Triade zoekt nog naar Paaspunten!

By 17 april 2017 Nieuws

Het paasweekend zit er alweer op, zo ook de 3e competitieronde van dit veldseizoen. Traditie getrouw worden in Nederland in zo’n weekend een hoop eieren verstopt die de kinderen dan mogen opzoeken. Sommige eieren worden nooit meer terug gevonden. Zo ook met een hoop punten die verdiend konden worden bij Triade. Een aantal ploegen wisten ze wel (makkelijk) te vinden, maar de meeste zijn nog steeds aan het zoeken. Benieuwd hoe dat gegaan is?

Triade F mocht het afgelopen weekend opnemen tegen Merwede. Het was een lastige wedstrijd voor de F-jes, waar af en toe denken we de paaskriebels parten speelden. Uiteindelijk wel met een punt naar huis gegaan. Eindstand: 9-9.

Triade E1 reisde af naar Dordrecht. Sporting Delta gaf goed tegenstand. Het zou een spannende wedstrijd worden. Een gelijk opgaande strijd, maar gelukkig liet Triade E zich niet aan de kant zetten en beloonde zichzelf. Eindstand: 4-5.

Vandaag mocht de D2 het opnemen tegen GKV. In het veld was het verschil niet zo groot, alleen qua doelpunten kon Triade niet meekomen en verloren daardoor hun wedstrijd. Eindstand: 4-1.

De D1 van Triade speelde tegen KCR in Ridderkerk hun wedstrijd. Ze kwamen al snel achter. En ze werden er gewoon goed ingeschoten door de tegenpartij. De zaken waar veel op getraind is zoals het het opzetten van een aanval en het verdedigen gaat het ene moment goed maar ook ineens niet meer. Het is nog lastig om het vast te houden. Verder wel een goede wedstrijd gespeeld, maar ze wilde er niet in. Eindstand: 5-1.

Triade C ging op bezoek bij Merwede. De ploegen waren aan elkaar gewaagd maar helaas kwam Triade C te kort. De ploeg uit Sliedrecht wist uiteindelijk met 2 doelpunten verschil te winnen. Eindstand: 8-6.

Triade A mocht het in een thuiswedstrijd opnemen tegen PKC. Het werd een vliegende start, want na twaalf minuten had Triade A al 7 doelpunten gemaakt. De rust werd in gegaan met een geruststellende 10-4 voorsprong. Toch heeft het verleden bewezen dat de focus er moet blijven voor een goed resultaat. Dat gebeurde gelukkig ook in deel II, want Triade liep met gemak uit naar een ruime overwinning. Eindstand: 20-5.

Triade 4 nam het in Spijkenisse op tegen Olympia. Na opstart problemen in de eerste helft was de ruststand 2-1. Door pit terug te brengen en goed te verdedigen had Triade 4 Olympia in de houdgreep. Zij wisten niet meer te scoren, terwijl Triade er nog 4 maakte. Eindstand: 2-5

Triade 3 mocht op de donderdagavond voor het eerst het wedstrijdveld betreden voor het nieuwe seizoen, een inhaal wedstrijd tegen Merwede. Het was flink wennen en dat was ook terug te zien in het spel. Triade had de kansjes, maar 99% was te kort. De tegenstanders gingen hangen en maakte het opzetten van een aanval nog lastiger. De achterstand werd groter en Triade had er niets tegen in te brengen. Eindstand: 4-13.
De thuiswedstrijd van zaterdag tegen HKC was nog iets minder tegen meer. Eindstand: 2-16.

De gehele selectie reisde af Bleiswijk om het op te nemen tegen Weidevolgels. Allereerst Triade 2 die begonnen met een gelijk opgaande strijd. Een lichte voorsprong van 2 punten gaf Triade perspectief voor het tweede gedeelte. Helaas werdt dat een illusie, want met een paar doelpunten van Weidevogels was het initatief weg. Triade 2 was niet meer bij machte om het tij te doen keren en incasseerde zo deze nederlaag. Eindstand:15-11.

Het eerste speelde tegen Weidevogels 1. De koploper die eigenlijk nog weinig tegenstand heeft gehad deze veldcompetitie. In de zaal zijn zij zojuist gedegradeerd uit de 1e klasse. Dus nu een promotie in de 3e klasse zou moeten lukken zou je zeggen. Dat Triade weinig kans op de overwinning zou hebben bracht een bepaalde rust bij de spelers van onze hoofdmacht. Er hoefde nu niets, iedereen kon en mocht gewoon zijn eigen ding doen en proberen met elkaar het beste spel neer te zetten. Triade kwam al snel achter 2-0, maar kon weer op gelijke hoogte komen. Weidevogels, die volgende week officieel kampioen kan worden, voelde de druk dat ze moesten winnen en lieten duidelijk de focus los. Er was veel rumoer in de ploeg onderling waar Triade van profiteerde. Met mooie aanvallen en goed verdedigend spel kwam de hoofdmacht met 5-7 op voorsprong. Triade maakte op dat moment echter de kansen niet af en Weidevogels kwam weer terug in de wedstrijd. In de laatste 10 minuten van de wedstrijd maakte Weidevogels nog een aantal fraaie doelpunten. Uitslag wat geflatteerd, maar weidevogels wordt de terechte kampioen van deze poule. Eindstand: 30-17