Triade zet stijgende lijn door!

By 2 februari 2015 Nieuws

Een zaterdag gevuld met korfbal is voor menig speler van Triade het uitkijken waard. En als dan eindelijk die dag begint is deze ook zo weer voorbij. Opnieuw een prima competitieronde met veel overwinningen voor de ploegen van Triade. Helaas wel een verliespartij voor Triade F2 en teleurstelling voor Triade C dat hun tegenstanders hadden afgezegd. Maar verder….. was het gewoon weer genieten in sporthal De Reiger. Leest u maar!

Voor Triade F2 kwam Kinderdijk F op bezoek. Waar zij hun eerste overwinning pakte op zaterdag 10 januari, toen kwamen wel de doelpunten, zo ook afgelopen zaterdag. De F2 van Triade kwamen al snel op een voorsprong. Helaas kon deze niet worden vast gehouden, want de ploeg uit Kinderdijk begon ook de korf te vinden. Triade F2 kon wel vijf keer scoren, maar Kinderdijk liet 10x de bal door de korf gaan.
Wat teamsport is, dat heeft Triade D laten zien. Je hebt elkaar nodig om te komen tot een overwinning. Door goed samen te spelen en vooral te kijken naar elkaar kwamen de vrije kansen vanzelf. Voor PKC D was dat iets minder, zij konden drie keer de korf vinden. De D van Triade haalde alles uit de kast, van verre afstandsschoten tot doorloopballen, daar kwamen 11 doelpunten uit. Met deze prima opsteker, hebben zij laten zien dat winnen wel in deze ploeg zit!
Doordat de tegenstander van Triade C zich had afgemeld, was er voor Triade B ruimte om een ruime warming-up mee te pakken. Wat dan weer te zien was in de uitslag. Tijdens de eerste helft kon het verschil nog niet gemaakt worden. Maar door strijd te leveren in het tweede gedeelte was Triade B uiteindelijk toch ACKC de baas. Uitslag: 5 tegen 3.
Triade A had op papier een makkelijke tegenstander. Juist dan is het zo moeilijk om goed geconcentreerd te blijven spelen. De verdelingen over beide helften was perfect. 9-1 in de 1e helft en 9-1 in deel II komt uit op een uitstekende 18-2 overwinning op KCR.

De senioren van Triade krijgen de smaak te pakken. 2 weken geleden was daar de 1e overwinning van het seizoen voor Triade 4. Zaterdag werd daar een vervolg aan gegeven. De Voltreffers werden na een gelijk opgaande wedstrijd enigszins gelukkig met 8-7 verslagen.
Na vorige week heeft ook Triade 3 de gang er in zitten. Kansen worden er volop gecreëerd en ook deze keer werd er aardig gescoord. Tegenstander SKV wist er geen raad mee en mocht vooral het 3e  bedanken dat de nederlaag niet groter uitpakten. Eindstand 15-10.
Als laatste van deze korfbaldag mocht Triade 1 in actie komen. Over de kleine krachtsverschillen in deze poule is al veel gesproken. Opnieuw dus een kraker, ditmaal tegen rode lantaarndrager NIO. Triade begon zoals gewend fel aan de wedstrijd. Ondanks dat het spel enigszins onrustig was in de afronding, sloeg Triade voor rust een klein gaatje(7-5). Na rust kwam NIO een doelpunt dichterbij, maar toen kwam het Poorts kwartiertje. In hoog tempo en efficiëntie liep Triade uit naar 6 doelpunten verschil. Dit werd alleen niet doorgezet en zo kroop NIO in het laatste kwartier toch weer dichterbij. Net als vorige week eindigde deze wedstrijd in een 14-12 overwinning. Deze winst zorgt voor extra zorgen bij NIO en voor wat meer lucht voor Triade die stegen naar plaats 4. Met nog 3 wedstrijden te gaan geeft deze plaats nog geen garantie voor handhaving.