Van de TC

By 11 mei 2015 Nieuws

Zoals sommigen van jullie al gemerkt hebben zijn de voorbereidingen voor het nieuwe seizoen al weer bezig. Dit gaat dit jaar anders dan andere jaren. Onze club is de laatste jaren hard gegroeid, dit is natuurlijk fantastisch nieuws, maar hier horen ook veranderingen binnen de club bij. Een van de veranderingen is dat de technische commissie van Triade niet meer bestaat uit alle trainers van alle teams, maar dat er een kleinere TC is gevormd. Wij willen als TC hier graag vertellen wat wij willen bijdragen aan de club.

De TC is gevormd door de voorzitter Brendan Ritmeester, Yvonne Dols coördinator E+F jeugd , Gertjan Van der Ree  algemeen lid en Roelant Kant coördinator D, C, B en A jeugd. Onze doelstelling is om het beste uit iedereen te halen qua korfballen. Uiteraard blijft plezier voorop staan, maar we willen ook gaan kijken naar kwaliteit. Zo blijft er altijd en voor iedereen ruimte om te kiezen om zich zelf uit  te dagen op een hoger niveau, of juist een stapje terug te doen en wat minder prestatiegericht te korfballen. Eigenlijk is Triade hier al een paar jaar geleden mee begonnen, met de selecties voor Triade 1 en Triade 2 en daarna met het aantrekken van een trainer.
Wij willen hier verder mee door gaan met nog een aantal veranderingen. Een van die veranderingen is bijvoorbeeld dat er op dit moment 9 trainers een trainerscursus doen, die er op gericht is om iedereen in een team te stimuleren en te verbeteren. Nog een verandering is dat wij als TC vaker in gesprek willen met de trainers en coaches en willen gaan kijken waar we kunnen helpen en welke ontwikkelingen er binnen de teams zijn. Communicatie tussen de trainers en TC is erg belangrijk omdat de trainers de ogen&oren zijn van de TC.  Voor alle leeftijd categorieën wordt een coördinator aangesteld.Yvonne voor de F en de E jeugd en Roeland voor de D, C, B en A jeugd . We willen als leidraad voor alle trainingen het jeugdplan gebruiken, hierin staat welke oefeningen en welk niveau verwacht kan worden bij welk team. Uiteraard moet je hier altijd flexibel mee om gaan, sommige teams kunnen wel eens een stapje hoger en sommige teams een stapje lager, dit is aan de trainer om te bepalen, maar ook hierin wil de TC hulp bieden. Als je vragen over het jeugdplan hebt of oefeningen daarvoor wilt hebben, dan kun je een van ons altijd aanspreken. Ook kunnen de spelers uit de desbetreffende teams bij de coördinator terecht voor ontwikkelingen binnen het team.
Een andere verandering, waar we op dit moment druk mee bezig zijn, is het doorschuiven van individuen. Wij hebben als Triade zijnde nooit de luxe gehad, om in zo goed als ieder jeugdteam een team te hebben spelen. Hierdoor moesten teams altijd in zijn geheel door geschoven worden. Omdat Triade op dit moment erg is gegroeid hebben we die luxe wel, en hier willen we dan ook graag gebruik van maken. Wij gaan als TC spelers individueel doorschuiven naar hogere teams, wij begrijpen dat dit soms jammer is omdat het mogelijk is dat je bij je vriendje of vriendinnetjes uit het team gaat, maar het jaar daarna komen die wellicht ook weer door en speel je  weer samen in het zelfde team. Het doel hiervan is om de spelers die ‘altijd’ de beste van het team zijn ook een uitdaging te bieden in een hoger team, zij kunnen dan weer leren van de oudere spelers. En de spelers die niet altijd scoren krijgen dan weer de kans om veel te scoren! Uiteindelijk verwachten wij dat iedereen hierdoor beter gaat korfballen en meer plezier krijgt, iedereen is op deze manier wel eens de beste en iedereen heeft wel eens iemand waarvan hij of zij veel kan leren. Wij zullen in sommige gevallen vragen of iemand door wil naar een ander team en in sommige gevallen zal iemand door moeten schuiven naar een ander team, om ‘ruimte’ te maken in dat team.

De TC is zoals jullie kunnen lezen al druk bezig met het technische gedeelte van de korfbalclub, wij kunnen die echter niet zonder alle spelers. Daarom hopen wij dat jullie, begrip hebben voor sommige keuzes die gemaakt moeten worden, ook als die soms minder leuk zijn voor je. Iedereen mag ons altijd aanspreken en vragen stellen. Wij hopen dat jullie een klein beetje een inzicht hebben kunnen krijgen in wat wij doen en wat wij gaan doen.

De TC.

Brendan Ritmeester