Trots op Triade!

By 27 april 2015 Nieuws

Er zijn weer een hoop activiteiten gezien afgelopen week zo rond het korfbalveld. Sommige maken er zelfs een sport van om zoveel mogelijk met dat korfbalspelletje te maken hebben; trainen, vergaderen, Koningsspelen, stemmen op de penningmeester van het jaar, wedstrijd spelen, coachen, bar bemannen en natuurlijk gewoon kijken bij de korfballers. Genoeg te doen voor zo’n kleine vereniging in onze kern. Wat gaaf om te zien dat iedereen daar ontzettend enthousiast in is. Zeker om trots op te zijn! Of we ook trots zijn op onze eigen gespeelde wedstrijd lees je in het verslag hieronder.

Waar vorige week de eerste overwinning werd geboekt, liet ook deze keer Triade F2 er geen gras over groeien. Wauw! Opnieuw wisten zij te winnen van GKV en dit keer door het scoren van maar liefst 20 doelpunten. En wat is dat spelletje dan ineens erg leuk. Hopelijk lukt het volgende keer ook tegen een andere tegenstander. In ieder geval zijn de coaches super trots!
Ook Triade F1 heeft gestreden tot het laatste fluitsignaal en met succes. Ze lieten iedereen zien dat je nooit moet opgeven en wisten in de laatste 10 minuten van de wedstrijd zelfs 5x te scoren. Hierdoor hebben zij met 9-9 gelijk gespeeld tegen Merwede.

Nog steeds is het even wennen voor de redactie om al die ploegen uit elkaar te houden, maar ook zij zijn super trots op een vereniging waar meerdere teams per leeftijdscategorie zijn. We gaan het nu dan ook hebben over Triade D2. Vorige week speelde ze een goede wedstrijd tegen kampioenkandidaat Vriendenschaar. Opnieuw tegen deze tegenstander werd er niet gewonnen, maar ze hebben het wel erg lastig gemaakt. Door goed te verdedigen werden er maar 2 doelpunten gemaakt. Aanvallend komt Triade D2 nog iets te kort en wisten de korf niet te vinden.

Onder de toch wat regenachtige omstandigheden, stond Triade D1 al om 9.00u gereed voor hun partij tegen Albatros D. Waar de wedstrijd tegen PKC pas tijdens de laatst minuten op gang kwam, was de D van Triade nu vanaf minuut zeer scherp. Dus de doelpunten kwamen vanzelf, van een twee tegen nul voorsprong naar maar liefst 6 – 0, werd het wel duidelijk dat dit niet meer uit handen gegeven kon worden. Eind van de tweede helft verslapte Triade D1 iets, Albatros D kon iets terug doen, om te komen op een eindstand van 3 tegen 6 winst voor Triade D1.

Trots als een pauw waren de coaches van de C na afloop van hun wedstrijd tegen DSO C. In deze spectaculaire wedstrijd werden alle schijven benut en goed samen gespeeld. Verdedigend stond Triade C1 als een huis en daar wist DSO geen raad mee. Mooie doelpunten weden met z’n allen uitbundig gevierd. En het feestje werd compleet toen in de laatste secondes Marjon de 7-5 op het scorebord zette. Door deze overwinning neemt Triade het stokje over van DSO en staan zij trots bovenaan de ranglijst.

Triade B1 heeft in hun uitwedstrijd gelijk gespeeld tegen Nieuwerkerk B. De eerste helft was onzorgvuldig en met de kansen werd slordig omgegaan. Daardoor keek de ploeg van Diana en Conner bij rust tegen een 3-1 achterstand aan. In deel II werd de rug gerecht en werd er creatiever gekorfbald. Daardoor sloot Triade B de wedstrijd af met een 4-4 gelijkspel.

In de 3e klasse doen onze A-tjes het erg goed. Dat ze een niveau hoger zijn gaan spelen is qua resultaat niets aan te zien….. nog sterker….. ze draaien keurig mee bovenin de ranglijst. Vorige week was er een matige 1e helft, die een nederlaag als gevolg had. Nu was het bij rust 3-3 en werd er daarna volle bak gespeeld om de 8-14 overwinning veilig te stellen. Door het maken van dezelfde fouten gaf ACKC TriadeA 6 strafworpen mee, die keurig benut werden. Door deze 14-8 overwinning staat Triade A op een trotse 2e plaats.

Triade 4 kijkt ook trots terug op de overwinning van afgelopen zaterdag tegen Zevenbergen. Iets meer doelpunten dan vorige week moesten geïncasseerd worden, maar de winst is geen moment in gevaar geweest. Opnieuw stond er een sterke verdediging die maar 3 doelpunten tegen kreeg. Aanvallend iets creatiever spelen, kan er voor zorgen dat er voortaan meer dan 7 doelpunten op het scorebord staan. De komende weken zal de beslissing gemaakt worden, nu er 3 ploegen de ranglijst aanvoeren in hun klasse.

In Klundert nam Triade 3 het op tegen DSO. In de beginfase liep Triade behoorlijk achter de feiten aan (4-0). Daarna herpakte de dames en heren van 3 wel, maar niet meer voldoende voor een punt. Teleurgesteld met een 7-6 nederlaag reed Triade 3 weer huiswaarts.

Het gevoel na de wedstrijd voor Triade 2 was beter. Zij sloten de dag af met een mooie en belangrijke overwinning. Regelmatig wordt er kritisch gekeken naar de sfeer en het spel van Triade 2. Maar als er afgelopen zaterdag een voorbeeld was van teamsport, dan was het wel het teamoptreden van Triade 2 tegen Kinderdijk. Een gelijkopgaande strijd werd in de eindfase beloond met de welverdiende punten. Door niet op te geven en te blijven strijden voor elke bal, werden ballen onderschept en afgemaakt. Na afloop van deze wedstrijd zag je dan ook trotse en opgeluchte gezichten bij Triade 2.

In de wedstrijd daarvoor zag je die zeker niet. Triade 1 zit in de hoek waar de klappen vallen en wist opnieuw niet te winnen van laagvlieger Keep Fit. Doelpunten waren er al niet zo veel in de 1e helft, maar het ’tobpunt’ was wel in het 2e gedeelte met maar liefst 1 doelpunt. Tijdens de trainingen en met het inschieten gaan de ballen er gemakkelijk in. In de wedstrijd is dat geluk en vertrouwen er niet en mocht Triade met deze 6-14 nederlaag dit opnieuw zichzelf aanrekenen. Hier moet keihard gewerkt gaan worden om dat trotse gevoel, wat voor het oprapen ligt, weer terug te krijgen!