Veel doelpunten bij Triade thuisdag no. 2.

By 27 november 2017 Nieuws

Na de thuisdag van vorige week, mocht De Reiger zich afgelopen zaterdag opnieuw opmaken voor een Triade thuisdag. En we kunnen u vast vertellen….. er was een hoop te genieten. Veel doelpunten, leuke potjes tot ware thrillers en natuurlijk de gezelligheid zorgden weer voor een mooie dag. Bij de senioren werd er zelfs helemaal niet verloren, bij de jeugd werd de schade beperkt gehouden. Benieuwd hoe het allemaal gegaan is of gewoon de dag opnieuw meegenieten…. lees dan snel verder!

Triade E speelde als eerste tijden de Triade thuisdag tegen GKV E. Na een weekje rust gingen ze er allemaal weer vol voor en dat was te zien, al snel werd de 1-0 gescoord. Bijna tot aan de rust hebben ze het vol kunnen houden. De rust in met 1-1, nog niks aan de hand. Helaas de 2e helft vielen de doelpunten wel bij GKV en niet bij Triade. Eindstand: 1-3.

Triade D2 zag hun tegenstander Conventus eveneens 3 doelpunten maken. Het was erg spannend, maar helaas maakte Triade een doelpunt te weinig om een punt aan de wedstrijd over te houden. Eindstand: 2-3.

Daarna was het aan Triade D1 om de eerste punten binnen te halen tegen ACKC. De meiden gingen vol goede moed het veld op en dat resulteerde direct in een aantal doelpunten. Er werd snel rondgespeeld en er waren kansen genoeg. De overwinning was overtuigend, de tegenstanders gingen huiswaarts met 15-0 klop. .

Triade C1 speelde tegen DVS, een team met 8 grote dames. De C1 liet zien niet bang te zijn en ook een aardig balletje te kunnen gooien. Dat resulteerde in een 3-1 voorsprong. Helaas wist DVS dit om te buigen en bij 4-5 was de koek op bij Triade C en liep de score uit tot 5-9.  Al met al een leerzame wedstrijd, de trainers hebben leuke dingen gezien waarmee ze vooruit kunnen en ook dingen waar ze extra op gaan trainen.

Triade B nam het op tegen ACKC. Een team met op 1 na allemaal jongens. En wat voor jongens. Klein, behendig en snel. De dames van Triade hadden daar hun handen vol aan. De eerste helft speelde Triade gehaast en maakte ze onnodige foutjes. De tweede helft ging beter en liep de B uit op ACKC en won het verdiend met 14-8.

Spannender was het in de wedstrijd daarna. Als voorproefje op de wedstrijd van de hoofdmacht nam Triade A1 het ook op tegen Dordrecht A1. Er werden bijna net zoveel doelpunten gemaakt als een paar uur later. Ook de strijd, emoties en wil om te winnen kwamen overeen en zorgden voor een ware thriller. In de finale van de wedstrijd trok alleen de ploeg uit Dordrecht aan het langste eind en won met 17-18.

Vanaf de zomer zijn de helden van Triade 5 aan het zoek naar punt(en). Elke week gaan ze er weer vol voor, zo ook afgelopen zaterdag tegen PKC. In een leuke wedstrijd werd uiteindelijk de buit verdeeld bij 11-11. Voor het 5e voelt dit bijna als het behalen van de kampioenschap, in ieder geval smaakt het naar meer!

Triade 4 nam het op tegen Oranje Wit, een bekende ploeg waar ze vaker tegen gespeeld hebben en altijd wel een pittige ploeg was. Maar vandaag…… was alles anders! Triade begon goed en creëerde al snel mooie kansen en de doelpuntjes vielen rijkelijk, het begin liep wat gelijk op maar daarna werd het verschil gemaakt tot 6 doelpunten bij rust. Bij triade 4 zegt dat niet altijd wat maar vanmiddag wel. Alles liep op rolletjes en voor het eerst deze middag werd de 20 doelpunten gehaald. Eindstand: 20-8

Aan Triade 3 de eer om dat voorbeeld te volgen. Een vliegende start zorgde binnen een halve minuut voor het eerste en ook zeker niet het laatste doelpunt. Ventura Sport 3 probeerde aan te haken, maar zagen een ontketend 3e bij rust op 13-7 staan. Tevreden over de aanval, maar kritisch over de verdediging, ging Triade verder. In de 2e helft was het iets meer zoeken om de doelpunten te maken. Toch werd de 20 aangetikt, terwijl de ploeg uit Strijen op 12 bleef staan.

Triade 1 mocht het opnemen tegen kc Dorderecht waar ze nog niet eerder tegen stonden in een competitie. Na beide een verliespartij vorige week was winst noodzakelijk om mee te blijven doen. Na een felle start (7-3) van de groen-witten werd al snel duidelijk dat kc Dorderecht het niet zomaar weg zou geven! Een gelijk opgaande strijd resulteerde in een 13-12 ruststand. Afspraken werden gemaakt en het tempo omhoog om kc Dordrecht over de knie te krijgen. Tweede helft werd al snel hetzelfde als de eerste. Doelpunten werden om en om gemaakt en in elk duel werd fel gestreden om de bal. Het publiek werd getrakteerd op een spannend eind slot. Echter wist de hoofdmacht het hoofd koel te houden en met de 20-19 in de laatste minuten konden zij opgelucht adem halen na het laatste fluitsignaal. Volgende week 2 dec mag Triade 1 aan de bak tegen koploper Stormvogels in Uitgeest.

Triade 2 speelde als laatste tegen het onbekende Futura uit Den Haag. Triade begon, zoals ze dit seizoen gestart zijn, met volle overtuigingskracht aan de wedstrijd. Al gauw werden er wat doelpunten gescoord en fel aangevallen door beide partijen (rust 6-7). Na de rust ging Triade er vol voor met veel positiviteit en fanatisme, waardoor ze ook na hun 3e wedstrijd nog ongeslagen zijn. Eindstand: 12-12