Verdeling van punten op zonnige zaterdag!

By 28 september 2014 Nieuws

Na een vol programma afgelopen week met trainingen en de goed bezochte algemene ledenvergadering, was het zaterdag 27 september weer tijd om gewoon te knallen. De wisselende resultaten van afgelopen weken waren ook zaterdag weer zichtbaar. De tien wedstrijden werden verdeeld over 5 overwinningen en 5 nederlagen. Zo kwam deze met zon overgoten competitieronde ook weer ten einde.

Op het veld in Hardinxveld-Giessendam kwamen zaterdag meerdere Triade teams in actie. Zoals bij iedere sport geldt dat je pas gewonnen hebt als de scheidsrechter af fluit of als je over de finish bent gereden. Daar word soms vooraf wel eens anders over gedacht. Op papier zou de D kansen moeten hebben om Vriendenschaar de les te leren, maar dat pakte anders uit. Door te veel bal verlies aan de kant van Triade, hadden de Hardinxvelders alleen “maar” de taak om het af te maken. Bij een rust: 2 tegen 1. In de tweede helft kwam de D van Triade er niet meer aan te pas. Het werd 6 tegen 3.
Al eerder op de ochtend, werd wel het goede voorbeeld gegeven door het E viertal. Zij wisten juist te winnen van deze vereniging. Tot 2x toe keken ze nog tegen een achterstand aan, maar door te blijven strijden werd vooral in de 2e helft het verschil gemaakt. Bij rust stonden ze nog 4-3 achter, maar dit werd in de laatste fase van de wedstrijd knap omgebogen naar een 4-6 overwinning. Ook ditmaal werden de strafworpen gewonnen, mooi resultaat dus!
De derde ploeg die tegen Vriendenschaar speelde was Triade B. Zij hadden in hun thuiswedstrijd weinig moeite met hun tegenstanders. Naast overlengte hadden ze ook het betere van het spel en werd er eenvoudig gewonnen. Dat betekende alweer de 3e overwinning voor deze ploeg, die zich daarmee serieus doet gelden bovenin de ranglijst.

De F-jes beseffen dat het korfbalspelletje nog best lastig is. En zeker als je tegen andere kinderen moet spelen die al langer korfballen is het moeilijk om te winnen. Toch is het goed om te zien dat onze kids het toch naar hun zin hebben en ook afgelopen zaterdag weer lekker gekorfbald hebben. De overwinningen zijn er nog niet, maar dat komt vanzelf wel. ACKC F1 – Triade F2: 1-8, Triade F1 – PKC F2: 1 -13.

Triade C ging op bezoek in Sliedrecht bij Merwede. Een leerzame wedstrijd die helaas verloren werd met 14-2. De tegenstanders waren letterlijk en figuurlijk een maatje te groot. Komende week weer hard trainen en op naar de volgende wedstrijd.
Ook Triade A had een uitwedstrijd op de planning. Zij reisde af naar Papendrecht, waar zij het niet hoefde te verwachten van de scheidsrechter. Ondanks de grimmige sfeer die de gehele wedstrijd aanwezig was, wisten de junioren het hoofd koel te houden en als terechte winnaars van het veld te stappen. Opnieuw een overwinning (6-8) voor de formatie van Agnetha en Lisette.

Triade 3 hoopte in hun uitwedstrijd tegen NIO een constanter spelbeeld te laten zien dan afgelopen wedstrijd. Helaas lukte dat nog niet helemaal, maar is hun 2e overwinning wel op de valreep veilig gesteld: 12-13!

De voorbereiding van Triade 2 was niet ideaal, gezien de (lichte) blessures en griepjes die aanwezig waren. Toch konden ze aardig meekomen met de koplopers die zich RWA noemen. Door een te laag tempo keek Triade 2 wel bij rust tegen een achterstand aan, maar kon men in deel II aansluiten. Het leek er zelf op dat Triade grip had op de wedstrijd en kwam terug tot 6-7. De onoplettendheidjes in deze fase werden alleen genadeloos afgestraft en keek Triade 2 lijdzaam toe hoe de achterstand opliep naar 6-12.

Op papier had Triade 1 een gemakkelijke wedstrijd voor de boeg. Rode lantaarndrager Melmac uit Tilburg kwam op bezoek. Ondanks dat de afwezigheid van de spits van Triade, werd er toch prima begonnen aan de wedstrijd. De doelpunten kwamen voorzichtig aan op het scorebord en bij rust stond het 7-2. De maximale scherpte was er aanvallend niet, waardoor het zwakkere Melmac niet op een grotere achterstand werd getrakteerd. In de 2e helft iets meer strijd van de Tilburgers en vonden de groen-witten het oog aanschouwend wel prima. Het niveau werd er niet beter op, maar de 13-6 overwinning werd wel een feit. De hoofdmacht blijft met deze 4e overwinning goed meedoen om de bovenste plaatsen op de ranglijst.