Triade halverwege het voorjaarsseizoen!

By 20 mei 2019 Nieuws

Zo halverwege het voorjaarsseizoen mochten we afgelopen zaterdag weer genieten van een competitieronde met mooi weer. Zeker toen het zonnetje er doorheen kwam. In verschillende competities worden de kaarten langzamerhand geschud. We kennen na deze ronde zo’n beetje alle tegenstanders en de ranglijst krijgt z’n vorm. 10 ploegen van Triade kwamen tijdens zowel thuis- als uitwedstrijden in actie. Benieuwd hoe zij het er vanaf hebben gebracht?

Triade F1 speelde zaterdag tegen GKV F1. Triade ging met veel moed de wedstrijd in, want als ze zouden winnen stonden ze bovenaan. GKV kwam al snel op 0-1 voor. Triade vocht zich terug en scoorden er zelf ook een. Hierna bleef Triade F scoren waardoor de ruststand 6-1 werd. Ook in de 2e helft ging dat door en werden er veel ballen onderschept. De trotse coaches zagen hun ploeg winnen met 11-5.

Triade E1 ging op bezoek bij PKC. De tegenstanders uit Papendrecht was geen onbekende. In de beginfase werd er aan beide kanten veel aangevallen en en doelpunten gemaakt. Maar Triade kon dat niet volhouden en gaf eigenlijk een beetje op toen het wat moeizamer ging. Daardoor kon PKC erg ver uitlopen. Met een flinke 21-6 nederlaag als gevolg.

Triade E2 ging onder leiding van een andere coach richting Merwede. Het was even wennen, maar op een gegeven moment werd er als een team gespeeld. En dat maakte de E2 toch heel sterk. Na een aantal wedstrijden geen winst gepakt te hebben wisten ze nu wel de punten te pakken. Eindstand: 6-8.

Triade D1 mocht in Gorinchem spelen tegen GKV. Beide ploegen hadden nog niet verloren en het hoopte een spannende wedstrijd te worden. Toch was het verschil te groot; in ieder geval in de uitslag. De thuisploeg won van onze D1 met 9-1. Deze week zal Triade wat moeten bedenken om het in de thuiswedstrijd moeilijker te maken.

Triade C1 ging uit op bezoek bij Merwede C3. Een ploeg waar de C1 het altijd moeilijk tegen heeft. De wedstrijd ging van start en ze stonden al snel 2-0 achter. Die achterstand werd tot aan de rust behouden door uitstekend verdedigend werk. Aanvallend ging het moeizaam, ballen werden onderschept, afvang werd niet gevangen en de kansen die ze hadden werden niet afgerond. Het was zoals voorspeld een moeilijk pot.  In de tweede helft zorgde de nodige tips en tricks nog voor twee doelpunten aan onze kant. Merwede scoorde al snel 4-2. Daarna werd het verdedigend weer erg goed dicht gehouden! Uiteindelijk viel toch nog de 5-2, waarna de scheids de wedstrijd affloot. Met een verlies van 5-2 was er een gevoel van teleurstelling bij de C1, die er toch hard voor had gevochten.

Triade B speelde tegen Nieuwerkerk. De eerste helft hadden de B-tjes veel moeite met de druk naar binnen van Nieuwerkerk. Hierdoor kregen we diverse strafworpen tegen waar ze wel raad mee wisten. Zelf creëerde we voldoende kansen, maar hadden we pech in de afronding. Bij rust stond het 5-10. De 2e helft werd er beter verdedigd maar nog steeds ongelukkig in de afronding. Eindstand: 12-14

Triade A mocht het opnemen tegen ADO. Het was prachtig weer en ze hadden er zin in om de goede lijn van vorige week door te zetten. Triade had een goede start. Door de warmte werd er rustig gespeeld en werden de juiste kansen afgemaakt. Bij rust stonden ze 5-1 voor. Met hetzelfde doel werden ze de 2e helft het veld ingestuurd. ADO kwam nog aardig terug, maar op het juiste moment wist de A de wedstrijd op slot te gooien (13-7). Dit zorgde voor opnieuw 2 wedstrijdpunten.

Triade 3 nam het in hun thuiswedstrijd op tegen DeetosSnel. Beide ploegen waren vooraf, maar ook achteraf nog ongeslagen. Oftewel de wedstrijd eindigde in een magere 5-5 remise. Koploper Triade heeft in de poule nog wel een puntje voor op de ploeg uit Dordrecht, maar zal echt meer moeten gaan scoren als ze bovenaan willen blijven.

Triade 2 heeft moeite met het buitenseizoen, maar komt wel steeds dichterbij een overwinning. Als er gewonnen kon worden, was zaterdag wel de uitgelezen kans tegen een metgezel onder in de competitie. Keep fit ’70 kwam bij Triade op bezoek en wist er na het laatste fluitsignaal vandoor te gaan met een 9-12 overwinning. Opnieuw dus een teleurstelling voor het 2e van Triade.

Triade 1 heeft goede zaken gedaan door te winnen van rode lantaarndrager SKV 1. Een wedstrijd waar voor beide ploegen veel op het spel stond kwam moeilijk opgang in de warme zon. Vorige wedstrijd tegen elkaar eindigde in Sleeuwijk op een gelijkspel dus Triade was gewaarschuwd. Dit keer werd het geen hoogstaande wedstrijd. Triade, dat de nasmaak van het verlies van vorige week wilde wegwerken, behield wel een constante voorsprong. Opdracht in de tweede helft was deze voorsprong uit te bouwen, maar niets is minder waar. Triade kreeg het nog moeilijk met het ervaren SKV. Tot een paar minuten voor tijd kwam SKV terug tot 12-11 en op dat moment spookte de vorige wedstrijd door het hoofd bij de thuisploeg. Gelukkig hield Triade het hoofd koel en gooide de wedstrijd op slot. Eindstand: 13-11.