‘Vandaag is rood’

By 16 december 2019 Nieuws

De Nederlandse artiest Marco Borsato had ooit een hit; ‘Vandaag is rood’. Helaas is dat ook de kleur die de uitslagen van dit weekend omrand. Een lichtpunt was er met de winst van Triade A1 en de twee remises die er wel waren. Maar verder moeten we maar snel uitkijken naar herstel in de volgende competitieronde.

De E1 ging op bezoek bij HKC. Op het veld was het al een lastige tegenstander en dat was het nu weer. Al snel werd er gescoord door de thuisploeg. Het scoren ging ze sowieso makkelijk af, terwijl Triade er erg hard voor moest werken. De wedstrijd van de E1 ging met 18-5 verloren.

De E2 vertrok met twee afwezigen naar Zwijndrecht om het op te nemen tegen Albatros E3. Als gasten hadden de E-tjes het verdedigend lastig tegen Albatros. Maar Triade heeft heel wat tegendoelpunten weten te voorkomen en kon zelf een paar mooie doelpunten scoren. Helaas waren het er niet genoeg om de wedstrijd te winnen en trok Albatros aan het langste eind met een eindstand van 12-8.

Triade D1 ging op weg naar ACKC. Ze moesten erg vroeg vertrekken en dat was te zien in het spel van Triade. In de verdediging was er iets te weinig focus. Daar maakte de ploeg uit Almkerk slim gebruik van. In de rust werd Triade gemotiveerd door hun coaches en dat had invloed op de wedstrijd. De tweede helft hebben ze gewonnen met 2-3, maar was niet meer voldoende om de partij alsnog binnen te halen. Eindstand: 6-3

Triade C1 mocht naar Papendrecht om aan te vangen tegen PKC. De thuisploeg begon erg goed en waar Triade nog een beetje stond te slapen kwamen de Papendrechters op voorsprong. Echter ze lieten zich niet kisten en zette het verdedigend goed dicht. Triade kwam in het spel en door hele lange aanvallen af te ronden met een doelpunt haalde ze PKC uit haar spel. In de laatste slotseconde was het nog erg spannend en kon de uitslag alle kanten op vallen. Uiteindelijk ging Triade met een mooi gelijkspel naar huis. 6-6.

Ook stond Triade C2 gepland om hun wedstrijd te spelen. In alle vroegte gingen ze naar ’s Gravendeel om het op te nemen tegen ADO C2. Helaas werd dit een lastige wedstrijd en konden ze niet overweg met de snelheid van de heren van ADO. Uiteraard zijn er weer genoeg leermomenten en gaat het de volgende keer vast beter, maar zo’n grote nederlaag voelt niet fijn (16-0).

Triade B1 had een lange rit om uiteindelijk tegen Keep-Fit ’70 te spelen. Ze hebben zichzelf uiteindelijk geen dienst bewezen door nipt te verliezen met 5-4. Volgende keer beter!

Triade A1 speelde deze zaterdag in Zwijndrecht, tegen de ploeg Conventus A1, dat koploper was in de poule. Met dit in het hoofd ging Triade erg goed van start (1-6). Na een aantal tegendoelpunten te krijgen, liet Triade het kopje hangen en kwam Conventus terug tot 5-7. Gelukkig was dit maar van korte duur en herstelde ze zich tot de rust (7-10). Na wat tactische wissels gemaakt te hebben kwamen de spelers weer vers het veld op. De spanning die eind eerste helft heerste kwam direct terug in de tweede helft. Triade zette door tot 10-14, maar na een blessure moest er weer gewisseld worden en kwam Conventus toch wel erg dichtbij 13-14. Door rustig spel met oog op de tijd en goede kansen te nemen bleef de A verrassend de bovenliggende partij en won de wedstrijd met 14-16.

Triade 4 had een kort rit naar Gorinchem om het op te nemen tegen GKV. Alleen was de terugweg lang genoeg om te beseffen dat er meer in had gezeten. Het 4e had namelijk hun wedstrijd met 14-10 verloren.

Triade 3 nam het in hun 2e wedstrijd op tegen PKC. 2 ploegen die uiteindelijk erg aan elkaar gewaagd waren. Zowel qua tactiek als met de doelpunten. Gevoelsmatig hadden de punten naar Triade moeten gaan, maar het had ook zomaar anders kunnen zijn. Oftewel iedereen kon leven met deze 15-15 remise.

Triade 2 ging op de late avond op bezoek bij Korbis. Vanaf het begin was duidelijk dat de mouwen opgestroopt moesten worden. Verdedigend stond het goed en op karakter werden duels gewonnen. Ook in de 2e helft leek deze tactiek te helpen, maar sloeg de vermoeidheid toch toe. Op dat moment sloeg Korbis toe. Waar hier een gelijkspel verdiend had geweest, ging Triade met een 14-13 eindstand tegen de koploper toch met lege handen naar huis.

Triade 1, dat naar het verre Vlissingen mocht, kon geen stand houden tegen koploper Seolto 1. In een doelpuntrijk duel verloren de groen-witten met 30-20. Weliswaar vielen de doelpunten makkelijk om en om, toch kon Triade niet voorkomen dat Seolto beetje bij beetje uitliep naar een gat dat niet meer in te halen was. De schade beperken werd de opdracht en na 60 min kon er helaas niet de derde verliespartij voorkomen worden. Triade 1 sluit zo het jaar 2019 af met 2 magere punten uit 4 wedstrijden en zal volgend jaar toch uit een ander vaatje moeten tappen om weer punten te pakken.