Triade in 2019!

By 14 januari 2019 Nieuws

Wat gaat 2019 ons brengen? Wat ga ik hetzelfde doen als vorig jaar en wat helemaal anders? Dat soort vragen horen we veel zo rond de jaarwisseling. Mogelijk heb je als speler of als team ook wel een voornemen zo rond het korfballen. Afgelopen zaterdag 12 januari was het een heerlijke thuisdag, waar 10 teams in actie kwamen. Aansluitend was er een gezellig nieuwjaarsreceptie in de kantine. Benieuwd of alle teams hun voornemen ook daadwerkelijk hebben toegepast of juist alweer hebben laten gaan…. kijk dan snel verder!

Triade F begon 2019 vol frisse energie aan de wedstrijd tegen Juliana. Al snel werd er door Juliana veel gescoord. Na een oppepper in de rust ging Triade er vol voor, maar helaas lukte het niet om er meer te scoren. Eindstand: 2-15.

Triade E2 nam het op tegen Springfield E2. Triade begon zwak en kwam snel op achterstand. Nadat Triade een beetje wakker werd, gingen we de rust in met een gelijkspel. De tweede helft was heel spannend en na een zenuwslopende slotfase met telkens weer een gelijke stand, kwam de laatste minuut er aan. Met nog twee seconden te gaan, werd er gescoord door Triade en pakten zij de winst. Eindstand 7-6 gewonnen!

Misschien niet zo spannend, maar qua score ook een minimaal verschil werd de wedstrijd tussen Triade C2 en Albatros. Aan het einde van de wedstrijd stond er een 5-4 op het scorebord.

Triade C1 nam het op tegen GKV C2. In de 1ste helft een gelijk opgaande wedstrijd, waarbij Triade niet los kon komen van GKV. De 2de helft was volledig voor Triade en werden er mooie, creatieve doelpunten gescoord en de verdediging was weer top. Einduitslag: 9-6!

Triade B1 ging zaterdag strijden tegen de nummer 1: Olympia B1. Na een kwartier stond Triade met 4-1 achter, maar een geweldige comeback zorgde voor een 6-5 voorsprong bij rust. Ook de tweede helft was heel erg spannend en beide teams waren aan elkaar gewaagd. In de laatste fase maakte Olympia toch het verschil en kon de 8-12 nederlaag niet meer voorkomen worden.

Triade 5 nam het thuis op tegen het ondertussen bekende Korbatjo. De eerste helft ging niet zoals ze verwacht hadden en stond er bij rust een magere 1-3 achterstand op het scorebord. In de 2e helft kwam Triade terug tot 4-4. Even leek het er op dat er geen doelpunten meer zouden komen, maar toch was het Triade die er 2 in schoten. Ook daarna hebben ze de tegenstanders op afstand kunnen houden en de 9-6 overwinning binnen gehaald.

Triade 1 is het nieuwe jaar slecht begonnen. PSV was met 10-17 te sterk voor de groen-witten. Na een sterke beginfase kwam Triade op een mooie 4-0 voorsprong, maar dat verdween snel van het scorebord. Het doelpunten maken ging aan de kant van Triade zeer moeizaam, waardoor PSV langszij kwam en zelfs bij rust een 6-7 voorsprong nam. In de tweede helft kreeg Triade het ook niet meer op de rails. PSV kon gemakkelijk uitlopen en had geen moeite met de éénschots aanvallen van onze hoofdmacht. Duidelijk werk aan de winkel voor Triade, want volgende week staat er weer een zware pot op het programma tegen KVK uit Kapelle.

Triade 2 mocht het ook opnemen tegen de beloftes van PSV. Met de nieuwe opstelling van Triade was iedereen gebrand om deze pot te pakken. Dat de motivatie er was kon iedereen zien, want al snel stond triade met 7-0 voor! PSV deed ging over op een andere tactiek en bracht spelers uit hun hoofdmacht in. Ze kwamen ook terug tot 13-11 bij rust. Toch werkte deze tactiek niet in de 2e helft, waardoor Triade 2 op eigen kracht de PSV formatie kon bestrijden. Het verschil werd al snel 4 doelpunten en in de eindfase zelfs knap gebracht naar 7, waardoor een duidelijke 24-17 overwinning tot stand kwam.

Triade 4 speelde tegen de nummer laatst uit de poule; Olympia. Het goede voornemen van het 4e was om het jaar te starten met een overwinning. Triade begon wat zoekende en keek vrij snel tegen een achterstand aan. Door wat slimmer en afwisselender te spelen herpakte de groen-witten zich tot een 7-7 ruststand. Daarna was het klaar met de ploeg uit Spijkenisse en waren de kansen en doelpunten rijkelijk aanwezig. De 17-9 overwinning was dan ook meer dan terecht en is in ieder geval dit voornemen voor 2019 geslaagd.

Als laatste van deze dag mocht Triade 3 het opnemen tegen Albatros. Al met al was dit pas het 3e optreden van hun seizoen. Triade 3 was in de eerste helft wel de bovenliggende partij, maar was niet zorgvuldig genoeg in de afronding. Daardoor stond er een krappe 7-5 voorsprong bij rust. In de 2e helft ging het soepel draaiende aanvalsvak beter verdedigen en de sterk staande verdediging beter aanvallen. Oftewel Triade liep uit naar een 18-10 overwinning en hopen de komende weken het spel van de 2e helft door te kunnen zetten.