Triade gaat er op uit!

By 22 januari 2018 Nieuws

Een achttal uitwedstrijden stonden op het programma afgelopen zaterdag. Na 2 mooie competitierondes in 2018, moest er nu her en der wat geïncasseerd worden. Gelukkig bleven nog wel een aantal (jeugd)ploegen overeind staan. De balans is opgemaakt, u leest het in het vervolg van dit verslag!

De F-jes hebben zaterdag met 5-5 gelijk gespeeld tegen Albatros. Al vroeg in de wedstrijd was er een 3-0 achterstand. Daarna werd er terug geknokt naar een 4-4 tussenstand. In het laatste gedeelte bleef de wedstrijd onbeslist en was onze F best tevreden met een 5-5 eindstand.

Triade D2 zit in de hoek waar de klappen vallen. Op bezoek bij KOAG werd gehoopt op punten. Helaas kwam dit niet uit. Gelukkig wisten ze nog wel een eretreffer te maken. Met 10-1 ging de wedstrijd verloren. Blijven proberen hoor D2….. het gaat een keer lukken!

Ook onze C2 ging ten onder, alleen dan in Gorinchem. Maar zeker niet zonder slag of stoot. Nog sterker, het was een gelijk opgaande strijd. De afronding was niet helemaal gelukkig aan Poortse zijde. Toch was het een mooie wedstrijd, die helaas met 8-5 werd verloren.

Triade C1 speelde tegen Albatros. De start van de wedstrijd was wat rommelig. Gelukkig wist de C1 zich te herpakken en konden ze veel lange aanvallen spelen. Via een 2-6 ruststand wist Triade uiteindelijk met 3-12 te winnen. 6 van de 9 spelers wisten te score dmv schoten, doorlopers , vrije ballen en korte kansen. Ook de invallers uit de D1 draaide prima mee.

Koploper Triade B1 mocht het opnemen tegen KOAG. Onderschatting was het grote gevaar. Zonder groots te spelen en met niet al te veel doelpunten wisten onze aspiranten met 3-7 te winnen.

Triade A1 speelde vandaag tegen KCC A6, waar ze vorige week woensdag tijdens de inhaalwedstrijd met 15-7 van wist te winnen. Deze week moest er weer gewonnen worden, om niet laatste te eindigen. Triade begon rommelig, maar wist toch de voorsprong te pakken door wat geluk met de doelpunten. Na in de rust de eerste helft besproken te hebben in de speciale bespreekkamer, ging Triade fel van start. Het werd nog even spannend, maar Triade wist de wedstrijd goed uit te spelen. Eindstand 8-10

Wel onderaan staat Triade 5. Dit seizoen werd een keer gelijk gespeeld, maar verder is het nog zoeken naar de punten. Op papier een moeilijke pot voor de boeg tegen koploper GKV. De praktijk was echter anders. Er werd dan wel niet gewonnen, maar ze hebben de ploeg uit Gorinchem het knap lastig gemaakt. Eindstand: 10-7.

Triade 2 is zaterdag afgereisd naar Vitesse in Barendrecht. De stijgende lijn in 2018 zou graag doorgezet worden, punten halen is verslavend. De start van Vitesse was overbluffend en bij rust stond het al 10-2. Na de pauze kon Triade zich toch herpakken en Vitesse meer tegenstand bieden. Eindstand: 17-10.