Veel wind en regen in speelronde 5 Triade!

By 11 mei 2014 Nieuws

Het einde van het seizoen nadert. Na voor de meeste ploegen 2 weken niet gekorfbald hebbend, mochten ze weer aan de slag. Afgelopen week waren de trainingen extra pittig. Mogelijk lag dat aan de trainingen zelf of aan de fysieke gesteldheid van de korfballers na 2 weken feestweek….. misschien toch allebei. In ieder geval was het weer niet ideaal. Sommige ploegen hadden aan dit alles maling aan en scoorde er lustig op los.

Zou er dan toch een kampioen komen voor Kv Triade tijdens deze voorjaar veldcompetitie? Het is mogelijk. Triade F1 staat er zeer goed voor, zij hebben ook zaterdag weer gewonnen en hoe! Met maar liefst 8 tegen 1 werd Kinderdijk F opzij gezet. De weersomstandigheden om te korfballen waren niet goed, maar de jongens en meisjes van de F1 trokken zich daar niets van aan.
Met een omleidingsroute kwam Triade E aan bij ACKC. Helaas kon de E met dezelfde route weer naar huis. ACKC E was sterker, zeker in de tweede helft. Het scoren, overspelen en verplaatsen ging net iets sneller, voor Triade E lastig om bij te houden. Het werd 10 tegen 0.
Op het kunstgras in Nieuwpoort, was Triade D opnieuw van plan om Merwede D te verslaan. Maar de Sliedrechters dachten daar kennelijk anders over. Zij kwamen aan het einde van de wedstrijd toch langszij. Het leek erop dat bij een voorsprong van 5-4 voor Triade de genadeklap gegeven zou worden, maar in plek van 6-4 werd het 5-5.

Nog een gelijkspel voor een ploeg van Triade. Dit keer gaat het om Triade 4; zij speelde met maar liefst 2-2 gelijk tegen Scheldevogels. Of het nu kwam door de harde wind, het missen van geblesseerde spelers of toch de heftige 2 tentweken in Nieuwpoort….. niemand zal het weten. Een feit is dat niet veel van deze ervaren korfballers ooit zo’n uitslag op het scorebord zagen staan sinds ze in de senioren spelen.
In het vestingplaatsje Willemstad, kon Triade 3 weer aan de slag. Op het grasveld bij VIOS, werd het de thuisploeg wel lastig gemaakt. Maar opeens was daar een kleine voorsprong van twee punten voor VIOS. Het derde kon niet voorkomen, dat VIOS na de thee verder uit liep. Helaas voor Triade 3 gingen de gecreëerde kansen er maar niet in. Het werd 13 tegen 8 voor VIOS.

Triade 2 zocht het dichterbij huis en reisde af naar Gorinchem. Na 2 weken zonder te spelen was het zaak voor het 2e om van die  hatelijke laatste plaats af te komen. Helaas lukte dat niet en werd er opnieuw verloren. Er waren kansen deze wedstrijd, maar mede door het missen van de vrije doelpogingen en de scherpte in de verdediging, moet Triade 2 nog even wachten op hun wedstrijdpunten. Met nog 2 wedstrijden te gaan is het zaak om er als team nog voor te gaan en de punten binnen te halen.
De verassing van de dag kwam uit Brabant. Triade 1 ging op bezoek bij de ongeslagen kampioen BMC. In de thuiswedstrijd was het een spannende wedstrijd geweest, maar stond de ploeg uit Langerak met lege handen. In Berlicum werd het opnieuw spannend, maar wisten de groen-witten toch knap te winnen. Tegenstander BMC had het voornemen om de laatste 3 wedstrijden ook te winnen om hun ongeslagen status te behouden. Triade had nog 1 punt nodig om definitief veilig te zijn in de 3e klasse.
Het initiatief was voor BMC die naar een 3-0 voorsprong uitliep. Daarna begon de motor van Triade te lopen en maakte 8 doelpunten op rij. Na de rust (5-9) kwam er een kopie van de 1e helft. Eerst was het BMC die sterk terug kwam en een 14-11 voorsprong pakte. Daarna toch weer de debutant in de 3e klasse die de achterstand omzette in een 14-16 overwinning.