Van alles wat…..!

By 15 december 2013 Nieuws

Na afloop van een wedstrijd heb je gewonnen, verloren of misschien wel gelijk gespeeld. Drie ploegen van Triade kwamen in actie op vreemd grondgebied en ondervonden het allemaal. Alhoewel soms de uitslag niet het daarbij behorende gevoel geeft. Ook dat werd ondervonden in de competitieronde van afgelopen zaterdag.

Voor Triade 4 stond er een belangrijke wedstrijd op het programma. Uiteraard geldt dat voor elke wedstrijd, maar in dit geval kon er een verschil gemaakt worden richting de top. De competitie waar ze in spelen lijkt wel een beetje op de Eredivisie van het voetbal; iedereen kan van elkaar winnen. Helaas kon Triade 4 geen stempel drukken op de wedstrijd tegen Vios. Door de 10-5 nederlaag staan de senioren van Triade niet op de 1e plaats, maar de voorlaatste plek is nu hun lot. Zo snel kan het gaan dus.

Triade 2 mocht het opnemen tegen Vriendenschaar. Op papier zou het geen probleem moeten worden voor het 2e, want de ploeg uit Hardinxveld staat met 1 punt onderaan. Ondanks die ‘underdog’ positie werd het toch een zeer spannende wedstrijd. Een gelijk opgaande strijd die met nog zo’n 5 minuten op de klok een 10-10 gelijk stand opleverde. Toch was de eindspurt voor Triade, die er nog 2 scoorde. Het doelpunt wat Vriendenschaar daarna nog maakte was voor de spanning, maar gelukkig niet voor de puntdeling. Einduitslag 11-12.

Zoals al aangegeven zou het voor Triade 1 in Rotterdam een strijdt worden in de onderste regionen. Zowel NIO als Triade stonden vooraf aan de wedstrijd met 3 punten. De instelling voor beide ploegen was om voor de winst te gaan. Triade gaf daar in de beginfase het meeste gehoor aan. Die beginfase was overdonderend en zorgde al snel voor een ruime voorsprong. Even kon NIO iets terug doen, maar daarna was er maar 1 ploeg de baas in Rotterdam. Er werd dan ook met veel doelpunten de rust ingegaan en was de 10-15 voorsprong meer dan terecht. Na rust werd het zelfs nog 10-16, maar daarna begon de doelpuntenmachine van Triade te haperen. Dit gaf NIO wat vertrouwen en beetje bij beetje kwamen ze dichterbij. Op een gegeven moment begon de thuisploeg enigszins te hopen op een goed resultaat. Helaas voor de groen-witten kwam die ook. De einduitslag van 20-20 werd zeker niet gevierd door de bezoekers. Komende week is het zaak om weer de focus op de laatste wedstrijd van 2013 te leggen, waarin vooral het spel van de 1e helft wordt meegenomen.