Trots op Triade!

By 2 juni 2013 Nieuws

Het einde van de competitie komt nu echt dichterbij. De laatste wedstrijden zijn bijna allemaal afgewerkt en de balans over het seizoen 2012/2013 wordt opgemaakt. Voor Triade een groots korfbaljaar, waarin verschillende teams kampioen zijn geworden. Daarnaast zijn er ook op andere fronten overwinningen geboekt en mogen we met z’n allen trots zijn op zo’n enthousiaste en gezellige verenging!

Dat beide hoofdmachten aan elkaar gewaagd zijn is afgelopen seizoen wel gebleken. Niet voor niets nemen ze de bovenste posities in op de ranglijst. Helaas wist ook Gemini de laatste wedstrijd van het seizoen met 1 punt verschil te winnen; 12-13. Een lichte teleurstelling voor de groen-witten, maar met opgeheven hoofd en de zaaltitel op zak, wordt er toch trots terug gekeken op het afgelopen succesvolle korfbaljaar!
In Gouda stond er eigenlijk niets meer op het spel. Toch waren er 2 ploegen die voor de winst gingen. De eerste helft was duidelijk voor Triade die het initiatief had en waar de kampioen uit Gouda achter de feiten aanliep. Meer dan 2 punten verschil kon er alleen niet gemaakt worden, waardoor Gemini in het voetspoor bleef.
Na rust werd duidelijk dat het maar goed was dat er niets meer op het spel stond. Zowel het thuispubliek als de coach van Gemini gingen zich nadrukkelijker met het korfbalspel bemoeien. Zowel richting scheidsrechter als richting de spelers van Triade. Een na-afloop ingetrokken gele kaart was niet voldoende om de wedstrijd sportief te laten eindigen. Je zou verwachten dat de coach van een kampioensploeg een voorbeeldfunctie heeft, maar helaas was de werkelijkheid anders. Complimenten voor de spelers in het veld! Allereerst natuurlijk voor Triade die zich niet lieten intimideren, daarnaast voor de spelers van Gemini die zich wel als waardig kampioenen gedroegen.

Triade 3 wist zich te revancheren van het verlies van vorige week. Tegen het lager geklasseerde DSO werd er gewonnen. Na het laatste fluitsignaal in Klundert stond er een terechte 3-7 overwinning op het scorebord. Op dit moment deelt Triade 3 de koppositie met Good Luck. Maar deze ongeslagen ploeg heeft nog 1 wedstrijd voor de boeg en zal vermoedelijk geen fout maken.

Wat zijn de kansen voor een ploeg om te winnen van een kampioensteam? Dat is lastig te zeggen, maar Triade E kon in de eerste helft wel goed bij blijven. Kinderdijk E kon weglopen tot een 2 tegen 0 voorsprong. Er werd goed verdedigd en rustig rond gespeeld. Helaas kon de E niet tot scoren komen, al waren er zeker mooie kansen, maar de bal wilde net niet door de korf. De tweede helft was voor de Kinderdijkers. Eindstand: 8 tegen 0.

De komende weken zijn er nog verschillende activiteiten. Triade A speelt dinsdag 4 juni echt de laatste wedstrijd van hun jeugd-carrière. Om 19.45 uur zal de inhaalwedstrijd tegen Movado uit Dordrecht starten.
Die dag daarna, woensdag 5 juni, organiseert TC-Triade een informatieavond voor alle senioren + A-jeugd. Tijdens deze avond, die om 20.15 start, zullen de plannen voor volgend seizoen gepresenteerd worden.
Verder zal er tot het mixtoernooi op de woensdagen nog getraind worden. Het jaarlijks terugkomend spektakel zal plaatsvinden op zaterdag 22 juni. Zijn jullie ook van de partij om dit super seizoen af te sluiten?