de draai nog niet gevonden dit veldseizoen en het was zaak om die neerwaartse tendens te doorbreken. Afgelopen zaterdag kon dan dan ook tegen degradatiekandidaat Melmac. De studenten konden in Tilburg tot 3-3 nog scorend mee met het spel van Triade. Daarna werd alle tegenslag van de afgelopen weken weggeschoten en liep Triade makkelijk uit tot 5-10 bij rust. Ook na de rust kwamen de groen-witten niet meer in gevaar. Belangrijk is dat ook het creatieve spel en de afronding regelmatig weer te zien was. Hierdoor kwam er uiteindelijk een einduitslag van 14-22. Met dit zelfvertrouwen en de wetenschap dat plaats 2 recht geeft op promotiewedstrijden, mag Triade 1 zich gaan opmaken voor de laatste 2 wedstrijden van dit seizoen.