Triade volop in de strijdt!

By 20 januari 2013 Nieuws

Afgelopen zaterdag was een dag van de uitwedstrijden. Alle spelende teams pakte zich goed in en trotseerde de kou om hun wedstrijd te gaan spelen. Iedereen is uiteindelijk weer veilig thuis gekomen en al met al geen slechte zaterdag voor onze korfballers. De hoofdmacht, Triade A en B wisten te winnen. Triade 2 zette een prima prestatie neer in Sliedrecht. Helaas verloren zij toch, net zoals Triade 3 en C.

Voor Triade C is het misschien nog wel het minst leuke geweest. Door hun nederlaag in Zwijndrecht tegen Albatros zagen zij de titelkansen toch wel slinken. Alhoewel alles natuurlijk nog mogelijk is, hadden onze gehavende jongens en meiden van Triade C niet met 7-4 willen verliezen.
Triade A en B deden daarentegen goede zaken. Beide wisten hun wedstrijd te winnen en strijden volop mee om de hoogste plaats in de competitie. Onze B-aspiranten wisten zonder hun coaches toch de punten uit Gouda mee te nemen. Winnen van het lagergeklasseerde Gemini B was noodzakelijk. Maar ook deze klus klaarde de ploeg die laatste weken goed bezig is: 3-7! Bijkomend voordeel was de nederlaag van ex-koploper Maassluis, die het stokje overgaf aan Triade B.
Triade A wist er in de thuiswedstrijd tegen GKV al een spannende pot van te maken. Toen werd net op tijd de wedstrijd gekanteld en met 1 punt verschil gewonnen. Een moeilijk opgave stonden de junioren dus te wachten in Gorinchem. De sterke rebounders van GKV uitschakelen was de opdracht om tevens van hun zwakke kanten te profiteren. De 1e helft ging aardig gelijk op, maar toch moest Triade A alle zeilen bijzetten om bij te blijven. Na rust gingen de hoofdjes even hangen en liep GKV uit naar 6-8. Zichzelf herpakkende knokte ze terug naar 8-8 en 10-10. Grote klasse is dat ze het laatste gedeelte van de wedstrijd rustig en geduldig bleven. 5 minuten voor het einde kwam de voorsprong en het hoogtepunt was toch de aanval die bijna 3 minuten duurde en keurig werd afgerond. Dit bracht de eindscore op het bord van 10-12 wat een prima teamprestatie genoemd mag worden!

Triade 3 had een ‘makkie’ als het gaat over de afstand voor hun uitwedstrijd in Sliedrecht. Maar ook bij de buren mag gewonnen worden, maar helaas zat dat er zaterdag niet in tegen Merwede. Met name de sterke dames van de tegenstanders zorgde voor een grote nederlaag van 14-6.
De beloften van Triade (2e) mochten in de avond hetzelfde traject afleggen. Ook zij mochten hun borst natmaken tegen het altijd sterke Merwede wat tevens met kop en schouders boven de ploegen uitsteekt. Voorgaande wedstrijden tegen deze ploeg gingen steeds beter, maar voorkomen dat ze 20 doelpunten maakte lukte nauwelijks. Zaterdag was er opnieuw een kans die de steeds beter spelende mannen en vrouwen van Triade 2 met beide handen aanpakte. Pas aan het einde van de wedstrijd moesten ze hun meerdere erkennen. De laatste tegendoelpunten doen uiteindelijk een geflatteerde nederlaag op het scorebord zette; 15-10.

Vroeg in de middag moest de trotste koploper Triade 1 al scherp zijn tegen het onberekende ODI. De ploeg uit Schiedam is erg wisselvallig, maar een overwinning tegen de nummer 2 THOR zorgde ervoor dat de groen-witten formatie niets mochten onderschatten. In de vertrouwde opstelling, maar met een hoog verkoudheidsfrequentie, begonnen ze aan deze wedstrijd. Geen virusje in de lucht moest men denken toen het binnen 10 minuten 0-4 stond. Toch ging het daarna moeizamer, mede door het niet afmaken van de kansen. Na de pauze zette Triade even door naar 1-7. Daarna werd het bemoeilijkt door de stugge tegenstanders en de wedstrijdleiding. Maar vooral mag de Triade-formatie zichzelf deze krappe overwinning van 8-11 verwijten, want met meer scherpte was de score dichter bij hun wedsstrijdgemiddelde gekomen. Al met al is Triade niet in gevaar geweest en zijn de punten weer binnengehaald. Met nog 5 wedstrijden te gaan is er weer een stapje richting de titel gezet.