Van vroeg tot laat Triade!

By 16 januari 2017 Nieuws

Gaat u er maar weer even voor zitten; hier komt weer zo’n Triade thuisdag! We kunnen het ons bijna niet voorstellen, maar als iemand iets gemist heeft van deze dag of als je nog even wilt nagenieten…. lees dan rustig verder!

We beginnen de morgen om 09.00 uur met Triade F tegen Oranje-wit F. Zeker de eerste 20min ging het gelijk op. Dan stonden ze voor en dan stond Triade weer voor. Gelukkig kon onze jeugd in het einde van de 2de helft het verschil maken. Door goed samen te spelen en goed te kijken wie er vrij stond om te schieten. Iedereen had weer schot kansen zaterdag. Erg leuk. Uit bij Oranje-wit werd er nog met 6-4 verloren, dit keer terecht gewonnen met 7-4.

Triade E1 dendert maar door en had deze week 2 wedstrijden. De punten werden op dinsdagavond gehaald bij ELKV. Na een schooldag en een lange reis met 0-17 winnen is gewoon knap. Afgelopen zaterdag was er iets meer tegenstand. Thuis tegen GKV werden er 12 doelpunten gescoord, terwijl GKV de eer met 1 doelpunt nog redde. Hierdoor staan ze trots bovenaan de ranglijst.

De D2 speelde thuis tegen GKV. Triade startte met een goede aanval maar helaas was het eerste doelpunt voor GKV. Na een ongelukkig botsing moest een geblesseerde Joshlyn het veld verlaten, Jesse nam haar plek als dame in. In de rest van de wedstrijd hield Triade de verdediging goed dicht. Helaas waren er in de aanval genoeg kansen, maar ze gingen er niet in. Eindstand: 0-1

Triade D1 speelde tegen ADO D3. Triade ging fel van start en kwam al snel op voorsprong. Verdedigend werd het goed dicht gehouden en er waren veel mooie aanvallen en kansen. Eindstand 14-1.

Waar Triade E twee keer wist te winnen deze week, was het 2x mis voor Triade C. Dinsdag werd er met 3-8 verloren tegen KCR en ook afgelopen zaterdag werd er verloren. Dit keer was het spannender, maar KOAG benutte de kansen beter dan Triade C en wist met 7-11 te winnen.

Triade B speelde tegen Oranje Wit. De B had weinig moeite met creëren van kansen, maar het score was een andere verhaal. Van een 5-1 ruststand werd de einduitslag 8-4.

Triade A nam het thuis op tegen Wion. De uitwedstrijd hadden werd maar nipt gewonnen, maar gesteund door het thuispubliek ging het een stuk beter. Ze deden het allemaal erg goed waardoor de wedstrijd met 14 – 9 gewonnen werd.

Als eerste bij de senioren mocht Triade 5 aan de bak. Geen schijn van kans maakte ze tegen een ietwat jongere ploeg van GKV. Er wordt gesproken dat ze toch maar aan conditietraining gaan doen, want ze willen niet nogmaals ingemaakt worden met 7-19.

Met een gewonnen inhaalwedstrijd  nog in de benen (12-9 tegen Vriendenschaar), nam Triade 4 hun 2e wedstrijd van 2017 op tegen ACKC. Het werd opnieuw niet heel spannen, want met 16-7 gingen de Brabanders huiswaarts. In beide wedstrijden legde de 1e helft de basis voor deze mooie overwinningen.

Sommige wedstrijden in het programma staan extra onderstreept. In dit geval ook bij Triade 1 die het opnam tegen het welbekende Gemini uit Gouda. In de uitwedstrijd werd er ruim gewonnen, maar Triade weet dat Gemini een lastige tegenstander is en het doel was daarom ook: Eigen spel behouden en niet meegaan in het fysieke spel van Gemini. Na het beginsignaal werd Triade duidelijk weer verrast door het spel van Gemini, en keek al snel tegen een 4 punten achterstand aan. Vorige week tegen Nio had Triade ook al zo’n slechte start en kon de winstpunten uiteindelijk net niet naar zich toe trekken. Triade wilde dit absoluut niet nogmaals en streed waar het kon. Dit resulteerde in een ruststand met nog maar een verschil van 2 punten (6-8). De 2e helft herstelde de spelers van Triade zich en kon het haar eigen spel weer oppakken. Gemini kon verdedigend de druk niet meer aanhouden zoals zij dit in de eerste helft hadden gedaan en Triade wist vrij snel op gelijke hoogte te komen. Kenmerkend aan deze wedstrijd is de strijd en spanning, het publiek werd beloond voor waar zij voor waren gekomen, want zij zagen Triade steeds verder op voorsprong komen en uiteindelijk de winstpunten pakken! Uitslag:17-12. Waar Corline Blom nog steeds ontbreekt in de basis, maar waar het er wel naar uit ziet dat zij snel weer kan deelnemen is met nog 3 minuten op de klok Brendan Ritmeester, door een zware overtreding van Gemini, uitgevallen met een zware enkelblessure. Volgende week mag Triade afreizen naar Geldermalsen, naar Animo 1. Triade is ondanks een paar geblesseerde spelers zeker niet van plan de punten daar te laten.

Reeuwijk was de tegenstander van Triade 2. Ervaring zat er bij de tegenstanders en dat kwam er de eerste helft uit. Bij rust keek Triade 2 al tegen een flinke achterstand. Pas bij het laatste fluitsignaal is de wedstrijd gespeeld moeten ze bij het 2e gedacht hebben, want gesteund door het publiek kwam er een comeback. De tijd was helaas te kort om voor een echte verrassing te zorgen, maar op basis van de 2e helft is er voldoende perspectief voor de volgende wedstrijd. Einduitslag: 8-10

Als klap op de vuurpijl of als kers op de taart mocht Triade 3 voor het overgebleven publiek opnemen tegen het nog ongeslagen Nieuwerkerk. Klagende tegenstanders zorgde er zelf voor dat ze niet lekker in de wedstrijd kwamen en Triade 3 ging daar zakelijk mee om. In het laatste kwart van de wedstrijd was de lichamelijke en/of geestelijk pijp van de ploeg uit Nieuwerkerk op en werd de 16-13 overwinning veilig gesteld.

Complimenten hoor, we hebben ze gezien….de supporters die er (bijna) heeeeel de dag bij waren. We kijken in ieder geval terug op een sportieve dag korfbal in de Reiger met zeker mooie successen.