Triade thuisdag: 5x winst – 2x verlies!

By 28 november 2016 Nieuws
Aanvankelijk leek het weer een behoorlijk lange thuisdag te worden voor Triade. Alleen doordat de tegenstanders van Triade D1 en Triade C geen ploeg konden opbrengen, werden er maar 7 wedstrijden gespeeld in thuishal De Reiger. Alle Senioren, Triade D2 en Triade B kwamen in actie. Benieuwd hoe dit gegaan is, kijk dan snel verder!

We beginnen bij Triade D2. Op zoek naar hun eerste overwinning namen zij het op tegen Nieuwerkerk D. De kids waren goed aan elkaar gewaagd. Ons D team ging voor de winst en werd daardoor ook wat slordig en bewaarde de rust niet. Maar gelukkig werd er wel gescoord op de goede momenten en verdedigen ze goed. Dit hebben ze tot aan het einde van de wedstrijd volgehouden en daardoor stapte ze met een 3-1 overwinning van het veld. Deze winstpartij smaakt naar meer!
De ander partij bij de jeugd was voor Triade B1. Zij kwamen als voorproefje van de hoofdmacht ook in actie tegen Nikantes. De tegenstanders wonnen eerder hun wedstrijd tegen Oranje-Wit met 15-1, waar Triade B met 9-7 van had gewonnen. Het beloofde dus een moeilijke pot te worden. Het spel van de B was mooi om te zien, er zat veel dynamiek in en iedereen werd goed opgemerkt. De eerste helft stonden ze 4-2 voor en in de 2e helft werd dit verder uitgebouwd naar een 14-4 winst. Als Triade B zo blijft scoren, dan staat hun nog een mooi seizoen te wachten.
Dan door naar de senioren met als eerste wedstrijd Triade 5 tegen KCC. Het werd een gelijk opgaande wedstrijd waar de ploeg uit Capelle wel continue het initiatief had. Na een 3-7 stand raakte ze dit wel kwijt en kwam Triade in hun 5e versnelling dichterbij. Alle inzet ten spijt, de wedstrijd bleef hangen bij 9-10 en dat betekend helaas een nederlaag voor Triade 5.
Triade 4 speelde tegen ZKV, een bekende uit vorige veld seizoenen. Triade had veel kansen, maar kon dat in deel I niet uitbouwen (4-3). De 2de helft liep daarentegen stukken beter. Triade 4 ging los en ZKV kwam niet meer tot scoren. Een mooie en duidelijke overwinning van 15-3.
Triade 3 nam het op tegen Trekvogels 2. Opnieuw jonge tegenstanders, maar dat is het voor sommige spelers al snel. Deze wedstrijd werd opnieuw gewonnen, maar vlekkeloos ging dat niet altijd. Een ruime voorsprong werd in de 2e helft gehalveerd. Toch bleef Triade op de juiste momenten scoren en kwam de 14-9 stand niet meer in gevaar.

Triade 2 mocht het op nemen tegen IJsselvogels uit Moordrecht. Na de vorige verliespartijen wilde de beloften van Triade nu wel de punten binnen halen. Zowel het publiek als natuurlijk het 2e zelf werden winnaar van de wedstrijd. Binnen 10 minuten was er al 11x gescoord en dit spektakel stopte pas bij het eindsignaal. In de tweede helft keek Triade 2 tegen een achterstand van 3 doelpunten aan, maar knokte voor wat het waard was. Bij een 18-19 was het alles of niets. Na de verdiende gelijkmaker werd er in de laatste minuut als kers op de taart de winnende 20-19 gescoord en u begrijpt wel dat dit uitbundig gevierd werd!

Triade 1 speelde afgelopen zaterdag in sporthal de Reiger tegen Nikantes 1 uit Hoogvliet. Nikantes, een geduchte tegenstander, maar de afgelopen jaren wist Triade keer op keer de winstpunten in hun zak te steken. Bij het oplopen was het al duidelijk dat Triade moeite ging krijgen met de lengte van de heren én de dames bij Nikantes en dat bleek ook wel tijdens de wedstrijd. Triade begon wederom fel, maar liep al snel achter de feiten aan door onoplettendheid in de korfzone en stond al snel op een 4 punten achterstand. Nikantes had een vrij voorspelbaar spel, dames onder de korf en de heren voorin en Triade wist met regelmaat de aanvallen te onderbreken, maar ja als Triade zelf erg moeilijk tot scoren kan komen bleef de voorsprong voor Nikantes. Met een 2 punten achterstand in de rust wist Marcel le Pair de hoofdmacht weer op het juiste pad te zetten en Triade vocht voor iedere bal en iedere kans wat uiteindelijk weer resulteerde in een voorsprong van 2 doelpunten. Een spannende wedstrijd om te zien voor het publiek. De heren van Nikantes stonden op scherp en net nadat Triade weer vertrouwen in de wedstrijd kreeg kwam Nikantes terug en scoorde de heren vanaf grote afstand hen weer op voorsprong. Triade kon niet meer bijkomen en moest aanzien dat Nikantes er met de winstpunten vandoor ging (13-18).