Triade E en Triade A kampioen!

By 22 mei 2017 Nieuws
Alle Triade teams kwamen in actie afgelopen zaterdag, van de 11 ploegen wisten er vijf te winnen, waaronder twee kampioenen. Lees verder hoe die wedstrijden zijn verlopen, maar natuurlijk ook van de andere teams.

Triade F nam het thuis op tegen Merwede F. Deze wedstrijd werd verloren met 4-7. Aan het creëren van de kansen lag het niet. De kids waren af en toe afgeleid, dus volgende week de laatste wedstrijd tegen HKC weer volop focus.
Triade E1 speelde ook thuis tegen Merwede. Het beloofde een spannende wedstrijd te worden tegen de nummer 2. Triade liet ook nu zien wat ze kunnen met een prachtige eindstand van 7-3. Door deze overwinning en nog 1 wedstrijd op het programma is het nu al zeker dat ze KAMPIOEN zijn. Gefeliciteerd!

Triade D1 speelde deze week 2 wedstrijden. De eerste was afgelopen woensdag met een inhaalwedstrijd tegen ACKC in Almkerk. Misschien konden de zuiderlingen beter tegen de warmte, want onze jeugd kwam moeilijk vooruit. Hierdoor werd ook nipt verloren met  3-2. De andere wedstrijd was zaterdag tegen KCR. De coach kijkt tevreden terug op deze wedstrijd, want er is veel vooruitgang geboekt. Een gelijk opgaande strijd werd toch in het nadeel van de D1 beslecht. KCR won in de slotfase met 3-4.

Triade D2 speelde thuis tegen GKV. Ze begonnen met een lekker zonnetje wat helaas aan het einde van de wedstrijd regen werd. GKV stond al snel met 0-2 voor, maar toen scoorde Triade er ook één. Helaas bleef het voor Triade bij die ene, terwijl GKV er nog meer scoorde. Lengte verschil hielp niet mee en nog maar veel trainen op de plaatsing. Eindstand 1-10.
Net als vorige week wist Triade C opnieuw een overwinning te boeken. In een leuke wedstrijd werd Merwede met 7-3 verslagen. Aanvallend nog wel wat kansen laten liggen, verdedigend werd er bijna niks weggegeven. Met nog een wedstrijd te gaan is er nog steeds kans op een kampioenschap, alleen zijn ze afhankelijk van andere ploegen.
De B1 speelde afgelopen zaterdag tegen DeetosSnel. De B1 wist de eerste paar minuten veel te creëren en te scoren, de buit leek al binnen te zijn. Maar daar zat de fout. De B speelde bij vlagen een goede wedstrijd, maar door concentratie gebrek in de passing en de verdediging, lieten ze het liggen. Uiteindelijk trok Deetos aan het langste eind: 10-9.
Triade A mocht het opnemen tegen PKC. Ze begonnen goed aan de wedstrijd en het stond al gauw 1-4. Daarna een periode zonder doelpunten, maar voor rust weer een inhaalslag en stond het 4-10. 2e helft ging zakte de wedstrijd in maar liep Triade A toch uit naar 6-15. De voorsprong op de nummer 2 is 4 punten, deze ploeg kan hooguit op gelijke hoogte komen, oftewel we kunnen wel zeggen dat ook Triade A KAMPIOEN is.
Triade 4 speelde thuis tegen Olympia. Een spannend potje waarbij het gelijk opging. Olympia speelde slim en profiteerde van onoplettendheid bij het 4e. Toch stond Triade bij rust met 6-5 voor. Na de thee konden ze eindelijk met 2 doelpunten uitlopen, maar helaas antwoordde Olympia direct door ook 2x te scoren. Na de 8-8 scoorden de tegenstanders zelfs de 8-9. Geen punten voor Triade 4.
Triade 3 speelde tegen HKC, na vorige keer flink verloren te hebben, gingen ze opnieuw de strijd aan. Triade maakte een goede start en scoorde redelijk in de eerste helft (5-6 voorsprong). Helaas konden ze de 2e helft niet doorzetten en kwam HKC langszij. Triade 3 had wel kansen maar helaas geen doelpunten. Met een eindstand 14-10 mogen ze terug kijken op een mooie pot en ten opzichten van de vorige keer goed tegenstand geboden.
Al bij aankomst bleek dat de aanvangstijd bij lange na niet meer gehaald werd. Het was heerlijk weer om even te wachten en op het hoofdveld werden twee zeer belangrijke wedstrijden gespeeld dus er was nog genoeg te zien. Het was op het terrein bij Sporting Delta in Dordrecht. Kwam het door het late tijdstip of misschien toch wel door het mooie, warme weer, maar zeker in de eerste helft kwamen beide ploegen niet op gang. Triade 2 had genoeg kansen, waar de thuisploeg zeer korte aanvallen liet zien. Maar het afronden liet even op zich wachten.  Tijdens de tweede helft werd er gescoord, alleen kon geen beide van teams het verschil maken. Telkens werd het gelijk. Van zes – zes, naar de zeven en acht. In de laatste paar minuten pakte Triade de voorsprong bij 8 tegen 9. Dit werd ook de eindstand.
Triade 1 reisde af naar Soest om aan te vangen tegen Eemvogels 1. In het najaar werd thuis nog van ze gewonnen. Triade begon de wedstrijd sterk en stonden gelijk 0-2 voor wat uitliep naar 1-5. Echter had Triade moeite om de korf te vinden hierna, waardoor de ruststand 3-5 werd. Na rust scoorde Eemvogels direct, echter liet Triade, die nog steeds strijd voor de 2de plaats, zich niet van de wijs brengen en werkte de 2de helft netjes af. Na een 7 doelpunten verschil vond Triade het welletjes en speelde de wedstrijd uit (10-16). Concurrent Erasmus wist in Hillegom helaas te winnen, waardoor Triade nog steeds 1 doelpunt achter staat. Triade moet volgende week winnen en Erasmus zal punten moeten verspelen om als 2de te eindigen dat recht geeft op het spelen van een promotiewedstrijd.