Triade thuisdag No. 1

By 20 november 2017 Nieuws

Van vroeg tot laat was het weer eens een ouderwetse Triade thuisdag. Op Triade F, E en A na mocht iedereen aan de bak. De kids van Triade D2, die om 09.30 uur startte, lagen waarschijnlijk al op bed toen het eindsignaal bij Triade 3 om 21.00 uur klonk. Daartussen is veel gebeurd….. benieuwd hoe zo’n Triade thuisdag eruit ziet?

De D2 mocht het thuis opnemen tegen KOAG D3. Ze hadden er veel zin maar vonden het ook erg spannend, zoveel enthousiast publiek langs de lijn was even wennen. De wedstrijd kwam langzaam op gang, beide teams konden kansen creëren maar er gingen er toch te weinig door de korf. Met een 1-1 ruststand was er nog van alles mogelijk. Vol goede moed werd er aan de tweede helft begonnen. De bal ging lekker rond, er werd goed naar elkaar gekeken en er kwamen mooie kansen. Helaas was KOAG in de afronding scherper, waardoor Triade snel op achterstand kwam. Er vielen nog twee doelpunten aan Triade’s kant, maar helaas gaf dat geen verschil meer. Ondanks de 3-8 nederlaag waren de kids toch blij en de trainers tevreden met het getoonde spel.

Zaterdag moest Triade D1 weer tegen Oranje Wit. Vorige week werden de punten gepakt, dus gingen ze weer met volle moed het veld op. Het was een wedstrijd met veel kansen voor beide ploegen. Ruststand: 2-3. In de tweede helft deed de D1 er alles aan om de achterstand weg te werken, maar helaas lukte dat net niet. (6-7)

Triade C2 nam het op tegen GKV C3. Hoewel het verdedigen in het begin een beetje stroefjes ging, pakte Triade het in de loop van de wedstrijd goed op en haalde de doorbraak eruit. De tegenstanders konden moeilijk omschakelen en kwamen niet makkelijk meer aan aanvallen toe. Verder werd er door Triade lekker veel geschoten. Hoewel niet alles zat, hebben ze er toch 3 gescoord. Triade mag dan niet gewonnen hebben, ze hebben wel prima gespeeld (3-6).

Triade C1 speelde tegen Albatros. De taak was om eerst goed rond te spelen en van daaruit kansen te creëren. In de 1e helft waren er genoeg kansen alleen nog niet afgemaakt. (2-0) In de 2e helft deed Triade er een schepje bovenop en was de afronding veel beter. Eindstand: 10-0.

Triade B1 nam het op tegen KOAG B3. De spelers waren vooraf erg met de tegenstanders bezig. Wat zijn ze lang, hoe moet dat nu? Het is onze aspiranten toch gelukt de knop om te zetten. Door de juiste beleving, de extra inzet en met leuk dynamisch spel hebben ze de overwinning binnengehaald. In de wedstrijd domineerde Triade. Met een steeds beter wordend positiespel ontstonden er veel kansen. Ook werd er met scherp geschoten. Ondanks dat het baltempo af en toe te laag lag, is Triade niet meer in gevaar geweest (15-8).

Triade 5 tegen GKV is een wedstrijd om snel te vergeten. Aan de kant van Triade liep het niet zo lekker. Teveel balverlies, te weinig doelpunten en er werd teveel stil gestaan. Kortom de punten gingen mee naar Gorinchem. Eindstand: 6-15.

Wat later op de avond mocht ook Triade 4 aantreden tegen Albatros. Al snel werd een voorsprong gepakt door de bezoekers. Triade 4 kon er niet echt iets tegenover zetten. De aanvallen waren prima, alleen stokte het bij de afronding. In de tweede helft, bij een ruststand van 3 tegen 7, kwam beetje bij beetje het vierde van Triade terug. Albatros voelde dit ook aankomen, bleef helaas doorgaan en hield stand. Eindstand: 9-11.

Terug van zomerreces is Triade 3. Zij namen het op tegen het jong en fris ogend RWA. Triade 3 nam het initiatief en de voorsprong, maar zagen de tegenstanders in de beginfase toch aanklampen. Met wat rake schoten kwam het 3e nog voor rust los van de tegenstanders. In deel II kwam RWA nog even terug tot 3 doelpunten, maar spannender dan dat is het niet meer geworden (19-14).

Triade 2 speelde gisteren tegen Vitesse 4 uit Barendrecht. Beide teams begonnen de wedstrijd in een hoog tempo wat al snel resulteerde in een aantal doelpunten aan beide kanten. Alleen kon Triade niet doorpakken, wat Vitesse wel deed (4-8). Na de rust leek het wel alsof er een ander Triade 2 stond te spelen. Aanvallen werden afgemaakt en de schade werd ingehaald. Er was zelfs nog even een voorsprong, maar uiteindelijk maakte Vitesse precies evenveel doelpunten (14-14). Een prima start voor Triade 2 met 3 punten uit 2 wedstrijden!

Triade 1 speelde tegen het onbekende OKV uit Oostzaan. Een wedstrijd waarin Triade heel veel onnodige fouten maakten. De voorsprong was er wel (8-6) in de eerste helft. Maar rond de rust viel Triade heel ver weg. Een 0-8 tussensprint van OKV deed Triade de das om. De hoofdmacht kan wel moed putten uit het feit dat de achterstand nog kon worden teruggebracht naar 2 punten verschil, toch is de eerst nederlaag in het zaalseizoen een feit (19-22).