Triade E kampioen!!!!

By 6 oktober 2013 oktober 8th, 2013 Nieuws

De eerste kampioen van dit seizoen is bekend: Triade E wist een ronde voor het einde van de competitie het kampioenschap veilig te stellen. Na vorig jaar een moeizaam korfbaljaar gehad te hebben, mogen ze nu toch echt een feestje gaan vieren.
Ook ploegen zoals Triade A, Triade C en Triade 2 draaien heel goed mee bovenin en waren de punten van belang afgelopen weekend. Helaas zijn er teams die de aansluiting dreigen te missen, maar alles is mogelijk in het korfbalwereldje. Dat heeft de hoofdmacht dan ook bewezen in hun uitwedstrijd.

Triade E is kampioen! Zelfs met het gelijkspel tegen ACKC E, 3 tegen 3. In een super spannende partij, kwam de E op een voorsprong, 0 – 1. Daarna kwam de E van ACKC met twee snelle doelpunten voorbij, dit was ook de ruststand: 2 – 1. In de tweede helft werd er door beide ploegen een nog beter niveau neergezet. De aanvallen kwamen en zo ook de twee doelpunten voor de E van Triade. Helaas ging er daarna geen bal meer door de korf, hoe erg er ook door de spelers(ters), coaches en de supporters van beide ploegen werd gehoopt op een doelpunt. Maar voor de eerste keer is daar het kampioenschap voor de jongens en meisjes van Triade E!

Ondertussen hadden Triade F en Triade D al hun thuiswedstrijd tegen PKC gespeeld. Jammerlijk verloren zij beiden hun wedstrijden met respectievelijk 0-2 en 3-5. Helemaal niet slecht voor deze teams die wekelijks ontzettend veel leren op dit niveau. Alleen zien we volgende week natuurlijk liever andere uitslagen.
Zoals die van Triade C bijvoorbeeld. Het lijkt erop dat zij ongestoord op het kampioenschap afstormen. En dit hebben ze puur aan zichzelf te danken. Want wat is het leuk om ze zo te zien spelen. Erg leergierig en overtuigd van hun talenten, zorgden voor opnieuw een overwinning. Dit keer werd Kinderdijk met 9-0 naar huis gestuurd, dat was een inhaalwedstrijd op de donderdagavond. Tijdens de partij op de zaterdag tegen HKC, werd de uitslag nog groter, dus tweemaal winst in een week voor de C. Met 13 tegen 3 werd de ploeg uit Hardinxveld opzij gezet.
Die andere ploeg die steeds beter gaat spelen is Triade A. In het begin van de competitie moesten ze nog even wennen aan het feit dat ze A-junioren zijn. Maar ondertussen draaien ze steeds beter en word er mooi korfbal gespeeld. Iedereen ontwikkeld zich erg goed en dat leverde in deze wedstrijd tegen PKC de punten op. Deze mooie en verdiende overwinning zorgt ervoor dat de jongens en meiden bovenin de ranglijst meedraaien.

De senioren hadden alle drie een uitwedstrijd voor de boeg. Triade 4 mocht in Spijkenisse proberen om hetzelfde te doen als in het thuisduel: winnen. Alleen deze spannende wedstrijd tegen Olympia liep anders en werd er voor het eerst deze competitie verloren. Einduitslag 9-8 in het nadeel van Triade 4.
Triade 2 deed wat het moest doen. Na de matige vertoningen tegen Kinderdijk en ACKC was het belangrijk om in deze wedstrijd weer te focussen. Dat leverde een gemakkelijke overwinning op in Sliedrecht tegen Merwede. De 12-6 winst zorgt ervoor dat Triade 2 een mooie 2e plaats inneemt, wat mogelijk het hoogst haalbare is. Maar goed, volgende week weten we meer als er tegen koploper PKC gespeeld gaat worden.

Opnieuw een verre reis voor Triade 1. Ondanks de verschillende wegwerkzaamheden waren er gelukkig meerdere wegen die naar Nijmegen leidde. Elke wedstrijd die de hoofdmacht tot nu toe heeft gespeeld is een spannende strijd geworden. Ook dit keer tegen korfbalvereniging Keizer Karel is het niet anders geweest.
Doordat er tegelijk met Triade 2 gespeeld werd, was het de A-jeugd die de reservebank goed deed vullen. Vlak voor de wedstrijd werd er nog een teamwijziging doorgevoerd, doordat Lisette niet helemaal fit was. Gelukkig kon ze wel starten en bleven de wijzigingen beperkt. Keizer Karel begon heersend en liep in de beginfase uit naar 5-1. Zeker toen Diana daarna uitviel met een oogwaarschijnlijk zware enkelblessure, leek het erop dat de groen-witten een bijzonder zware middag zouden krijgen. A-junior Lisanne mocht hierdoor onverwachts haar debuut maken. Toch leek het erop dat de tegenstanders meer van slag waren, want Triade kwam terug via 5-3 en 7-5 tot een 8-7 ruststand.
Na rust leek het erop dat Keizer Karel het heft weer in handen nam en liepen uit naar 10-7. Toen kwam het moment dat Triade het initiatief overnam en er als team nog wat van probeerde te maken. En zeker niet zonder resultaat, want na de gelijkstand van 10-10 gingen ze verder en pakte een voorsprong van 2 punten. Helaas werd het weer gelijk, op zowel 12-12, 14-14 als 15-15. Het leek in de laatste minuut dan ook op remise uit te lopen, maar Menno dacht daar anders over en rondde een doorloopbal schitterend af. Zo pakte Triade op z’n Duits of Italiaans in de laatste minuut de overwinning, wat als een uitstekende teamprestatie gezien mag worden.
Complimenten voor het gehele team die er voor bleven knokken, maar in het bijzonder aan Lisanne en de rest van de A-junioren.