Tropisch weekend – Triade D1 KAMPIOEN!

By 28 mei 2018 Nieuws

Het lijkt wel hartje zomer, maar toch zitten we nog maar in de maand mei. Met deze heerlijke zon komt dan ook gelijk de uitdaging voor onze korfballers…… de hitte. In de verslagen van deze week lees je hoe de teams het op deze zonovergoten dag hebben gedaan. We zullen vast wat verklappen…… Triade D1 is KAMPIOEN!

Triade F nam het in Papendrecht op tegen PKC. De scheidsrechter kwam niet opdagen en na lang wachten heeft Triade zelf een scheidsrechter geregeld. Onze F-jes begonnen de wedstrijd wel goed en tot 2 keer werd de voorsprong gepakt. Dit konden ze alleen niet volhouden tot het einde, waardoor er uiteindelijk toch verloren werd met 9-6. Ondanks het mislopen van het kampioenschap zal Triade F volgende week er alles aan doen om de 2e plaats te behouden.

Triade E mocht het opnemen tegen Merwede. De uitwedstrijd werd gewonnen met 0-5 en dat gaf vertrouwen. En dat was te zien, want binnen 10 minuten stond het al 4-0 en bij rust 6-0. Na de rust was het plan om door te gaan met scoren, maar dat viel tegen. Toch werden er nog 2 bij geprikt en mogen de E-tjes zich gaan opmaken voor de kampioenswedstrijd van volgende week.

Triade D2 mocht het in Sliedrecht opnemen tegen Merwede. De eerste helft gingen ze goed van start, snel spel en op het juiste moment de kansen afgemaakt. 0-4 voorsprong halverwege. De tweede helft zetten Merwede hun superspeler in, waardoor ze nog spannend terug kwamen tot 4-5. Gelukkig kwam toen de vakwissel, waardoor Triade weer gewoon door kon gaan met scoren. Eindstand 5-8 winst! Na een zwaar buiten en binnenseizoen mag ook de D2 volgende week hun kampioenswedstrijd gaan spelen.

Ook Triade D1 mocht het opnemen tegen Merwede. Het beloofde een spannende wedstrijd te worden omdat het voor Merwede de enige kans was om kampioen te worden. De tegenstanders begonnen fel en kwamen 1-0 voor. Daarna was Triade D1 de baas liepen ze uit naar 1-4. Daarna lieten ze zich niet meer van de wijs brengen door wat dan ook en wonnen terecht met 3-7. Oftewel KAMPIOEN! Met nog 1 wedstrijd te gaan zijn ze niet meer in te halen, wat een knappe prestatie is.

Afgelopen zaterdag mocht Triade C2 het opnemen tegen Oranje Wit. Triade had, ondanks de hitte, erg veel zin in de wedstrijd. Het tempo aan beide kanten lag laag, maar de temperatuur zou daar ongetwijfeld mee te maken gehad hebben. Triade had meer balbezit en speelde het spelletje slimmer. Hierdoor stond er na afloop een 4-0 overwinning op het scorebord.

Triade A mocht het opnemen tegen Kc Dordrecht, een team waar de A in vorige edities veel moeite mee had. Na veel getraind te hebben op sneller en meer schieten was de A er klaar voor om nu eindelijk eens te winnen van Dordrecht. De wedstrijd ging gelijk op, beide teams hadden best wat kansen. Triade viel soms terug in het te lang rondspelen, maar wist toch lekker te scoren. Na een spannende en warme 70 minuten wist Triade A de winst te pakken en waren erg blij dat Kc Dordrecht nu wel verslagen verslagen werd. Eindstand: 14-11.

De euforie van de overwinning van vorige week was bij Triade 4 voor korte duur.In hun wedstrijd tegen KCC lukte het de eerste helft nog wel aardig op scoren na dan (rust 4-7). Na de thee was het snel klaar en keken ze snel uit naar de 3e helft. Eindstand: 5-17

Triade 3 speelde hun voorlaatste wedstrijd tegen ACKC. De kansen werden gecreëerd en wat doelpuntjes vielen. Met 3-4 rusten in het voordeel van Triade was dan ook helemaal prima. In deel II kwamen ze zelfs 4 punten los. Toen kwam het tegenoffensief waardoor Triade 3 zelfs in de laatste minuut met lege handen kwamen te staan. Een flinke domper, maar ook de 10-9 einduitslag ook de realiteit.

Triade 2 ging op bezoek bij het ‘s Gravendeelse ADO. Gezien het verloop van deze competitie was Triade 2 zeer gebrand op een positief resultaat. De eerste helft waren beide ploegen aan elkaar gewaagd. Alleen kwam ADO scorend gezien beter uit de verf. Deze flow kon ADO in de tweede helft doorzetten en Triade 2 haakte af. Eindstand 17-9.

Triade 1 ging naar Hoogvliet om aan te vangen tegen Nikantes op hun mooie kunstgrasveld. In de hitte ging de wedstrijd gelijk op. Nikantes heeft de punten nodig om zich veilig te spelen en voor Triade staat alleen de eer op het spel. Toch was de spanning in de wedstrijd opmerkzaam. Triade pakte na een aantal minuten de voorsprong en kon deze in de hitte ook behouden. Triade bleef door scoren over alle schijven en hield het verdedigend goed dicht. Met de rust was het eigenlijk al beslist en kon de hoofdmacht in de 2e helft doorwisselen. Na 70 minuten stond er duidelijke uitslag op het scorebord: 10-26.