Triade ten onder in topper!

By 4 maart 2012 Nieuws

Alle teams bij Triade hadden een ‘rustweekend’, behalve de hoofdmacht van Triade. Zij mochten afgelopen zaterdag nog vol aan de bak tegen de nr. 2 in de competitie ’t Capproen uit Hellevoetsluis. Deze ploeg had in de week ervoor hun kampioenschap verspeeld in een rechtstreeks duel met Paal Centraal. Triade had al eerder het strijdbijltje erbij neer gegooid. Toch waren beide ploegen erg gebrand om deze wedstrijd te winnen om zo achter de kampioen te eindigen.

De voorsprong was er wel voor Triade aan het begin van de wedstrijd. Daarna was het toch ’t Capproen die het heft in handen nam. Zeker de eerste 20 minuten waren ze feller en speelde ze als een hecht team. Triade daarentegen ging slap de duels aan en reageerde te laat op aanvallende situaties. Het laatste gedeelte van de eerste helft kwam hier gelukkig verandering in en kon Triade toch nog de aansluiting vinden. Hierdoor werd er met een 6-7 achterstand gerust.
In de kleedkamer werd de gedrevenheid verder gestimmuleerd en was er vertrouwen in een goede afloop. Deze werd even de kop ingedrukt toen bij het eerste schot de 6-8 op het scorebord kwam. Maar de groen-witten lieten het er niet bij zitten en knokte zich terug naar 10-10 en 12-12. Vanaf toen was het alleen gedaan en kon ’t Capproen het verschil maken en liep gemakkelijk uit naar een 13-17. Aan de inzet lag het uiteindelijk de 2e helft niet, maar de samenwerking in combinatie met een stukje creativiteit kwam Triade te kort!
Volgende week zal de laatste wedstrijd van deze competitie gespeeld worden tegen ESDO in Kockengen. Winnend afsluiten zou positief zijn voor zo’n prima verlopen zaalseizoen.