Triade D1 KAMPIOEN!

By 8 maart 2016 Nieuws

Opnieuw mag Triade er een kampioen bijschrijven. Triade D1 is de 3e ploeg, na Triade 2 en 3, die dit zaalseizoen zich KAMPIOEN mag noemen. In een rechtstreeks duel met Korbis werd het kampioenschap binnengehaald. Ook andere ploegen kwamen deze laatste thuisdag in actie. Lees snel verder hoe deze wedstrijden verliepen.

De D1 van Triade heeft zaterdag in hun kampioenswedstrijd tegen direct concurrent Korbis D2 een prachtige wedstrijd neergezet. In een gelijk opgaande wedstrijd werd er uiteindelijk met 12-10 gewonnen van de ploeg die ook kampioen kon worden. Na een wat stroef begin kwamen beide ploegen los. Er waren mooie combinaties en mooie doelpunten wat resulteerde in 7-5 ruststand in het voordeel van Triade.
Na rust waren de teams nog steeds aan elkaar gewaagd en werd er door beide ploegen nog 5 keer gescoord. Door deze zinderende overwinning is Triade een wedstrijd voor het einde KAMPIOEN geworden. Triade D1 van harte gefeliciteerd met dit fantastisch mooie resultaat. Jullie hebben het echt dik verdiend!

Triade D2 krijgt over afgelopen zaterdag ook dikke complimenten. Het spel was dan wel heel wisselend tegen ADO, maar blijven knokken voor elke bal loont. Na redelijk wat nederlagen moest de D2 knokken om niet als laatste te eindigen in de poule. Afgelopen weken is er duidelijk verbetering in het spel zichtbaar. De spelers beginnen meer inzicht te krijgen in het korfbalspel. Triade kwam op voorsprong en na een tijd leek het er op dat ze de winst hadden te pakken. Toch werd het nog erg spannend gemaakt door ADO. Door in de laatste minuten bij een stand van 4-3 goed te verdedigen, bleven deze overwinning staan en mag onze D2, samen met hun coaches, trots zijn op hun geleverde prestatie!

Triade C heeft punten laten liggen voor plek 2. Ze speelde 5-5 gelijk tegen Deetos uit Dordrecht. Het vizier stond helaas niet scherp genoeg, ze hadden teveel kansen nodig om te scoren. Volgende week gaat de C proberen om het tot nu toe prima verlopen zaalseizoen met een overwinning af te sluiten.

Triade B mocht het zaterdag opnemen tegen Nexus. Onze B-tjes hadden wat recht te zetten, want in de uitwedstrijd werd verloren. Triade pakte thuis gelijk de voorsprong, maar net voor rust kwam Nexus goed terug. Het was een wedstrijd waar beide ploegen aan elkaar gewaagd waren, maar waar de tegenstanders de winstpunten pakte. Eindstand: 6-8.

Triade A heeft 10-3 gewonnen van Nexus A1. Na een matige eerste helft hebben we het met elkaar goed opgepakt en gestreden als een team. Deze overwinning kan de A goed gebruiken, al is het alleen maar om loon naar werken.

Triade 2, de tot nu toe ongeslagen kampioen, moest het thuis opnemen tegen het Rotterdamse OZC. De uitwedstrijd kende een vliegende start, maar daar lieten ze vervolgens het kaas van hun brood eten doordat ze reageerden op de praatjes van de tegenstanders. Zaterdag was de start opnieuw weer scherp en dit wisten ze goed vol te houden. OZC had praatjes genoeg, maar kwamen gelukkig doelpunten te kort. Het tweede hield het hoofd koel en scoorde er weer ‘gewoon’ 15 en kregen er slechts 6 tegen. Gezien het gemiddelde van het tweede is dit een ‘normale’ uitslag. Gemiddeld worden er 14 gemaakt en krijgen we er 7 tegen. Er mag nog 1x aan de bak om de gemiddeldes omhoog te gooien. Daarna zal er hard gewerkt moeten worden om er buiten ook een top seizoen van te maken!

Triade 1 speelde thuis in de Reiger tegen de kampioen van de poule DVS ’69. De start van Triade was wederom erg sterk en kwam snel met 4-1 voor. De kracht van DVS zat zeker in de schutters en kwam daardoor terug naar 6-10, maar Triade kon in de laatste minuut voor rust nog net terugkomen naar 8-10. De goede speech van coach Marcel le Pair gaf de spelers van Triade vertrouwen, maar de groen-witten raakte in de 2e helft toch wat vermoeid en kon DVS naar 19-27 uitlopen. Volgende week staat de laatste wedstrijd van de zaalcompetitie gepland tegen Vios uit Willemstad. Op papier is de 2e plaats nog haalbaar, maar zijn afhankelijk van puntverlies van 2 andere ploegen.