Triade schrijft geschiedenis in Londen!

By 21 oktober 2014 Nieuws

De hoofdmacht van Triade heeft afgelopen weekend zijn debuut gemaakt op internationaal niveau. Vrijdagavond werd er afgereisd naar Engeland, waar in het zuiden van Londen (East Croydon) de overnachtingen plaatsvonden.
Nadat zaterdagmorgen het centrum van deze miljoenenstad was bezocht, mocht er ’s middags dan ook daadwerkelijk gekorfbald worden. In Engeland is de korfbalsport nog niet zo populair, maar op de campus in Londen – Zuid waren er toch 3 teams die tegen elkaar gingen strijden. De Trojaans, kampioen van Engeland, was de eerste tegenstander van Triade. Door de korte warming-up, het wennen aan de (oververhitte en erg kleine) zaal en de wisselende samenstelling in de vakken, duurde het even voordat Triade op gang kwam. In de eerste wedstrijd (2×20 min) was dat alleen te laat om met een overwinning van het veld te gaan. Er werd dan ook verloren met 16-12. De wedstrijd daarop mochten de Trojaans het opnemen tegen het Iers nationaal team. Ook deze partij eindigde in het voordeel van de Londenaren.
Daarna was het aan de ploeg ‘from the Netherlands’ om een internationale overwinning op hun naam te zetten. Ondanks een betere start was er in de beginfase toch een achterstand. Maar een ‘coming-back’ zorgde er voor dat Triade geschiedenis in Londen heeft geschreven. Het Iers nationale team mag volgende week naar het EK in Portugal afreizen in de wetenschap dat ze met 12-9 verloren hebben van Triade uit Nieuwpoort/Langerak!
Benoemingswaardig was dat er meer supporters van Triade mee waren afgereisd dan dat de andere 2 ploegen achter zich hadden staan.
Zaterdagavond werd in hartje Londen dan ook de overwinning gevierd. Niet alleen de overwinning, maar ook de verjaardag van Bianca werd rond middennacht luidkeels aangekondigd.
Onder het motto ‘Nu we er toch zijn!’, is een ieder zondagochtend de toerist gaan uithangen. De middag stond in het teken van de terugreis, waardoor we uiteindelijk allemaal veilig en wel zondagavond weer thuis zijn aangekomen.
Organisatie en sponsors; bedankt voor deze geweldige ervaring namens ons allemaal!

Bekijk hier het filmpje: Kv Triade goes International  óf via deze link het filmpje dat over het weekend gemaakt is!