Triade D wint opnieuw, de rest iets minder!

By 20 april 2014 Nieuws

De zaterdagmorgen van dit paasweekend was nog kil en koud, maar toch stonden de eerste team van Triade al op de verschillende velden. In de loop van de dag werd het eigenlijk steeds aangenamer, wat ook de rest van het korfbalpubliek deed ontwaken. Het is duidelijk dat dit niet het seizoen is van de gemakkelijkere overwinningen, want alle ploegen moesten weer vol aan de bak. Soms met resultaat, helaas ook een paar keer niet!

De F2 was al vroeg op pad. Uitspelen bij Merwede in Sliedrecht. Terwijl de rest van Kv Triade nog op één oor lag, kon de F2 de overwinning niet afdwingen. Het werd 6 – 0.
Pas om 10.45u begonnen de Triade wedstrijden. Als eerste de F1. Na een kleine achterstand kwamen zij terug tot een gelijke stand van 2 tegen 2. Er werd al voorzichtig gedacht aan een twee punten. Kinderdijk F wilde niet meegaan in dat verhaal. Zij zetten daar nog 4 doelpunten tegen over.
Voor de E van Triade kwam ACKC E op bezoek. Dit keer werd er niet gescoord door de thuisploeg. De kansen waren er zeker wel, maar de bal wilde niet door de korf. De ploeg uit Almkerk, liet de bal makkelijk rond gaan en hun scores kwamen wel. 0 tegen 8, de eindstand.
Triade D pakt hun tweede overwinning! Ook zij speelden in Sliedrecht, waar de F van Merwede te sterk was voor de ploeg van Triade, wist de D hun klasse te laten zien. Aan het begin scoorde de thuisploeg 2 doelpunten, maar nog voor de rust werd er tegen gescoord. Daarna boog het gedreven D-team van Triade de achterstand om in een voorsprong en verlieten zij het sportpark van Merwede met de twee punten. Eindstand; 2-4.
Op het kunstgras bij sportzaal Poortzicht, kwam Triade B in actie tegen Kinderdijk B. In een rustige partij was Kinderdijk een maatje te groot. Bij rust zag het daar nog niet naar uit en was de schade nog beperkt gebleven. Na de limonade kon de B zich niet verzetten tegen het scorende Kinderdijk B. Na 60 minuten korfballen bleef de score steken op 0 tegen 12.
Voor de A was een niet hele succesvolle week. Dit begon op de maandagavond, uit bij Albatros A. Het werd niet waar de A op had gehoopt om in hun poule een keer te winnen, 8 – 6. Op de zaterdag opnieuw een uitwedstrijd, maar met een veel beter strijdplan werd er gestreden tegen PKC. Maar ook in Papendrecht ging het niet van een leien dakje voor de A van Triade. 9 – 5. De A heeft nu alle tegenstanders gehad en kan zich gaan opmaken voor de revanche.

De 1e en 2e helft van Triade 2 waren een wereld van verschil. Tegen Kinderdijk kon er in het 1e gedeelte prima meegedaan worden. Helaas waren de schoten niet scherp genoeg om in het spoor te blijven. Toch bood de laatste 10 minuten voor de rust perspectief om na de thee de mouwen nog eens flink op stropen. Dit werd alleen heel snel een illusie. Nadat Roelant met een ‘lelijke’ blessure het veld moest verlaten, was het eigenlijk snel gedaan. Kinderdijk mocht blijven aanvallen en pakte zo hun doelpuntjes mee. Triade 2 knokte wat het waard was, maar deed dat zonder overtuiging. Een pijnlijke 3-13 nederlaag was het gevolg, met daarnaast ook nog materiele schade. Komende week zullen de wonden gelikt worden, maar daarna zullen allen schouders eronder gezet moeten worden om nog wat te maken van dit seizoen.
In de voorbeschouwing werd verteld dat voor Triade 1 geldt dat ‘in het verleden behaalde resultaten geen garantie voor de toekomst zijn’. En door de resultaten van Klimop de laatste weken was daar al niet vanuit gegaan. Een hele andere wedstrijd dan in de heenwedstrijd zou het gaan worden en dat werd het ook.
Een eerst helft die vrij gelijk op ging, maar waarin de ploeg uit Asten elke keer het initiatief in handen nam. Triade speelde eindelijk weer eens een beetje op het juiste niveau, maar wist de gecreëerde kansen niet om te zetten naar doelpunten.
Met een lichte achterstand begonnen ze aan de 2e helft. In eerste instantie liep Klimop uit naar een veilige marge en leek er opnieuw een nederlaag in de maak. Toch werden de mouwen zo’n 10 minuten voor het einde nog eens opgestroopt en knokte Triade zich van een 8-12 stand terug. Brutaal werd zelfs de voorsprong gepakt, maar dat was toch iets te veel van het goede. De wedstrijd eindigde dan ook terecht in een 13-13 gelijkspel.