Triade feest, ondanks nederlagen!

By 21 september 2015 Nieuws

Afgelopen zaterdag werd weer duidelijk waarom onze club 40 jaar bestaat: het was weer vanouds gezellig! Verschillende activiteiten zijn er georganiseerd voor jong en oud, voor korfballers en niet korfballers, voor oud-leden en voor de nieuwe generatie. En als je dan hoort wat er afgelopen 40 jaar allemaal gebeurd is, kan je alleen maar respect hebben voor zo’n vereniging. Het ging niet altijd vanzelf, maar als je nu op en rond het veld kijkt, maakt het je ook gewoon trots. Klein detail; sportief gezien was het niet de meest productieve wedstrijddag in het 40-jarig bestaan van Triade. Dit mocht, zoals we Triade kennen, zeker niet de pret drukken.

De ochtend begon met een wedstrijd van Triade E2. Zij zijn heel erg hard hun best aan het doen, zowel op de training als tijdens de wedstrijd. Daardoor wisten ze deze wedstrijd zelfs weer 2 doelpunten te maken. Helaas, helaas…. de tegenstander Sporting Delta was net iets beter. Einduitslag: 2-15.

Triade E1 mocht een verre reis maken naar Goodluck in Middel-Harnis. In de eerste helft had Triade de meeste kansen, maar korf werd elke keer net niet gevonden. In de rust stonden we 3-0 achter. Na de rust gingen we er weer vol goede moed tegenaan, waardoor het 3-2 werd. Dit had alleen erg veel energie gekost dat de 3-3 niet meer lukte. Einduitslag: 4-2. Een wedstrijd waarin de jongens en meisjes van de E1 super goed hun best hebben gedaan, maar helaas het scoren niet goed genoeg lukte.

De D2 van Triade moest vandaag in een thuiswedstrijd opnemen tegen het veel grotere GKV D2! Triade was de sterkste in deze wedstrijd. Ze creëerde veel kansen, maar helaas gingen de ballen er niet in. In tegenstelling met vorige week hebben ze vandaag super gespeeld. In de verdediging werden er veel ballen onderschept, waardoor Triade D2 veel meer kans had om te aanvallen. In de laatste minuten scoorde GKV het enige doelpunt van de wedstrijd en stond Triade met lege handen. Alhoewel….. de coaches waren erg trots op hun kleintjes die zich groots hadden gedragen!

Tussendoor is Triade D1 nog even in Almkerk geweest. Heel veel weten we niet van deze wedstrijd, maar wel dat er wel gewoon gewonnen is. En daarmee was hun 1e winst in dit prille seizoen een feit! Eindstand: 1-4.

Een andere ploeg die op deze jubileumdag wist te winnen was Triade C1. Zij wisten deze thuiswedstrijd met 7-1 te winnen van Movado D. Wat is het leuk dat de puzzelstukjes allemaal op de goede plek vallen. Afgelopen zomer heeft dit team afscheid genomen van vier basisspelers en kregen ze er twee spelers van de D bij. Zonder moeite spelen ze met dit team mee en waren vandaag bepalend voor de winst. De afwerking was dit keer onze sterke kant en iedereen krijgt een dik compliment voor de inzet en sportiviteit, aldus de trotse coaches.

Triade 2 heeft weer net met 1 punt verschil verloren. Dit keer was het KCC in Capelle aan de IJssel die een 11-10 winst op het scorebord zette. Triade 2 speelde goed, er is door veel verschillende mensen gescoord. Echter had de tegenstander KCC, twee heren in het veld staan die individueel veel scorend vermogen hadden. Elke keer als Triade op gelijke hoogte kwam, wisten die heren snel tegen te scoren. Uiteindelijk opnieuw een goede wedstrijd neergezet, maar weer geen punten!

Triade 1 speelde haar uitwedstrijd tegen Kinderdijk 1 in Alblasserdam. In het Algemeen Dagblad werd de wedstrijd al een ‘derby’ genoemd. Kinderdijk die in de laatste jaren een paar klassen gedegradeerd is tegenover Triade die in 2 jaar 2 klassen gepromoveerd is! Triade begon de wedstrijd sterk en zat er verdedigend goed op. Na een kleine voorsprong in de beginfase nam Kinderdijk toch al snel de leiding over, rust 11-8. Na rust scoorde Triade direct de 11-9, wat hoop creëerde, maar helaas tevergeefs. Kinderdijk zette de schutters op de juiste plek en kon zo verder uitlopen. De 22-14 uitslag mag dan ook enigszins geflatteerd genoemd worden. De wedstrijd was vol fanatisme en 2 teams die aan elkaar gewaagd waren. De stijgende lijn van de hoofdmacht is duidelijk aanwezig. Het wachten is op de punten, waar volgende week uit tegen RWA opnieuw weer kansen voor zijn.