Triade D1 en C kampioen!

By 30 mei 2016 Nieuws

Als de dag van gisteren herinneren we ons dat dit korfbaljaar 2015-2016 op het punt van beginnen stond. Ondertussen staan we alweer helemaal aan de andere kant en zit ook het voorjaarsseizoen er bijna op. Maar ook deze ronde mogen we weer 2 teams van Triade toejuichen vanwege hun behaalde kampioenschap. TRIADE D1 en TRIADE C gefeliciteerd! Ook Triade A strijd nog voor het ere-metaal. Hierover leest u meer samen met de overige wedstrijden in de onderstaande verslagen.

We beginnen eerst met de kampioenen van Triade D1. In hun thuiswedstrijd werd er met 18-1 gewonnen van Merwede D4. De D1 moest even op gang komen met scoren; maar er werd wel gerust met een geruststellende 8-1 voorsprong. Na de limonade gingen alle remmen los; met mooie combinaties werd er volop gescoord. Toen het eindsignaal had geklonken, werd het veel opgekomen publiek bedankt en kon het feestje beginnen.

Dat feestje was er ook bij Triade C. Een feestje waar aan het begin van de competitie geen rekening mee was gehouden. Triade C was in Middelharnis tegen Good Luck de betere ploeg, maar was wel erg slordig in hun spel. Toch kwamen de tegenstanders nooit meer in hun spel en betekende deze 2-8 overwinning het kampioenschap voor onze C.

De laatste ploeg die in de race is voor het kampioenschap is Triade A. Zij mochten het opnemen tegen Sporting Delta. Ze hadden nog geen een keer tegen ze gespeel, dus werd er sowieso van eigen kracht uitgegaan. In de eerste helft ging het gelijk op en stond het 5-6 bij rust. De coaches bespraken dat ze echt beter waren, maar dat ze wel heel wat stappen harder moesten gaan lopen. Triade A luisterde naar dat advies en hard werkend werd er een zeer mooi resultaat gehaald. Door deze 8-18 overwinning mag Triade A komende zaterdag, opnieuw tegen Sporting Delta, proberen het kampioenschap veilig te stellen!

We gaan in dit verslag kris-kras door elkaar en komen bij de wedstrijd van Triade 1 uit. Hun laatste wedstrijd in de 2e klasse was tegen de kampioen ONDO uit Middelburg. Triade startte sterk en kon tot 10 minuten voor rust goed meekomen. Daarna zette ONDO het verdedigend dicht en kwamen met name hun heren goed in het spel. De overigens sportieve wedstrijd werd bekeken door een grote groep thuissupporters, die William Buys officieel voor de laatste keer zagen korfballen in Triade 1. Voor zijn publiekswissel nam hij in stijl afscheid (lees ook https://www.kvtriade.nl/2016/05/william-buys-verlaat-triade-1-in-stijl/)
Na afloop was Triade 1 niet bezig met de verloren wedstrijd (13-25), maar ging alle aandacht uit naar William. De selectie van Triade wil hem dan ook via deze weg hartelijk bedanken voor zijn inzet, enthousiasme, fanatisme, humor en eigenwijsheid.

De rest van de partijen gingen helaas allemaal verloren:
Triade 4 verloor met 18-8 tegen Korbatjo. In het begin ging het aardig gelijk op, maar vooral de 2e helft was er een topschutter aan de verkeerde kant die het verschil te groot maakte.

Triade D2 speelde tegen Keep fit ’70 D1. Enthousiaste ouders mochten het ‘coach-vak’ uitproberen en deden dat niet onverdienstelijk. Helaas heeft Triade D1 wel hun laatste wedstrijd verloren met 3-0.

Triade F gespeeld tegen PKC F. Ze hebben echt gestreden als leeuwen. Helaas 10-7 verloren. Maar het positieve is dat PKC het tegen niemand zo moeilijk heeft gehad als tegen onze toppers. Nu volgende week nog 1 wedstrijdje proberen te winnen en dan hebben ze een super eerste seizoen gedraaid.

Triade E2 heeft gestreden als nooit ervoor. Ze bleven gaan tot de laatste seconde wat resulteerde in een eindstand van 8-5. Helaas geen punten, maar wel een wedstrijd om trots op te zijn.

Triade E1 mocht zaterdag naar Vriendenschaar. Helaas lukte het ze niet om deze pot te winnen. De tegenstander was gewoon beter. Ondanks de stand bleven ze wel volhouden, maar het zat er niet in vandaag.. 29-1 verloren.