Triade zet stijgende lijn door!

By 23 januari 2017 januari 26th, 2017 Nieuws

We vliegen weer door het seizoen heen en de zaalcompetitie is alweer halverwege. Afgelopen zaterdag stonden er uitwedstrijden op het programma voor 10 ploegen van Triade. Haasten moesten sommige spelers van de ene wedstrijd naar de andere om de ploegen compleet te maken. Toch is dat allemaal weer gelukt, waarvoor dank! Weten hoe alles is verlopen, kijk dan verder.

Goede berichten kwamen er op de zaterdagmorgen als snel. Conventus F – Triade F bijvoorbeeld; 4-8 gewonnen! Ze hebben wederom een goede wedstrijd neergezet. Ook hun superspeler werd goed verdedigd. Woensdag hadden ze geoefend op het aanbieden en over de rug van de tegenstander weglopen en dit hebben de coaches een paar keer gezien. Toppers zijn het!

Triade E1 liet er al helemaal geen gras over groeien. In sneltreinvaart liepen zij uit naar een ruime voorsprong tegen ADO. Voor sommige spelers misschien wel een record; 1-16 was uiteindelijk de uitslag.

Nog zo’n ploeg Triade D1. Zij speelde tegen ELKV/Zevenbergen D1. Triade begon slordig aan de wedstrijd, maar stond in de rust toch met 3-1 voor. Triade startte fel aan de 2e helft en er werd veel beter gespeeld. De kansen die ze hadden werden afgemaakt en verdedigend werd het goed dichtgehouden, waardoor ELKV niet meer kon scoren. Eindstand 10-1 voor Triade!

2 ploegen doen het erg goed in de poule van Triade D2 en stijgen met kop en schouders boven de rest uit. Best van de rest tot nu toe is Triade D2. Zij speelden zaterdag hun revanchewedstrijd tegen GKV D3 waar ze vorige week 0-1 van verloren. Beide ploegen waren de hele wedstrijd aan elkaar gewaagd en eindigde dan ook in een 5-5 gelijkstand, maar voor de D2 was dit zeker een overwinning.

We maken een sprong naar de oudste jeugd; oftewel Triade A. Hier vlogen er aardig wat doelpunten in, alleen niet in het voordeel van Triade A1. Conventus was duidelijk een maatje te groot. Met een 18-6 overwinning lieten zij zien waarom deze ploeg bovenaan staat. Helaas voor onze A, op naar de volgende wedstrijd.

Dan supergoed nieuws bij Triade 5. Zaterdag wisten zij eindelijk een keer de winst te gepakt! Goede aanvallen en goed verdedigd, maar helaas weinig doelpunten kunnen maken. Voor rust 0-1 en in de tweede helft snel een doelpunt erbij. Triade 5 wint uiteindelijk met 2-5 en zijn blij met de eerste punten.

In dezelfde sporthal trad ook het ongeslagen Triade 4 aan. Tegenstander ZKV 2 staat puntloos onderaan en dat was ook na afloop van de wedstrijd. Koploper Triade zag dat de rode lantaarndrager nog aardig tegenstand bood. Gelukkig maakte ze geen fouten en wonnen de wedstrijd met 11-14.

Over fouten gesproken; we komen nu uit bij Triade 3. Zij maakte wel die misstap op bezoek bij Deetos. Een belabberde 1e helft aan Triade zijde en een perfecte voor Deetos zorgde voor 6 punten verschil in het nadeel van Triade. In deel II ging het beter lopen aan groen-witten zijde en kwamen ze sterk terug. Bij 13-11 waren er mogelijkheden, maar die werden niet benut. Uiteindelijk de 1e verliespartij voor deze ploeg: 15-13.

Razendsnel ging het bij Triade 2. Door mutaties bij Triade 2 was de ploeg niet compleet, maar met hulp van ‘buitenaf’ toch weer wel. Koploper Olympia liet alleen niets over van ons 2e en zo werd het een duidelijke nederlaag: 23-4.

Triade 1 reisde af naar Geldermalsen om te spelen tegen Animo 1. Thuis werd er een goede overwinning geboekt, maar werd dit vandaag wederom gedaan? Door de blessure van Brendan ritmeester speelde zijn broer Conner Ritmeester in zijn plaats. De eerste helft kenmerkte zich door weinig doelpunten. Lang keek Triade 1 tegen een 3-1 achterstand aan, maar kon het tij net voor rust keren en ging met een 3-4 voorsprong de rust in. Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd en gaven weinig ruimte weg in de verdediging. Triade bouwde de voorsprong iets verder uit, maar Animo knokte zich weer goed terug. Van een 8-8 ging het naar 9-9 met nog maar een paar minuten op de klok. De spanning van deze strijdlustige wedstrijd was duidelijk merkbaar. Triade knokte en zette zich de gehele wedstrijd als team neer. Er werd goed voor elkaar gewerkt en dat werd beloond; 9-10 overwinning!