Triade start matig het veldseizoen!

By 3 april 2016 Nieuws

Er komen er steeds meer….. we hebben het hier over de teams van Triade. Afgelopen zaterdag kwamen er 12 ploegen van Triade in actie. Geen idee of dat aantal bij Triade een record betekend. Nieuw in het assortiment is Triade F. In hun oefenwedstrijd ging het al heel goed, maar voor het ‘echhie’ was het helemaal fantastisch. Zij wonnen met overmacht hun wedstrijd! De overige ploegen (op een enkele na) moeten allemaal nog erg wennen en zal er komende week kritisch worden terug gekeken naar deze wedstrijddag.

Triade F begon hun eerste officiële wedstrijd tegen Albatros uit Zwijndrecht. Deze pot werd overtuigend gewonnen met 11-0. Het was erg leuk om de kids te zien spelen en er werd ook goed naar de vrije persoon gekeken. De super speler van albatros werd goed uitgeschakeld en zelfs toen werd er nog gescoord. Al met al een mooi begin voor onze F-jes!

De E1 heeft een dikke pak slaag gehad. Een verklaring is er niet kort na de wedstrijd, maar gebaald werd er flink. PKC E maakte maar liefst 30 doelpunten, Triade wist er niets tegenover te zetten. Gelukkig is het seizoen nog lang en zal er woensdag hard getraind worden om dit een volgende keer te voorkomen.

Voor Triade D1 kwam Korbatjo D naar het kunstgras in Nieuwpoort. Het was een wedstrijd waar Triade beter was, maar het ging zeker niet vanzelf. Zeker in de tweede helft waren er periodes waar de ploeg uit Oud-Beijerland steeds een beetje dichterbij kwamen. Er werd geprofiteerd van de vele foutjes van Triade D1. Gelukkig voor de ploeg uit Nieuwpoort konden zij de voorsprong behouden. Het werd 8 tegen 5.

Triade D2 speelde een zeer wisselvallige wedstrijd. Waar vorige keer Triade nog de winst wist te pakken, was het nu aan tegenstanders Nikantes. De D2 was het even kwijt en dat komt waarschijnlijk door de wisseling tussen zaal en veld. De tegenstander was duidelijk een maatje te groot. Volgende keer beter!  Eindstand 13-1

Triade C1 heeft verloren van SKV C. Deze nederlaag hebben zij geheel aan zichzelf te danken. Ze waren niet fel genoeg, hadden onvoldoende creativiteit en het vangen/gooien lieten te wensen over. Wel prima inzet van onze D (inval)spelers. Ook voor Triade C geldt dat het seizoen nog lang is.

Triade B1 mocht aanvangen tegen de onbekende ploeg Eureka B. De partij ging gelijk op, maar naar mate de tijd vorderde maakte Triade fouten en bleef de ploeg uit Rotterdam stabiel en trok de overwinning gemakkelijk naar zich toe. De wedstrijd werd met 4-13 verloren.

De A heeft met 14-4 verloren van Nikantes A. Ook hier mag de ploeg dit geheel zichzelf aanrekenen. De A was niet fel genoeg en vingen een hoop ballen niet. Genoeg puntjes om op te trainen komende week.

Na afloop van de wedstrijd van Triade 4 galmde er een grootse vreugdekreet door de Poort. Jawel, er werd niet alleen met 15-10 gewonnen, maar de spelers van het 4e wisten nu zeker dat het niet aan hun motoriek lag. Volgens insiders is hier wel maximaal op getraind, met deze goede wedstrijd als gevolg.

Vorig jaar voorjaar speelde Triade 3 ook tegen DSO 5  en werd er helaas verloren. Deze ronde was het helaas niet anders. Door een slappe eerste helft keken ze met rust al tegen een achterstand aan. De tweede helft gingen de zaalkampioenen goed van start en kwamen ze iets terug. DSO gaf het laatste kwartier extra druk op de aanval van Triade waardoor het verschil niet nog kleiner werd. De eindstand was 10-6.

Triade 2 heeft slechte herinneringen aan het (najaars)veldseizoen, dus extra gebrand om iets recht te gaan zetten. Ze begonnen tegen KCR, een erg jong team. In de beginfase strafte Triade 2 het machogedrag van de tegenstanders af en liep uit naar 1-4. Daarna kwamen de tegenstanders makkelijker terug, mede door het niet slimmer uitspelen van de kansen aan Triade zijde. De wedstrijd eindigde in een teleurstellende remise (12-12) wat voelt als een nederlaag. Maar goed, zo staan ook zij, na een succesvol zaalseizoen, weer met beide voeten op de grond.

Triade 1 gaat dit veldseizoen weer verder in de 2e klasse. De vorige pot tegen Maassluis 1 in Nieuwpoort werd er met 5 punten verschil verloren, maar nu mocht Triade op het kleine veld in Maassluis spelen. Maassluis begon erg sterk en de heren waren ijzersterk in hun schot wat al snel resulteerde op een flinke voorsprong voor Maassluis. Triade had fases dat het weer in het spel kwam, maar dit was te weinig om de tegenstander echt onder druk te kunnen zetten. De hoofdmacht gaf echter niet op en kwam de 2e helft wel iets beter in het spel. Helaas was de wedstrijd toen al gespeeld en werd er met 30-16 verloren.