Triade start seizoen 2016/2017 prima!

By 6 september 2016 Nieuws

Zaterdag 3 september. Het seizoen 2016-2017 is begonnen met negen wedstrijden voor Triade. Helaas mocht het vierde en C nog even genieten van de rust. Zij hebben o.a. gezien dat bij Triade 1 ook de de F-jes mochten oplopen. Met 6 overwinningen mogen we niet ontevreden zijn over de start van onze teams. Ook mocht de gezelligheid niet ontbreken tijdens de ‘Late Tropical Party’. En het school korfbaltoernooi komt er weer aan op woensdag 14 september, alle hulp is nog welkom, opgeven via de JC. Kortom, welkom terug bij Triade!

De bezoekers voor de F kwamen uit Kinderdijk. Maar het eerste doelpunt was toch echt voor Triade. Ondanks wat spelers wisselingen deden de “nieuwe” F-jes het erg goed. De voorsprong die zij hadden, kon helaas niet vast gehouden worden, de ruststand was 1 tegen 3. Na het drankje in de rust kwam de F nog even terug tot 2-3, maar Kinderdijk maakte het rustig af tot 3 tegen 6. De strafworpen werden wel gewonnen met 3 tegen 1.

Soms zie je een uitslag voorbij komen, zoals 1-2 of 1-1, dan komen er gelijk vragen bij je ophoog. Maar bij 22 tegen 0, komen die gedachten ook. Laten wij het er op houden, dat voor ACKC E het niet een geslaagde ochtend was op het veld bij Triade. Hun tegenstanders: Triade E, begon te scoren en het eind was niet in zicht. Bijna alle personen in het team wisten de korf te vinden. Zal hun volgende uitslag weer zo hoog zijn?

Als enige ploeg reisde Triade D1 af naar Dordrecht om te spelen tegen Oranje-Wit. Na een kleine vertraging, maar nog wel met aandachtspunten, werd er gestart aan de wedstrijd. Er daar was de voorsprong, 0-1. Er werd rustig en gedegen door gekorfbald, bij rust: 0-4. Ook na de thee, ging Triade gewoon door en werd de eind uitslag bepaalt op 1 tegen 8.
Soms zit het mee en soms zit het tegen, voor de D2 geldt dat laatste. Zij kwamen niet verder als 2 doelpunten, Albatros D maakte er negen. Eindstand: 2 tegen 9.

Voor Triade B, kwam een van de ploegen uit Hardinxveld-Giessendam naar Nieuwpoort. Vriendenschaar B speelde een prima partij, maar hun doelpunten kwamen niet op gang. Voor de thuisploeg, was het controleren en afmaken. Triade B – Vriendenschaar B: 5 tegen 2.
Voor de A de streekderby tegen Kinderdijk A. Er werd tegen een kleine achterstand aan gekeken, maar al gauw werd dat weer recht gezet. De voorsprong was er, maar dat biedt nog geen garanties. Kinderdijk knokte zich terug in de wedstrijd en het werd gelijk. Kon Triade A daar nog iets aan doen? Jawel, zij namen het heft in handen, 1 punt voor, 2 punten voor. En dit bleef zo tot einde wedstrijd. 10 – 8 voor Triade A.

Triade 3 mocht het opnemen tegen WION, met verschillende transfers in het team, werd er gespeeld in de 6e klasse. Na een goede start met veel doelpunten en mooie acties, werd de ruststand 7 tegen 5. WION liet het er niet bij zitten na rust en kwam gelijk. Zo bleef het gelijk oplopen tot de laatste minuten van de wedstrijd. Triade zette een paar zeilen bij en pakte een kleine voorsprong van een punt. WION deed niets meer; met een mooi afstandsschot werd de eindstand bepaalt op 14 tegen 12.

In de reserve vierde klasse nam Triade 2 het op tegen Twist. De ervaring was vooraf al een punt van aandacht voor het team om op te letten. In de eerste helft kwam het tweede niet lekker uit de start blokken, bij rust keken zij tegen een achterstand van drie punten aan: 4 – 7. In de tweede helft pakte Triade het stokje over van Twist en begon met scoren. De tegenstanders voelde de druk opkomen, begonnen letterlijk en figuurlijk wat tegen gas te geven. Voor het tweede kwam het moment om de voorsprong te pakken te laat. Eindstand: 10 tegen 11.

Na het voorstellen van beide teams, het oplopen met de F-jes begon voor Triade 1 het seizoen ’16-’17 tegen een geduchte tegenstander uit de poule: Koveni uit Nieuwegein. De hoofdmacht, terug in den de 3e klasse, begon met een overwinning. In de thuiswedstrijd tegen de ploeg uit Nieuwegeins kwamen de groen-witten nog wel op een achterstand van 2-5, maar corrigeerde dat voor de thee naar een 6-5 voorsprong. In deel II van de wedstrijd ging het een stuk soepeler en liep Triade gemakkelijk uit naar een 17-12 overwinning.

Prima start dus voor de Triade 1, maar gelukkig mogen we dat van meer teams zeggen. Wat gaat ons dit seizoen nog meer brengen….. wij zijn benieuwd!