Triade teams op dreef

By 17 februari 2013 februari 19th, 2013 Nieuws

Vijf wedstrijden. Vier in De Reiger en één in Klundert. Vier keer winst en één keer verlies. En de vooruitzichten worden steeds beter. Vooral voor de B en de D. Op naar het kampioenschap?

Voor de E was het opnieuw niet een leuke ochtend. Op sportief vlak dan. HKC E maakte negen doelpunten tijdens de wedstrijd. Er waren wel wat kansen voor de E, maar die misten helaas de korf. Uitslag: 0 – 9.
Na de jongste korfballers(ters) kwamen er twee wedstrijden met meer spanning. Als eerste kwam Triade D in actie tegen HKC D. Wat een spanning voor de wedstrijd! Deze wedstrijd was heel belangrijk om mee te blijven doen om het kampioenschap. De D-tjes begonnen geconcentreerd aan de wedstrijd tegen HKC. Het was wel meteen duidelijk dat het team van de tegenpartij ook graag wilde winnen. Toch lukte het de D om de eerste goal te scoren. Het was verdedigend zeer zwaar, waardoor er steeds vaker kansen voor de tegenpartij kwamen. Nog voor de rust kwam HKC langszij. Met 1-1 werd er begonnen aan de tweede helft. In de rust werden de korfballers aangespoord door de coaches: dat ze er in moesten blijven geloven, dat zij de betere ploeg waren. Dit vertrouwen gaf Triade D nieuwe kracht om er weer vol voor te gaan. De werklust zorgde ervoor dat ze al snel de 2-1 scoorde, nu kon het niet meer fout gaan! Rustig de wedstrijd uitspelen, dat werd geprobeerd. Toch werd er door de spanning nog wel eens een verkeerde bal gegooid. Het werd ook steeds moeilijker om goed je tegenstander te volgen. En 3 minuten voor het einde gebeurde het; HKC scoorde de 2-2. Zou het dan toch nog fout gaan. In een laatste krachtsinspanning lukte het, om in de allerlaatste minuut de winnende goal te scoren. 3-2 tegen HKC, wat een ontlading! We gaan door voor het kampioenschap!
De B was op de hoogte van het belang van deze wedstrijd. Bij winst zouden ze een gat slaan van 4 punten met nummer 2 Maassluis B en bij verlies zouden we op gelijke hoogte komen. Opdracht was dan ook om gelijk scherp uit de start blokken te komen. Dit gebeurde ook en hoe! In de eerste helft werd er een comfortabele voorsprong opgebouwd van 6 doelpunten en vlak na rust werdt dit uitgebreid naar 7 doelpunten. Het vervolg van de wedstrijd was voor Maassluis. Eindstand 8-4. De eerste helft was erg goed van de B en biedt perspectief voor de toekomst.
Triade 3 heeft twee punten afgepakt van DSO. Tijdens de vorige ontmoeting, viel de score net verkeerd uit voor Triade 3, maar thuis in De Reiger ging het beter. Het verschil aan het einde van de partij was opnieuw minimaal. 11 tegen 10 voor Triade 3, zij spelen nog een wedstrijd in de zaalcompetitie.
Om 13.55u begon de wedstrijd voor het tweede. Er werd afgereisd naar Klundert om tegen DSO te spelen. In de thuiswedstrijd werd er op een slordige manier verloren, maar blijkbaar kan het tweede ook uit prima zaken doen.  Triade 2 kwam prima uit de startblokken, maar de eerste scores waren voor DSO. Daarna herpakte Triade 2 zich en stond al gauw op de het scorebord voordeel in punten voor het tweede. Vooral net voor rust zetten de heren en dames van twee DSO in een schaak-mat positie door de voorsprong te vergroten. Bij rust stond het 5 – 8. Tijdens de tweede helft, werd een ieder nog makkelijker gevonden en bleef Triade 2 scoren. Het was een zeer sterke partij, waar ook de afgereisde supporters voor op de banken gingen staan bij het horen van het eindsignaal van de scheidsrechter. De einduitslag: 8 -15.