Triade F en C2 voorjaars-KAMPIOEN

By 3 juni 2019 Nieuws

Ook dit voorjaarsseizoen gaat het kampioenenbal bij Triade weer door. Afgelopen zaterdag wisten Triade F en C2 KAMPIOEN worden. Nog voor het einde van deze competitie mocht de F geheel op eigen kracht en de C2 met hulp op afstand het welverdiende feestje vieren. Ook andere ploegen kwamen nog in actie. Mooie overwinningen werden geboekt, maar ook zure nederlagen waren een feit. Uiteraard bent u benieuwd naar de verslagen en die leest u hieronder.

We beginnen met een uitwedstrijd voor Triade F tegen PKC, hun enige concurrent in strijd om de titel. Overtuigend wonnen zij in een doelpuntrijk duel met 7-11. En met nog een wedstrijd te gaan kan de nummer 2 sowieso niet meer op gelijke hoogte komen. Gefeliciteerd Triade F!

Kampioen van het najaar Triade E2 heeft een moeilijk seizoen in hun klasse. Het verschil met tegenstander HKC was vooraf op de ranglijst niet zo groot, maar in het veld des te meer. Met lood in de schoenen werd deze 1-19 thuisnederlaag geïncasseerd. Ook de bal is rond, dus wie weet kunnen ze in hun laatste wedstrijd stunten om zo nog het seizoen positief af te sluiten.

Triade E1 speelde thuis tegen DVS’69, een sterke tegenstander. De spelers van DVS waren slim en hadden een goed spel. Daardoor ontstond er een aardige voorsprong in het nadeel van Triade.  Maar Triade wist ook kansen te creëren en te scoren. In de tweede helft ging Triade met tips van de coaches slimmer verdedigen, waardoor DVS minder kansen kregen. Onze toppers hebben echt goed hun best gedaan maar de tegenstanders hadden meer ervaring met als 4-11 nederlaag tot gevolg.

Triade D1 nam het thuis op tegen Merwede D. De uitwedstrijd was gewonnen, dus optimisme was op z’n plaats. Maar na het laatste fluitsignaal was er teleurstelling om de 3-6 nederlaag. De titel was al uit het zicht, maar deze nederlaag maakt de strijd om plaats nummer 2 weer spannend.

Triade C2 speelde thuis tegen Kinderdijk C3. Een belangrijke wedstrijd, uit werd er namelijk maar net gewonnen. Iedereen had er zin in en wilde er voor gaan. Maar er werd niet fel genoeg gestart, de aanval liep niet en het stond de hele eerste helft 1-0. Wel complimenten naar de verdediging, die het dicht wist te houden. Nadat een nodige rust was iedereen weer klaar voor de 2e helft. Triade streed voor elke bal en goede acties werden gemaakt. Gelukkig vielen de doelpunten nu wel en met wat geluk miste Kinderdijk 2 strafworpen. Eindstand 4-1! Later op de dag werd bekend dat ACKC, de nummer 2 had verloren. De C2 is dus sowieso KAMPIOEN, gefeliciteerd C2! Uiteraard gaan zij komende 2 wedstrijden hun best om dat ongeslagen te doen.

Triade B1 speelden tegen PKC. Vol goede moed gingen ze de wedstrijd in, maar al snel stonden ze met 2 punten achter. Triade had wel veel kansen die ze dan niet benutte. Na de eerste helft stonden ze 5-1 achter. De tweede helft herpakten Triade zich en dichte het gat, maar slaagde er niet in om meer doelpunten te krijgen dan PKC. Uiteindelijk verloren ze met 11-10.

Triade 3 ging op bezoek in het zonnige Breda, waar het echte gras er goed bij lag. Triade ging goed van start en kwam 4 punten los, maar Terda zette de schouders eronder en kwam weer op gelijke hoogte. De tweede helft ging triade weer korfballen en er werd met scherp geschoten. De thuisploeg had hier geen antwoord op. Triade liep uit en met de 8-14 overwinning pakte ze de punten.

Zaterdag reisde Triade 2 naar OZC. Triade ging positief de wedstrijd in, ze wilde gaan laten zien wat ze konden door hun eigen spel te spelen. OZC was erg aan het zoeken in de wedstrijd en wist niet om te gaan met het spel van Triade. Door te blijven korfballen en positief te zijn wist het 2e het voortouw te nemen in de wedstrijd en de punten mee naar huis te nemen. Winst: 13-15.

Triade 1 hersteld zich na de nederlaag tegen de koploper met een knappe 11-16 overwinning op NIO 1. De nummer drie van de ranglijst had geen antwoord op de tactiek die Triade hanteerde met het warme weer. Triade, dat met Corline Blom startte op de plek van de afwezige Lisette Zaal, speelde vertragend en benutte de juiste kansen. Hierdoor ontstond er vroeg in de wedstrijd al een groot verschil in het voordeel van de groen-witten. Deze voorsprong kwam niet meer in gevaar en zo konden de Triade de wedstrijd zakelijk uit spelen. Triade 1 sluit over twee weken de competitie af met een thuiswedstrijd tegen Ventura Sport 1.