Volle zaterdag korfbal bij Triade!

By 14 september 2014 Nieuws

Zaterdag 13 september was een goedgevulde korfbaldag voor de spelers van Triade. Gelukkig dit keer met betere resultaten en dus ook vrolijkere gezichten. Helaas nog niet voor iedereen, maar die gaan we dan ongetwijfeld volgende week wel zien! Op Triade 3 na, die nog genieten van hun uitgelopen zomerstop, mochten alle teams in actie komen. Van de 10 wedstrijden die er gespeeld zijn, stonden er 6 teams van Triade aan de goede kant van de streep. Hoe deze wedstrijden allemaal zijn verlopen, leest u in de verslagen hieronder.

Om nog preciezer verslag uit te brengen van de gespeelde wedstrijden maakt KVTRIADE.NL tegenwoordig gebruik van reporters ter plaatsen. In details beschrijven zij het verloop van de wedstrijd, die wij jullie ook zeker niet willen onthouden.
Zo kwamen de eerste positieve berichten ook vanuit Papendrecht, waar Triade B het opnam tegen PKC. Het was een vliegende start voor de ploeg onder leiding van Diana en Conner en zo stond het bij rust al 0-6. Ook de 2e helft was het meeste balbezit voor Triade. Alleen aan het einde van de wedstrijd was PKC met 2 doelpunten aanwezig, wat in het niets was van de 15 doelpunten die Triade B al had gemaakt.
Ook Triade F2 begon goed aan hun uitwedstrijd tegen PKC. Na zo’n 10 minuten stond er dan ook een 0-1 op het scorebord. Helaas hebben ze dat niet vast kunnen houden en schakelde de Papendrechtse ploeg een tandje hoger. Dit resulteerde uiteindelijk in een 15-5 nederlaag.

In Brabant werd de wedstrijd tussen Triade F1 en SKV F gespeeld. Ondanks de autorit naar Sleeuwijk begonnen onze kids veel scherper aan de wedstrijd en kwamen dan ook met 0-1 voor. Dat deed SKV F wakker schudden en zij scoorde voor rust 4x. Na de heerlijke limonade was er weer nieuwe energie en met 3 doelpunten was dat ook te zien 4-4. Na een vervelende bal op een Triade neus moest er met 3 kinderen verder gespeeld worden. Gelukkig had SKV nog een reserve over die bij Triade mee ging spelen. Toch waren de F-jes van slag en verloren de wedstrijd uiteindelijk met 7-4. Al met al weer een stuk beter dan vorige week, dus wie weet gaat er volgende week iets moois gebeuren.
Ook in Brabant kwam Triade E  in actie. Zij speelden hun wedstrijd in Almkerk tegen ACKC. Aan het begin van hun eerste wedstrijd van het seizoen was het erg wennen. In de tweede helft ging dat een stuk beter en dat resulteerde in goede kansen. Helaas wist Triade de wedstrijd niet te winnen (11-0), maar de strafworpen wel (3-2).

Triade D kwam als eerste op eigen veld in actie. Zij wisten hun 2e wedstrijd wel in een overwinning om te zetten. Waar zij vorige week, vooral in het begin werden overrompeld, was dit nu niet het geval. De eerste twee doelpunten waren gelijk voor de D, maar PKC D kwam steeds maar terug. In een spannende strijd werd er met 9-8 gewonnen van PKC.
Ook Triade C wist het spannend te houden en de overwinning veilig te stellen. Door als team veel strijd te leveren wisten ze Kinderdijk met lege handen naar huis te sturen. Dat het nog beter kan is duidelijk, maar met hard trainen zal er goede basis gelegd worden voor de komende wedstrijden. Maar de 5-4 overwinning wordt ze in ieder geval niet meer ontnomen.

Als laatste en oudste jeugdteam kwam Triade A in actie. Zij gingen op bezoek in en tegen Vlaardingen. Een prima start in hun eerste competitiewedstrijd leverde een 0-3 voorsprong op. Daarna zakte de junioren van Triade wat in en zagen ze voor rust Vlaardingen langszij komen: 6-5. Toch werd het de 2e helft weer opgepakt door goed voorverdedigend werk en aanvallend te blijven scoren. Zo werd er keurig gewonnen met 8-14!
Van de oudste jeugd naar het oudste seniorenteam van Triade. Helaas konden zij hun keurige 1e helft niet doorzetten in het tweede gedeelte. Het werd uiteindelijk een race tegen de klok. De opgebouwde 4-2 voorsprong werd met lede ogen uit handen gegeven en zo nam VIOS met een 4-9 overwinning toch de punten mee.

De laatste 2 thuiswedstrijden waren voor het 1e en 2e van Triade. Allereerst mocht de hoofmacht aan de bak tegen Ready ’60 uit Roermond. In het vorige seizoen werd 1 punt behaald uit de 2 confrontaties. Dat uit het verleden behaalde resultaten geen garantie voor de toekomst zijn, werd in deze wedstrijd al snel duidelijk. Triade overheerste vanaf minuut 1 en zag dat tegenstander Ready ’60 al snel de hoofdjes liet zakken. Hun aanvallende dames werden als collectief door Triade uitgeschakeld en doordat er geen plan B was werd het uiteindelijk een makkelijke overwinning.
Bij rust was het bij een 8-2 voorsprong eigenlijk al gespeeld, maar kwam de genadeklap direct na de thee. Triade wist met variërend korfbal uit te lopen naar een 12-2. Een minder fase deed de Limburgse formatie wat schade beperken, maar met 2 doelpunten aan het einde van de wedstrijd liet Triade met deze 14-6 overwinning van zich horen.
Triade 2 mocht na afloop ook genieten van hun overwinningspunten. Na de onnodige nederlaag van vorige week, mocht er nu iets recht gezet worden. In een gelijk opgaande wedstrijd tegen Vlaardingen was het vooral de eerste helft te statisch. Na de speech in de rust zag dat de tweede helft er beter uit. Mede door positieve inzet en doorzettingsvermogen wist Triade 2 na eenspannende slotakkoord toch met een 9-8 overwinning de dag af te sluiten.

Weer een leuke en volle dag korfbal! Iedereen bedankt die een steentje heeft bijgedragen…… supporters, coaches, scheidsrechters en vrijwilligers in de kantine. Top!