Uitgerust of ontbrekend wedstrijdritme?

By 13 mei 2019 Nieuws

Alle ploegen van Triade mochten na 2 weken rust en feest weer het veld op. Het is altijd weer de vraag of zo’n periode een team goed doet of dat ze juist uit het ritme zijn. Van de 12 wedstrijden, op zowel het eigen veld als op vreemde bodem, werd de helft gewonnen en de helft verloren. Lees de verslagen maar door en trek aansluitend een conclusie over of deze rustperiode goed is geweest.

Triade F is zaterdagochtend op bezoek geweest bij Albatros. Na 2 weken vakantie hadden ze er allemaal weer zin in. Super gemotiveerd begonnen ze aan de wedstrijd en kwamen al snel voor. De ploeg uit Zwijndrecht kon terug komen door hun super speler. Uiteindelijk kon Triade het hoofd toch koel houden en gingen ze zo met hun tweede winst deze competitie huiswaarts. Eindstand: 6-8

Op de zonnige morgen van zaterdag 11 mei mocht ook Triade E1 starten aan de wedstrijd. De tegenstander op het veld was Movado. Gelijk aan het begin lieten de toppers van de E1 zien wie de baas was. Doelpunt na doelpunt werd er gescoord. Triade was ook scherp in de verdediging en onderschepte veel ballen, waardoor Movado weinig kans op aanvallen had. Een mooie eindstand van 11-3 was het gevolg!

De tweede wedstrijd die naast de E1 gespeeld werd, was Triade E2 tegen Albatros. Al snel werd duidelijk dat de bezoekers beter in de afronding waren. Alleen tijdens de laatste tien minuten kon Triade nog wat terug doen aan de stand. Zij waren al weer verder uitgelopen. Het werd 4 tegen 14.

Triade D1 wist hun wedstrijd tegen Albatros met 8-5 te winnen.

Triade C2 nam het in de ochtend op tegen PKC C5. Ze begonnen fel aan de wedstrijd en stonden al snel 2-0 voor. Triade wist de voorsprong te houden en kon de wedstrijd rustig uitspelen zonder in gevaar te komen. Einduitslag: 10-4!
Triade C1 speelde een spannendere wedstrijd. HKC kwam op bezoek en na het laatste fluitsignaal was er een minimaal verschil; 5-6. Ook bij korfbal is dat helaas een nederlaag.

Triade B speelde tegen OZC. In de beginfase ging de wedstrijd gelijk op. Na 10 minuten wist OZC de kansen beter te benutten en keek Triade tegen een flinke achterstand aan. 5 minuten voor rust wist Triade 3x op rij te scoren, waardoor de achterstand nog maar 4 punten was. In de 2e helft liep OZC definitief uit. Aan de kant van Triade bleef de korf gesloten en zo ontstond de 22-7  zat er de 2e helft een deksel op de mand bij Triade en wisten we niet te score. Einduitslag: 22-7.

Triade A1 mocht het in hun eerste wedstrijd van het seizoen opnemen tegen Wion A2. Onze A heeft gestreden vanaf de eerste minuut en gingen de rust in met een stand van 4-6. In de tweede helft hebben beide partijen de score nog kunnen verdubbelen naar een eindstand van 8-12. Een prima start voor Triade A die deze lijn natuurlijk willen doorzetten.

Triade 4 ging op bezoek bij Olympia in Spijkenisse. Het 4e was terughoudend en niet fel genoeg. Hierdoor lieten ze het kaas van hun brood eten en werd er terecht verloren met 11-4.

Triade 3 speelde tegen Vriendenschaar in Hardinxveld-Giessendam. Triade begon moeizaam, maar wist wel op voorsprong te komen. Pijnlijk was het uitvallen van Agnetha met een ernstige enkelblessure. Bij rust stond er toch een voorsprong van 2 punten op het scorebord. De 2e helft was feller, maar Vriendenschaar kon toch aanhaken. Met nog enkele minuten te spelen stond het 9-9.  Nooit opgeven is wel de les van de week; Triade schoot van afstand de winnende en gaf dit niet meer weg.

Het bruisende spel van de zaal heeft Triade 2 nog niet. Zaterdag speelde ze tegen Korbis in Waddinxveen. In de wedstrijd werd aan beide kanten te weinig gescoord. Triade bleef daar in hangen, terwijl Korbis rustig uit liep. Met 4 doelpunten tegen 12 kwam het 2e duidelijk te kort.

Na een paar weken rust mocht Triade 1 weer het veld op. Helaas leed het een pijnlijke nederlaag uit bij c.k.c. Thor in Rotterdam. Na een sterke en flitsende start had Triade al gauw haar voorsprong van 1-5 te pakken op het nog op gras spelende Thor. Maar wat een veel voorkomend probleem is bij de groen witte is dat daarna de scoringsmachine haperde en ook nu Thor rustig maar zeker terug kwam tot 6-6 in de rust. Een matige tussenstand gezien de vele kansen die er waren. Echter werd het spel in de tweede helft niet beter. Triade had geen antwoord op het trage anti-korfbal van Thor en kwam zelfs op een 11-9 achterstand. Na een slimmigheidje door het maken van een overtreding kwam Triade wel nog in balbezit en terug tot 11-10 maar viel de gelijkmaker helaas niet meer. Triade moest met een zuur en duur puntverlies richting huis.