Uit-weekend vol strijd en plezier!

By 29 januari 2018 Nieuws

De maand januari is alweer bijna voorbij. Dat betekend dat er langzamerhand verschillen gemaakt worden in de competities. Triade B en Triade 3 strijden nadrukkelijk bovenin mee. Andere ploegen willen niet eindigen op de plek waar ze nu staan en doen nog hard hun best om dit te veranderen. Benieuwd hoe het afgelopen zaterdag bij de negen uitwedstrijden van Triade  is gegaan? Lees dan snel verder!

We beginnen weer zoals gebruikelijk met ons jongste team die in actie kwam; Triade F. Deze ploeg is aan het groeien en dat is ook terug te zien in de wedstrijduitslagen. Tegen nummer 2 DVS’69 werd er nipt met 1-0 verloren. Triade had zelfs meer verdiend, maar wist zich niet te belonen. Rest alleen dikke complimenten en dat is natuurlijk ook gewoon al leuk!

Zaterdag ging Triade D1 op weg naar Giessen. Daar moest gespeeld worden tegen ACKC D. Winnen was het doel en daar werd direct gehoor aan gegeven. Vol adrenaline gingen de D1 van start en deze was overduidelijk voor Triade. Bij rust stond het al geruststellend 1-8. De tweede helft werd prima uitgespeeld en als team gepresteerd. Verder niets op deze 1-14 eindstand aan te merken!

Triade E1 nam het op tegen GKV E. De ploegen stonden vooraf aan de wedstrijd op 1 punt verschil bij elkaar vandaan in het voordeel van de ploeg uit Gorinchem. Ook in het veld was dat verschil nauwelijks zichtbaar. Toch is het verschil na de 4-2 nederlaag een stuk groter geworden.

Triade C1 speelde tegen koploper DVS’69. De tegenstander wist kans op kans te stapelen en deze ook af te ronden. Triade wist uit enkele spaarzame kansen te score en zo de stand nog een beetje dragelijk te maken. Eindstand: 21-6

Ook de B1 speelde hun wedstrijd tegen ACKC. Dit zou een lastige pot worden aangezien de tegenstanders op papier een zeer aanvallende ploeg zijn. Beide ploegen creëerde volop kansen. Uiteindelijk was onze B iets efficiënter in de afronding. Toch moet Triade B scherper worden en zeker als koploper laten zien dat ze in staat zijn om meer doelpunten te maken dan in deze wedstrijd. Eindstand: 4-6.

Triade 4 ging richting Dordrecht om het op te nemen tegen Oranje-Wit. Na de nederlaag tegen Albatros was het zaak om weer een winstpartij te boeken. Net als in de thuiswedstrijd waren de Dordtenaren gewillige tegenstanders en werd er met 6-16 gewonnen. Deze overwinning was noodzakelijk om van (laatste) plaats te wisselen met Oranje-Wit.

Triade 3 ging op bezoek bij Ventura Sport. De koploper tegen de rode lantaarndrager. Dat zijn dus wedstrijden om niet te onderschatten. Gelukkig gebeurde dat ook niet. De thuisploeg deed wat het kon en probeerde in het spoor te blijven. Triade 3 wisselde falende afrondingen af met perfect uitgevoerde aanvallen. Hierdoor liepen ze toch uiteindelijk gemakkelijk uit naar een 22-10 overwinning. Op naar de finale van de competitie.

Triade 2 is zaterdag afgereisd naar Den Haag. Futura stond op het menu. Deze ploeg liet direct aan het begin van de wedstrijd zien wat afronden inhoudt en daardoor liep Triade 2 al snel achter de feiten aan. Qua positiespel had Triade het goed voor elkaar, maar daar red je het alleen niet mee. Een duidelijke en pijnlijke 18-6 nederlaag als gevolg. Volgende week maar gewoon weer gaan afronden?

Triade 1 ging zich in Dordrecht opstellen tegen Dordrecht 1. Waar thuis met 1 punt verschil gewonnen werd, was dit keer de opdracht om de overwinning op een vroeg moment in de wedstrijd al veilig te stellen. Triade had moeite met scoren, echter doordat de verdediging stond als een huis, bleef de kleine voorsprong behouden. Onder toeziend oog van veel Triade toeschouwers werd het uiteindelijk nog heel spannend. Toch kon de hoofdmacht wederom de wedstrijdpunten op haar naam schrijven. De wedstrijd werd gewonnen met 13-14.