Triade F1 kampioen!

By 25 mei 2014 Nieuws

Triade heeft er ook dit seizoen weer een kampioen bij. Het zat er al wel aan te komen, maar na afloop van hun wedstrijd mochten ze het echt gaan vieren. Triade F1 is kampioen!
Ook verder werd er op de verschillende velden gestreden. Gewoon lekker spelen, winnen voor de eer of misschien nog wel veel meer was de motivatie om er wat van te maken afgelopen zaterdag. Op een inhaalwedstrijd na komt er na deze speelronde dan toch een einde aan een mooi en lang korfbalseizoen 2013-2014.

Iedereen herkent dat gevoel vast wel. Vrijdagavond niet in slaap vallen omdat er zaterdag een belangrijke wedstrijd op het programma staat. Dit was ongetwijfeld het geval bij de kids van Triade F1. Gelukkig, de zaterdagmorgen brak aan en iedereen reisde af naar Zwijndrecht om daar de kampioenswedstrijd tegen Albatros te spelen. En opnieuw werden er doelpunten gescoord, maar de gehele wedstrijd serieuze en gespannen gezichten vertelde dat er iets op het spel stond. Zelfs als er een doelpunt viel stonden de jongens en meiden van Triade F1 niet lang na te genieten. Pas toen het laatste fluitsignaal klonk, was de ontlading groot. Wat een feest, die met heerlijke snoeperij werd gevierd. Zelfs de kinderen van tegenstander Albatros mochten hier van meegenieten, wat ook gelijk typerend is voor de sfeer bij dit leuke korfbalspelletje.

Vanuit Hardinxveld werd al contact gezocht met de toeschouwers bij de F1 om te vragen wat de uitslag was geworden. Want dat zou wel eens positief kunnen werken op een andere ploeg van Triade, maar het tegendeel was waar. Vriendenschaar E had juist zeer goed geslapen en begonnen zeer, zeer scherp. Binnen enkele minuten was het krachtverschil al duidelijk. Triade E kon wel van de nul afkomen, helaas was het ene doelpunt niet genoeg. De Hardinxvelders scoorden 12 keer.
Op het kunstgras in Nieuwpoort, werd er met regelmaat gevallen of er was een blessurebehandeling nodig. We hebben het over de F2. Tegen de vier korfballers van PKC/Hagero werd er helaas niet gescoord, terwijl de tegenstander dat wel 4x deed.

Het verhaal van Triade B is bekend; zij moeten erg wennen aan het B-niveau. Maar wat gaaf dat er dan afgelopen zaterdag een hoop doelpunten werden gemaakt. 8x werd er gescoord aan Triade kant. Helaas was GKV B2 een maatje te groot en werd er alsnog verloren.
Een andere ploeg die dit korfbaljaar even moest wennen aan het niveau is Triade D. In de zaal werd er veel verloren, maar dat er toen veel geleerd is mag duidelijk zijn. Ondertussen staan ze op een mooie 2e positie, mede door de solide 5-0 overwinning op Albatros. Dit team onder leiding van Eric en Gwenny is daarom ook een mooi voorbeeld hoe je als speler individueel en als groep je steeds beter ontwikkeld. Goed gedaan!

Thuis mocht Triade A aan de bak om de ingeslagen weg van vorige week door te zetten. Vorige week werd kampioenskandidaat Vriendenschaar aan de kant gezet. Nu kwam opponent Albatros met de gedachten dat zij de kampioen in hun poule zouden worden. Opnieuw was het een gedreven Triade A wat hier een stokje voor stak. Heel overtuigend werd er gewonnen met maar liefst 14-3 gewonnen. Een overwinning waar coaches Kirsten en Brendan zeer trots op waren, maar ook een bevestiging voor de gehele ploeg dat ze veel meer in hun mars hebben dan ze zelf denken!

De laatste wedstrijd van trainer/coach Ruud van Balkom is een feit. Om 17.00u begon zijn ploeg, Triade 2, aan de wedstrijd tegen Merwede. Opnieuw een wedstrijd met vechtlust, want waar vorige week niet werd opgegeven en een punt werd binnengesleept, was dat zaterdag opnieuw het geval. De wedstrijd is pas voorbij als het laatste fluitsignaal heeft geklonken moest men gedacht hebben. Het leek erop met zo’n 6 doelpunten achterstand dat ze zonder punten naar huis moesten gaan. Maar opnieuw werd de inzet beloond en kwam de groen-witten formatie knap terug tot een 11-11 gelijkspel.

Voor Triade 1 stond er nog wat op het spel. Door een goede eindsprint in de competitie, mocht er in het Brabantse Nuenen nog gespeeld worden voor de 2e plaats. Deze positie geeft recht op een promotie-degradatiewedstrijd voor naar de 2e klasse. Directe concurrent NKV was de gastheer en wilde hun 2e plaats veilig stellen.
De wedstrijd begon goed voor Triade en het niveau kwam weer in de buurt van de afgelopen wedstrijden. Met iets meer scherpte zou misschien al een grotere voorsprong gerealiseerd kunnen worden, maar een 4-7 voorsprong was een goede uitgangspositie voor de 2e helft. Zeker toen na rust gelijk de 4-8 op het scorebord kwam, leek er geen vuiltje aan de lucht voor de formatie van coach Yvonne Dols. Alleen de fase daarna was onzorgvuldig en slordig, de veelvuldige kansen werden niet benut en NKV kroop dichterbij. Toch had Triade ook in deze periode nog legio mogelijkheden om te scoren, maar stokte de doelpuntenmachine. Hier profiteerde de Brabanders maximaal van en gingen in het slot nog met de maximale score er vandoor. Een overbodige 11-12 nederlaag, die geheel aan zichzelf te danken was. Toch mag nieuwkomer Triade zeer trots zijn op dit korfbaljaar, waarin vriend en vijand verrast werd door het aanvallende spel met veel doelpunten. Met deze ervaring op zak gaat Triade komende zomer toewerken naar een nieuw seizoen in de 3e klasse.