Triade schrijft geschiedenis – promotie 2e klasse!

By 15 juni 2015 Nieuws

Van tevoren zou zaterdag 13 juni al een feestdag worden voor ieder die een groen-wit hart heeft. Triade C en Triade 4 mochten als kampioen in hun wedstrijd bepalen of ze als enige bovenin de ranglijst zouden staan. Triade 1 mocht het in een promotiewedstrijd opnemen tegen Gemini met als beloning een plaats in de 2e klasse. Het was bizar wat er allemaal op het veld van KCC gebeurde, maar er is geschiedenis geschreven. De hoofdmacht van Triade komt volgend seizoen uit in de 2e klasse! Wat een feestdag was dat!

Triade C1 was al kampioen, maar wilde dat maar al te graag alleen zijn. Bij verlies zou DSO C op gelijke hoogte komen. Zo ver kwam het alleen niet. In een gelijk opgaande wedstrijd waar weinig gescoord werd, bleef Triade C onder leiding van Kirsten en William overeind staan. De 2-2 remise zorgt ervoor dat ze terecht de trotse kampioen in hun klasse mogen zijn. Gefeliciteerd!

Triade C kampioen voorjaar '15

Triade 4 werd 2 weken geleden kampioen zonder te spelen. Toch mochten ook zij in hun inhaalwedstrijd bepalen of ze dat alleen zouden zijn. In een rechtstreeks duel tegen Olympia werd er voor elke bal en voor elk doelpunt hard gestreden. Misschien wel kenmerkend voor deze dag, ging het hier ook gelijk op. Triade 4 heeft de afgelopen maanden een stijgende lijn laten zien en laten nu echt leuke aanvallen zien. Helaas kwam het net 1 doelpunt te kort en verloren ze met 8-9. Het feest was er uiteindelijk niet minder om, want kampioen is kampioen!

Ondertussen stond de bus al klaar om de Triade-supporters vanuit Nieuwpoort naar Capelle aan de IJssel te brengen. Op het veld van KCC stond de kraker tussen Triade 1 tegen Gemini 1 op het programma. De winnaar van dit duel zou direct promoveren naar de 2e klasse.
Langs het veld kwamen steeds meer supporters, zowel van Triade als van Gemini. Met rookgordijnen werden de spelers voorgesteld en uit de hoek van de groen-witten was het zoeken naar de juiste weg. De loting werd gewonnen door Triade en zij mochten bepalen met welke bal en waar er aangevallen werd. Ook de 1-0 was voor de ’thuisploeg’, maar daarna kwam Gemini sterk terug (1-3). Duidelijk werd in de 1e helft al dat het geen groots doelpuntenfestijn zou worden. Spanning speelde hoogtijdagen, Triade kwam voor rust nog wel terug tot 3-3.
Na de thee (dank aan de gastvrijheid van KCC) kwam onze hoofdmacht het beste tevoorschijn. Een voorzichtige en wat leek enigszins veilige voorsprong van 7-4 werd in het laatste gedeelte door de invallers van de ploeg uit Gouda teniet gedaan. Een verlenging van 2 x 5 minuten werd werkelijkheid. Ondanks dat de ploeg uit Nieuwpoort/Langerak frisser oogden, waren er kansen voor beide ploegen. In het laatste gedeelte van de verlening werd een strafworp verzilverd en leek Triade zich te gaan verzekeren van promotie. Een laatste uiterste poging van Gemini zorgde toch weer voor de aansluiting (8-8) en de wedstrijd werd toch niet beslist. Spanning bij supporters en spelers was voelbaar tijdens de alles beslissende strafworpenserie. Het hoofd werd het meest koel gehouden aan Poortse zijden en zo werd er geschiedenis geschreven bij korfbalvereniging Triade. Nog niet eerder wist een hoofdmacht van de groen-witten zo’n promotie af te dwingen. Wat een spanning, wat een sensatie, maar vooral ook wat een vreugde. Zondemeer een geweldig afscheid van Yvonne Dols, die dit samen met haar team toch weer gefikst heeft. Geweldig!
Bij thuiskomst stond er een gezellige feestavond op het programma en werden alles spelers gehuldigd voor deze geweldige prestatie. Namens de selectie van Triade dank aan iedereen die op deze mooie dag heeft bijgedragen aan dit overweldigend succes!

IMG-20150614-WA0006 IMG-20150614-WA0015

Mochten er nog foto’s zijn voor op de website, stuur deze gerust door naar de redactie!