Triade start seizoen met zonovergoten dag!

By 22 april 2019 Nieuws

Op de eerste officiële speeldag van dit voorjaar was de zon goed aanwezig. Nog sterker, het speelde direct al een belangrijke factor in het wel/niet winnen van een wedstrijd. Maar het was vooral ook genieten; voor spelers en toeschouwers. Ook de vrijwilligers waren weer van de partij. Zij zorgden van vroeg tot laat voor een gezellige dag, met als afsluiting de ‘Hapjesavond’ en de ‘Crazy Bingo’.

We beginnen met Triade F die thuis tegen PKC mocht aantreden. Na de gewonnen oefenwedstrijd van vorige week had iedereen er zin in. De tegenstander wilde ook graag winnen en ging snel van start. Al snel kwam Triade F op achterstand. Met wat tips van de coaches en de wil om te winnen vocht Triade zich terug. Het werd een spannende wedstrijd met een mooie 8-7 eindstand voor Triade.

Triade E1 mocht het in een uitwedstrijd in Hendrik Ido Ambacht opnemen tegen DVS’69. Na een spannende eerste helft met veel kansen stond het 3-3 bij rust. In de 2e helft ging de thuisploeg een versnelling hoger spelen en helaas had onze E1 hier geen antwoord op. DVS’69 liep uit met een eindstand van 9-4 tot gevolg. De strafworpen werden wel met 1-3 gewonnen.

Triade E2 nam het dit weekend op tegen HKC. Een wedstrijd waarbij er gestreden werd vooral tegen de eerste warme wedstrijddag waar de ploeg toch wel mee zat. Helaas werd er met 10-6 verloren, maar een ieder kwam met een glimlach van het veld. Dus in de basis een prima wedstrijd.

Triade D mocht het opnemen tegen Merwede. Van te voren werd besproken om lekker te gaan spelen en niet te veel aan de warmte te denken. Triade nam al snel een voorsprong met 0-2. Tot de rust werd het daarna nog wel even spannend en gingen ze met 4-5 de rust in. Ook na een korte pauze bleef de spanning, het werd gelijk en Merwede kwam zelfs voor te staan met 6-5. Ondanks de hitte vocht Triade terug en mocht na het fluitsignaal blij zijn met een 6-8 overwinning.

Zaterdag mocht de C1 van Triade  naar Oud Gastel om het op te nemen tegen Juliana C2. De hitte en de afwezigheid van Anouk en Luuk speelden zeker mee. De C1 kwam niet in hun spel en werden al snel overlopen. Door de snelle en felle dames die de kansen afmaakten was er snel een achterstand. Bij rust stond het 3-1. De koppies begonnen te hangen en het leek alsof de C1 zich er niet over heen kon zetten. Ze hebben uiteindelijk nog heel veel kansen gehad om terug te komen. Alleen was de afronding niet zoals ze gewend zijn. Teleurgesteld en een beetje beduusd werd het veld verlaten met een 9-3 nederlaag.

Triade C2 vertrok in de ochtend naar Alblasserdam om het op te nemen tegen Kinderdijk C3. Triade C2 startte niet scherp en keek al snel tegen een 2-0 achterstand aan. Ze hadden ontzettend veel kansen, maar wisten deze niet af te maken. Een extra tegenvaller was het uitvallen van Cecile die door haar enkel was gegaan. Hierdoor moesten ze met 7 spelers verder. In de rust werden wat tips gegeven en iedereen werd weer gemotiveerd. De tweede helft was een stuk beter, iedereen was fel en streed voor de bal. Dit leidde al snel tot 3-3. Ze bleven er voor gaan en in de laatste paar minuten wist Triade nog te scoren. Het roepen wat afgelopen training was aangeleerd is erg goed opgepakt en werd door iedereen toegepast. Dit was leuk om te zien! Trotse coaches, blije kinderen en dus een goed begin van het nieuwe seizoen. Eindstand 4-3 voor Triade!

Triade B speelde tegen het Papendrechtse PKC. De 1e helft liep de B achter de thuisploeg aan en reageerde ze te veel op hun spel. De 2e helft waren de rollen omgedraaid en wist onze B hun aanvallen beter te organiseren. Dit leverde uiteindelijke een 9-5 overwinning op.

Triade 4 nam het thuis tegen Nikantes op. Ze kwamen snel achter met 0-3 en bij rust stond het 2-4. De bezoekers speelde veel slimmer en daardoor zat het er niet in voor Triade 4. Eindstand 6-11.

Triade 2 wilde de lijn uit de zaal doortrekken naar het veldseizoen. En als we naar de ranglijst kijken kunnen ze de puntjes ook goed gebruiken. Dat geldt ook voor tegenstander Albatros. Triade 2 kwam scorend alleen te kort en met 8 doelpunten hadden ze geen recht op de overwinning. De bezoekers met 15 doelpunten deden het een stuk beter, waardoor zij Triade passeerde op de ranglijst en met de punten er vandoor gingen.

Triade 1 heeft de veldcompetitie herstart met een overwinning op Olympia 1. Met deze winst op de directe concurrent op de ranglijst krijgt Triade weer iets meer lucht en afstand van de degredatie plaats. Na een uiteindelijke eenvoudige overwinning was de grootste tegenstander de warmte. Beide ploegen inclusief de scheidsrechter hadden hier moeite mee. Uiteindelijk waren het onze groen witte die de korf makkelijker wisten te vinden en daarmee de wedstrijd zakelijk uit te spelen. Na een gelijkopgaande strijd in de eerste helft nam Triade in de tweede helft iets meer gas, waardoor een gat van vier punten niet meer ingehaald kon worden. Bij een 16-12 eindstand kon Triade twee belangrijke punten bijschrijven.