Triade E kampioen!

By 20 maart 2017 Nieuws

In de laatste week van de zaalcompetitie wist Triade E het kampioenschap binnen te halen. Met kop en schouders staken zij boven de rest uit. Ook andere ploegen speelde hun laatste wedstrijden. Triade 4 maakte zelfs nog kans op de zaaltitel. Benieuwd hoe dat is afgelopen…. lees snel verder!

Cruciaal voor de titel was de midweekse wedstrijd tegen Springfield. Triade tot dan toe nog ongeslagen tegen de nummer 2. De spanning was te merken, zeker toen het 1-0 werd. Die spanning bleef tot de rust (3-3), maar daarna gingen alle remmen los. Onze kampioentjes liepen uit naar een 4-12 overwinning; oftewel KAMPIOEN! De dag daarna zullen de leerkrachten op school wel moeite hebben gehad om de aandacht van de kids erbij te houden. Maar dit pakken ze Triade E niet meer af.
Om het zaalseizoen helemaal tot een goed einde te brengen, hebben ze afgelopen zaterdag ook hun laatste wedstrijd tegen ELKV/Zevenbergen omgezet in winst. Met een overweldigende 29-2 overwinning heeft niemand meer twijfels over deze jonge talentvolle kanjers die met 166 doelpunten (over 12 wedstrijden) ongeslagen KAMPIOEN zijn geworden.

Vanuit Triade D2 horen we wat minder mooie berichten. Tegen Dordrecht D1 werd met 18-3 verloren. Het zaalseizoen zit er op, laatste zijn ze niet geworden en ongetwijfeld is er ontzettend veel geleerd…… wat wil je nog meer!

Bij de senioren mocht Triade 5 het opnemen tegen OZC. Na de goede wedstrijd van vorige week was het zelfvertrouwen groot. Met veel plezier werd er gekorfbald en de voorsprong was het gevolg. Bij een 5-2 rust werd benadrukt dat er in deel II niet ingekakt moest worden….. dat gebeurde gelukkig niet. De wedstrijd werd uiteindelijk met 9-5 gewonnen.

Triade 4 heeft dit seizoen lang meegestreden om het kampioenschap. De tweeluik tegen ADO zou gaan bepalen of Triade 4 de koplopersstrijd met Nieuwerkerk in hun voordeel zou bepleiten. Op de woensdagavond startte Triade goed en de doelpuntjes vielen over en weer wat resulteerde in 1 punt achterstand met rust 4-5. De wedstrijd kon alle kanten op gaan, maar het scorend vermogen bleek een knelpunt te worden voor deze wedstrijd alsook het kampioenschap. ADO met hun midweekse schutters maakte een verschil van 4 punten die Triade niet meer kon inhalen. Eindstand 10-14.
Zaterdag liep het anders in de uitwedstrijd tegen ADO. Op voorhand wisten ze al dat de opstelling van beide teams anders zou zijn dan afgelopen woensdag. Triade begon goed en kwamen weer op voorsprong. In de rust was een voorsprong van 3 punten opgebouwd. In de 2e helft hebben ze het goed afgemaakt en liepen ze uit naar een ruime 5-12 overwinning. Helaas liet de concurrent geen punten liggen, waardoor een keurige 2e plaats overbleef.
Als laatste op de zaterdagavond mocht Triade 3 strijden voor de eer tegen Nieuwerkerk. Een dynamische 1e helft zorgde met sterk verdedigen voor een 2-6 voorsprong. Na rust vielen de doelpunten bij Nieuwerkerk makkelijker en zag Triade dat de tegenstanders het initiatief overnamen. Op wilskracht en tot aan het laatste fluitsignaal werd er gestreden. De gelijkmaker in het eindsignaal zorgde nog voor de welverdiende 14-14. Met tevredenheid wordt er teruggekeken op een eerste seizoen als team met een 3e plaats als eindresultaat.