Triade rukt op!

By 9 december 2019 Nieuws

Afgelopen zaterdag was sporthal de Reiger opnieuw het toneel voor de wedstrijden van Triade. 12 ploegen van Triade mochten van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat hun wedstrijden spelen. En ten opzichten van vorige week rukt Triade op. 7 wedstrijden werden gewonnen en eentje eindigde in een remise. Lees snel verder om te zien hoe het ging met de ploegen van Triade.

Triade E2 mocht het opnemen tegen DVS ‘69 E2 . De wedstrijd begon wat stroef, Triade wist de kansen niet af te maken en er werden slechte ballen gegooid. Het liep gelijk op en er werd de rust in gegaan met een gelijkspel. Na de rust kregen ze weer wat pit en wisten ze de kansen wel af te maken. Er werden mooie goals gemaakt en Triade pakte ruim de winst met 10-3.

Triade D1 mocht zaterdag tegen PKC D spelen. Triade begon goed en liet goede aanvallen zien. Verdedigend lieten ze het wat liggen, waardoor PKC ook mee kon scoren. Ruststand 6-6. Na de rust moest Triade weer even wakker worden, het stond opeens 6-11. Maar toen brak een mooie fase aan, Triade knokte voor de bal en kwam heel goed terug. Als er misschien meer minuten op de klok hadden gestaan had het anders uitgepakt. Eindstand 13-15.

Triade C2 mocht het opnemen tegen HKC C. De manier waarop de C2 moesten spelen was al snel duidelijk, alles voor die doorbraak naar binnen. Hierdoor gingen ze de rust in met een lekkere voorsprong. De 2e helft ging Triade wat foutjes maken, waarop HKC makkelijk kon aansluiten en het nog even erg spannend werd. Triade wist gelukkig de focus te houden en hield daarmee de punten thuis, 8-7 gewonnen!

De C1 moest het opnemen tegen DeetosSnel C3. Triade begon prima aan de wedstrijd. Zowel aanvallend als verdedigend liep het het goed. Na een lekkere eerste helft stond het 6-1 bij rust. Ook de tweede helft bleef het goed lopen. Mooie aanvallen met veel kansen en een sterke verdediging zorgde voor een uitslag van 12-3.

Triade B1 speelde zaterdag tegen Vriendenschaar B3. Na de overwinning van vorige week ging Triade vol goede moed de wedstrijd in. In de eerste helft kwam Triade op een voorsprong, maar wist het niet ver genoeg uit te bouwen. Vriendenschaar haalde Triade weer in. Hierdoor stond het 3-2 bij rust. De tweede helft was Triade feller en er kwamen gelukkig ook meer doelpunten. De teams bleven gelijk oplopen, maar Triade wist aan het eind toch op voorsprong te komen. Eindstand 8-6.

Op 7 december mocht Triade A2 het opnemen tegen Olympia A2. Ze gingen positief de wedstrijd in en probeerden snel wat neer te zetten. Het scoren wil helaas nog niet altijd lukken. Verdedigend onderschepten ze redelijk goed, waardoor de aanval er de eerste helft toch 3 heeft kunnen maken. (3-5 bij rust). Na de pauze gingen ze er weer 100% voor en kwamen er meer kansen die afgemaakt werden, waardoor de eindstand op 7-7 kwam.

Triade A1 speelde zaterdag tegen Albatros A2. De wedstrijd begon spannend en het ging heel gelijk op. De ruststand was daarom ook 7-5 . De tweede helft begon goed, Triade had nog steeds de “koppies” omhoog en ze gingen er echt voor. Triade liep telkens iets uit, maar in de slotfase van de wedstrijd kwam Albatros weer terug. Gelukkig hield Triade deze keer wel de rust en wonnen ze de wedstrijd met 14-12.

Triade 5 thuis tegen ACKC was een lesje korfbal voor Triade. Laten we het snel vergeten 6-22.

Triade 4 mocht het opnemen tegen KOAG, tijdens het inschieten werd al bekend dat de heren van KOAG op scherp stonden. Triade moest aan de bak om de puntjes te pakken. Een sterke strijd werd gestart; de punten gingen redelijk gelijk op na snelle aanvallen. Tempo lag hoog van beide teams en er werd goed strijd geleverd om de doelpunten te maken, Triade lukte dat helaas minder goed. De kansjes die ze hadden gingen er niet in en aan de kant van KOAG was het een doelpunten festijn, 2 heren op scherp. Vanuit alle kanten gingen ze erin en Triade kwam flink te kort. Even kwam Triade 4 terug in de wedstrijd maar helaas. Triade bleef hangen op 11 doelpunten, KOAG ging vrolijk door tot de 20.

Het derde van Triade mocht ook weer eens aan de bak. De eerste officiële wedstrijd van dit korfbaljaar was even wennen met dit vernieuwde team. Merwede was een perfecte tegenstander om tegen te beginnen en stonden geen strobreedte in de weg. Triade 3 liep makkelijk uit. Ook het tactisch achter verdedigen door de tegenstander hielp niet. Triade won de wedstrijd met 17-7.

Triade 2 mocht het opnemen tegen HKC. Triade wilde de felheid van vorige week doorzetten, maar de eerste helft was daar aanvallend geen sprake van. Ze kwamen niet tot scoren. Verdedigend was Triade 2 wel sterk, daardoor kwam de tegenstander ook niet gemakkelijk tot scoren. De rust werd ingegaan met een 2-4 achterstand. Triade  kwam sterker de kleedkamer uit. Er werd sneller rond gespeeld waardoor er kansen werden gecreëerd. Natuurlijk is er nog werk aan de winkel voor Triade 2, maar de eerste puntjes zijn met deze 11-10 overwinning binnen.

Triade 1 weet ook niet te winnen van TOGO 1. In een wederom gelijk opgaande strijd trok TOGO aan het langste eind en versloeg onze groen witte hoofdmacht met 16-20. Tot rust wist TOGO de schutters van Triade niet aan banden te leggen en kon zo niet uitlopen ondanks het tacktisch opstellen. Echter kon Triade niet voorkomen dat er met een achterstand de rust in gegaan werd. Na rust schoot TOGO met scherp en kwam op een gat van 5 die Triade ondanks het harde werken niet meer dicht kreeg. Doelpunten over en weer zorgen voor een spannende slotfase die TOGO met langzaam spel en uitstellen van schotpogingen rustig uitspeelde. Welliswaar mag Triade 1 dat zien als een compliment, toch kon er niet voorkomen worden dat er werd verloren. Triade mag zich nu opmaken voor de uitwedstrijd tegen gedeelte koploper Seolto 1.