Triade F1+C kampioen, Triade 1 dwingt PD-wedstrijd af!

By 31 mei 2015 Nieuws

De vorige keer mochten we op deze site al melden dat er nog veel op het spel stond voor een aantal ploegen van korfbalvereniging Triade. Afgelopen zaterdag was het erop of eronder, maar zoals in de titel al staat aangegeven mocht het een waar feest worden. Triade F1 en Triade C werden knap KAMPIOEN! En dit is nog niet alles, want volgende week kan Triade 1 in een beslissend promotie/degradatie-duel een plaats in de 2e klasse afdwingen. Mocht Triade 4 nog kampioen worden, dan mag deze competitie helemaal als zeer geslaagd beschouwd worden.

We beginnen deze dag met onze KAMPIOENEN. Voor zowel de F1 als de C werd het kampioenschap op vreemde (Sliedrechtse) bodem behaald.
Triade F1 speelde als eerst tegen Merwede F en mocht zich na een triller van een wedstrijd echt KAMPIOEN noemen. Pas in de laatste minuut werd dit kampioenschap veilig gesteld door de 5-5 binnen te schieten. Wat gaf dat een spanning, maar vooral ook opluchting en feest toen die bal erin ging. Merwede F heeft nog 1 wedstrijd de kans om op gelijke hoogte te komen, maar het feestje van onze F1 zal er niet minder om zijn.
Triade C nam het op tegen Merwede C. Bij hun lag de druk minder hoog, want als het deze week niet zou lukken, dan kon het volgende week nog in een thuiswedstrijd. Maar daarop hebben ze niet gewacht. Verdedigend was de formatie van William en Kirsten oppermachtig. Miljoenen kansen aanvallend, iets minder doelpunten….. toch een prima 0-5 overwinning en dus KAMPIOEN!

We schakelen even een stukje verder om het grootse feest in Nuenen mee te maken. Het verhaal van Triade 1 is bekend; na een matige start in het voorjaarsseizoen, liep Triade 1 met een 3e plaats achter de feiten aan. Dat was zeker al geen slechte prestatie, maar er zat gewoon nog meer in. Zeker in de wetenschap dat de 2e plaats nog recht geeft op een PD-wedstrijd met als hoofdprijs een ticket voor de 2e klasse. Door het verlies vorige week van concurrent Ten Donck zou de hoofdmacht bij winst tegen NKV zich mogen opmaken voor die finale.
Vorig jaar werd er nog 2x verloren van de ploeg uit Nuenen, maar in het najaar wist Triade 1 wel te winnen. De wedstrijd begon stroef voor de groen-witten en kwamen 2-0 achter. Na ruim 10 minuten kwam pas het eerste tegenoffensief en die was gelijk grondig. Triade liep via een 2-6 naar een 4-10 ruststand uit. De tweede helft scoorde beide ploegen regelmatig, maar dichter dan 11-15 en 14-18 kwam NKV niet. De 14-19 overwinning zorgt ervoor dat de laatste wedstrijd van trainer Yvonne Dols wordt uitgesteld naar volgende week. Hierin zal op neutraal terrein gespeeld worden tegen Gemini uit Gouda. Over de bus hier naartoe en verdere meer informatie vindt u ook op deze site:

Hier volgt verder de verslagen van de overige wedstrijden:

Triade F2 valt dit seizoen op door de meerdere mooie overwinningen. Ook afgelopen zaterdag kwam er daar weer eentje bij. De thuiswedstrijd tegen Vriendenschaar F werd gewonnen met 13-2. Helaas net niet genoeg voor het kampioenschap, maar wel een keurige 2e plaats in hun competitie. Goed gedaan!

Triade D1 mag ook met een tevreden gevoel terug kijken op dit seizoen. Zij verloren weliswaar hun laatste wedstrijd tegen met 3-5 van ACKC, maar eindigden op een mooie 3e plaats!

Triade B1 speelt dit jaar voor het eerst in de 4e klasse en hebben dat goed gedaan. De wedstrijd tegen Korbis ging wel verloren met 3-9. Maar toch zijn de coaches trots op hun spelers, want er werd gewoon goed gespeeld. Helaas werden er nog wat weinig kansen gecreëerd. Een mooi leerpunt voor volgend jaar!

Triade A1 heeft helaas met 12-6 verloren van Eureka. Al met al prima gedaan dit seizoen. Een klasse hoger spelen en dan bovenin meedraaien is een uitstekende prestatie.

Triade 3 heeft hun laatste wedstrijd tegen ZKV gewonnen met 8-6. Hierdoor kropen zij uit de onderste regionen vandaan. Helaas was het 3e dit seizoen niet constant genoeg, want anders had er in deze poule nog wel veel meer in gezeten.

Het was ook niet helemaal het seizoen van Triade 2. De laatste thuiswedstrijd tegen ACKC was overtuigend, maar afgelopen zaterdag tegen Eureka kwam het weer te kort. Met 7 doelpunten zal je niet snel wedstrijden winnen en dat gebeurde dan ook niet (13-7). Snel uitkijken naar een nieuw seizoen is dan het advies, waarin zomaar alles weer anders kan zijn!